Gebelik şekerim var ve bebek 3 hafta önde, doğum ne zaman?

0 oy
96 göst.
4 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (277 puan) sordu

Bugün kontrolüm vardı Bebek baş aşağı pozisyon da ve benim de hafiften sancılarım başlamış nstye girdim bugün. Tahmini ne zaman doğum olur ilk anneliğim çok heyecanlıyım :angel:  bende şeker var gebeliğe bağlı bebek 3 hafta önde gidiyor. Suanlik bebeğin kilosu dışında her şey normal inşallah sağlıcakla bebeklerimize kavuşuruz 

Gebelik haftası 34

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri olan ve bebek 3 hafta önde giden annelerde doğum ne zaman olur?
Gebelik şekeri olan ve bebeğin gelişiminin önde gittiği durumlarda doğum zamanı genellikle doktor tarafından belirlenen planlı bir süreçtir. Bebek 3 hafta önde olduğu için doktorunuz, bebeğin gelişimine ve şeker seviyelerinize bağlı olarak 38. veya 39. haftada doğumu gerçekleştirmeyi tercih edebilir. Bu kararda bebeğin tahmini ağırlığı, nst sonuçları ve genel sağlık durumunuz temel belirleyicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin baş aşağı pozisyonda olması doğuma yakın olduğum anlamına mı gelir?
Bebeğin baş aşağı pozisyona (vertex) gelmesi, doğum kanalına girmeye hazırlandığını gösteren olumlu bir işarettir. Ancak bu durum tek başına doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez; son haftalarda bebeklerin çoğu bu pozisyonu alır. Önemli olan nst cihazında görülen sancıların düzenli ve açıklığı ilerleten sancılar olup olmadığıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri bebek gelişimini neden öne çeker?
Gebelik şekeri (gestasyonel diyabet), anneden bebeğe yüksek miktarda glikoz geçmesine neden olduğu için bebeğin normalden hızlı büyümesine ve daha fazla kilo almasına yol açabilir. Bu durum bebeğin gelişiminin haftasına göre önde görünmesine sebep olur. Bu nedenle şeker kontrolü altında olan annelerde, bebeğin iri olması sebebiyle doğum süreci daha yakından takip edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi sancılar nasıl ayırt edilir ve ne zaman hastaneye gidilmelidir?
Doğum sancıları genellikle düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve dinlenmekle geçmeyen sancılardır. Eğer sancılarınız 10 dakikada bir gelmeye başladıysa, suyunuz geldiyse veya nişan dediğimiz kanlı sümüksü bir akıntı fark ettiyseniz vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Nst sonuçlarınızdaki sancıların sıklığı ve şiddeti doktorunuzun yönlendirmesi için en net veriyi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde doğumun erken başlaması için ne yapılmalıdır?
Gebelik şekerinde doğumun erken başlaması için özel bir yöntem uygulamak yerine doktorunuzun önerdiği diyet ve kan şekeri takibine sadık kalmak en güvenli yoldur. Şeker seviyelerinin dengede tutulması, bebeğin aşırı kilo alımını sınırlayarak doğumun daha kolay gerçekleşmesine yardımcı olur. Doğumun doğal yollarla başlaması için aktif kalmak ve doktor kontrollerini aksatmamak yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 121 göst.
0 oy
1 cevap 332 göst.
22 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Buse Eymen (116 puan) sordu
0 oy
0 cevap 225 göst.
26 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sareeenurr (17 puan) sordu
0 oy
0 cevap 185 göst.

1,512,320 soru

24,667,704 cevap

367,079 kullanıcı

...