NST sonucumdaki sancı değerleri normal mi?

0 oy
309 göst.
4 Kasım 2022 Doğum kategorisinde (684 puan) sordu

Sancı durumları nasıl acaba ?

image

Gebelik haftası 35

4 Cevap

0 oy
4 Kasım 2022 (227 puan) cevapladı
Evet sancıniz çıkmış 
4 Kasım 2022 (684 puan) yorumladı
Doktorum normal dedi
-Reklam-
0 oy
4 Kasım 2022 (278 puan) cevapladı
Bu zamanlara göre biraz normal canım strese girme altta ki çizgiler 40in ustuyse sancı çıktı demek oluyor sende ikikere çıkmış ben 37 haftalık daha çıkmadı 
0 oy
4 Kasım 2022 (13 puan) cevapladı
Evet canım sancin var ama çok değil ara  ra az az 
0 oy
4 Kasım 2022 (111 puan) cevapladı
Normal canım ara ara kasilamalr olmus ama normal bu haftalarda
4 Kasım 2022 (684 puan) yorumladı
Evet dokotrun da normal dedi . Hissetmedim sancıları bu güzle biseymis ağrı eşigimi yüksek olduğunu mu gösteriri

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST çıktısında sancı değerleri kaç olmalı?
NST cihazında sancı değerleri genellikle 0 ile 100 arasında değişen bir grafik üzerinde gösterilir. Bazal kalp atış hızı 120-160 arası normal kabul edilirken, sancı şiddetini gösteren 'kontraksiyon' dalgalarının 20-30 birimin üzerine çıkması hafif sancıların, 60-80 birim ve üzerindeki düzenli yükselişlerin ise aktif doğum sancılarının habercisi olabileceği kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST sonucunda sancı olduğunu anlamak için kağıt üzerindeki alt dalgaların düzenli aralıklarla yükselip alçaldığına bakılır. Eğer kağıdın alt kısmındaki çizgilerde düzenli tepeler oluşuyorsa ve bu tepeler belirli bir ritimle tekrarlıyorsa, bu durum rahim kasılmalarının başladığına işaret edebilir. Ancak tek bir yüksek değer her zaman doğumun başladığı anlamına gelmez, doktorun bu değerleri klinik muayene ile değerlendirmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı değeri yüksek çıkarsa ne yapılmalı?
NST'de sancı değerlerinin yüksek çıkması durumunda öncelikle sakin kalmalı ve doktorunuzun yönlendirmesini beklemelisiniz. Eğer sancılar düzenli değilse ve rahim ağzında bir açılma yoksa bu durum 'yalancı sancı' olarak adlandırılan Braxton Hicks kasılmaları olabilir. Ancak şiddetli sancı, su gelişi veya bebek hareketlerinde azalma gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kaçıncı haftadan itibaren NST'de sancı çıkar?
NST takibi genellikle gebeliğin 32. haftasından itibaren riskli durumlarda veya 40. haftaya yaklaşılan dönemlerde düzenli olarak yapılır. 37. haftadan önceki dönemlerde çıkan hafif dalgalanmalar normal kabul edilebilirken, 38. haftadan sonraki düzenli sancı grafikleri doğumun yaklaştığını gösteren önemli bir gösterge olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancı çizgisindeki yükselmeler ne anlama gelir?
NST'deki sancı çizgisinde görülen ani ve kısa süreli yükselmeler genellikle bebeğin hareketleri veya annenin pozisyon değiştirmesi ile ilgili olabilir. Ancak çizgideki yükselmenin geniş bir tabanı varsa ve bu durum her 5-10 dakikada bir tekrarlıyorsa, bu kasılmaların gerçek doğum eylemi ile bağlantılı olma ihtimali yüksektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 196 göst.
26 Ocak 2023 Hamilelikte Testler kategorisinde imren_1 (36 puan) sordu
0 oy
1 cevap 407 göst.
0 oy
1 cevap 550 göst.
0 oy
2 cevap 585 göst.

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...