27 haftalık hamileyim, kan uyuşmazlığım mı var?

0 oy
426 göst.
5 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (314 puan) sordu
27+3 gunluk hamileyim cuma gunu saglik ocagina gittim ordaki hemsire kan uyusmazligi testi yaptir dedi esimin kanı  AB rh pozitif benim kanım B rh negatif kan uyusmazligimiz varmi bilmiyorum bebegime bisey olurmu diye korkuyorum bu konuda bilgisi olan lutfen cevap verirse sevinirim anneler 
Gebelik haftası 27 hafta 3 gun

8 Cevap

0 oy
5 Kasım 2022 (85 puan) cevapladı
canım git bi baktır mesela benimki 0 negatif eşimki A pozitif kan uyuşmazlığımız var 28 haftada iğne vuruyorlar sıkıntı etme    
-Reklam-
0 oy
5 Kasım 2022 (189 puan) cevapladı
Anne negatif baba pozitif olursa kan uyuşmazlığı olur korkma birşey olmaz doktoruna git bir kan tahlili alıyor onun sonucuna göre iğne yapar birde doğumdan hemen sonra bir iğne yapıyorlar bizde de var bende yaptirdim 
0 oy
5 Kasım 2022 (3 puan) cevapladı
Ne yazık ki benim de var 9+4 haftalık hamileyim bende.başta çok korktum bende öğrendiğimde ama galiba ilkinde sıkıntı olmuyor üniversiteye gittim doktor testin pozitif olmayana kadar sıkıntı yok dedi ayda bi kere aynı testi yapıcam pozitif olsa bile belli bi sınırı var onu geçmeyene kadar yine sıkıntı yok dedi kanama vs olmazsa 28. Hafta da iğne vurdur dedi içini ferah tut bişey çıkmıcak inşallah 28 haftada iğneni yaparsın sorun olmaz 
0 oy
5 Kasım 2022 (26 puan) cevapladı
Eger ilk gebeliginizse genelde ilk hamilelikte kan uyusmazligi sorunu ilk bebekte sikinti yaratmiyor ama ikinci ve sonraki gebeliklerde igne yapiliyor anne rh negatif baba rh negatif vaya rh pozitifse ayni sekilde sorun olmuyor baba rh negatif anne rh pozitifse yine sorun olmuyor ama anne rh negatif baba rh negatifse kan uyusmazligi olabiliyor ama genelde ilk cocuklar etkilenmiyor bu durumdan 
0 oy
5 Kasım 2022 (20 puan) cevapladı
Benim hegatif eşimin pozitif, ben iğnesini oldum sizede iğne yaparlar büyük ihtimale 
0 oy
5 Kasım 2022 (258 puan) cevapladı
3. Ye hamile yim Allah a şükür hiç bir sorun yok 
0 oy
5 Kasım 2022 (298 puan) cevapladı
Eşimin B pozitif benim A negatif bizde uyuşmazlık vardı. Doktora gittik. Test sonucu kan uyuşmazlığı çıktı. 28. haftada popodan iğne yaptılar. Sizde vakit kaybetmeden gidip doktora baktırınız. Bence sizde de çıkar. Ama korkulacak bir şey yok.
0 oy
5 Kasım 2022 misafir cevapladı
İki çocuk dogurdum üçüncüye gebeyim doğumdan sonra vurdular sadece merak etme bişi olmuyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kan uyuşmazlığı nedir ve hamilelikte neden oluşur?
Kan uyuşmazlığı, anne adayının Rh negatif, baba adayının ise Rh pozitif kan grubuna sahip olması durumudur. Bu durumda bebeğin kan grubu babadan gelen genlerle Rh pozitif olursa, annenin bağışıklık sistemi bebeğin kanını yabancı bir madde olarak algılayabilir. Ancak bu durum genellikle ilk hamilelikte sorun yaratmaz, çünkü annenin vücudu henüz bu kan grubuna karşı antikor üretmemiştir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
27 haftalık hamileyken kan uyuşmazlığı testi neden istenir?
27. ve 28. haftalar, hamilelik sürecinde kan uyuşmazlığı açısından kritik dönemlerdir. Bu haftalarda yapılan indirekt coombs testi ile annenin kanında bebeğe zarar verebilecek antikorların oluşup oluşmadığı kontrol edilir. Eğer herhangi bir antikor gelişimi yoksa, doktorlar genellikle 28. haftada kan uyuşmazlığı iğnesi olarak bilinen Rh immünglobulin uygulamasını yaparak bebeği koruma altına alırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan uyuşmazlığı iğnesi ne zaman yapılmalıdır?
Kan uyuşmazlığı iğnesi, tıbbi adıyla Rh immünglobulin, genellikle hamileliğin 28. haftasında rutin olarak uygulanır. Bunun yanı sıra düşük, kürtaj, dış gebelik, amniosentez gibi girişimsel işlemlerden sonra veya gebelik süresince yaşanan kanamalarda ilk 72 saat içinde yapılması hayati önem taşır. Bu iğne, annenin kanında oluşabilecek antikorları baskılayarak bebeği korur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı olan annelerin bebeklerine bir şey olur mu?
Günümüzde kan uyuşmazlığı, modern tıp takibi ve uygun zamanda yapılan iğne tedavileri sayesinde bebek için ciddi bir risk oluşturmaz. Önemli olan annenin kan grubunun Rh negatif olduğunun bilinmesi ve doktorun önerdiği takip testlerinin aksatılmamasıdır. Düzenli kontrollerle annenin bağışıklık sistemi izlenir ve gerekli önlemler alındığında bebekler hiçbir zarar görmeden sağlıklı bir şekilde dünyaya gelirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı teşhisi konulursa süreç nasıl ilerler?
Kan uyuşmazlığı teşhisi konulduğunda süreç, doktorunuzun belirlediği periyodik kan testleri ile ilerler. İndirekt coombs testi negatif kaldığı sürece sadece yakın takip yapılır ve uygun haftada koruyucu iğne uygulanır. Eğer test sonucunda antikor gelişimi saptanırsa, uzman hekimler bebeğin gelişimini daha yakından izleyerek gerekirse ileri tetkiklerle süreci yönetirler, bu nedenle endişelenmek yerine düzenli kontrollere gitmek yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,234 soru

24,666,657 cevap

367,029 kullanıcı

...