Şekerim sınırdayken şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
315 göst.
8 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Kızlar doktor yarın şeker yüklemesi için gel dedi bende bn yaptrmak istemiyorum zaten şekerim sınırdaydi zor indirdim dedim yok illa yapcaz diyor 
Gebelik haftası 25

6 Cevap

0 oy
8 Kasım 2022 misafir cevapladı
Sekerin sinirlardaysa sekerinin kontrol edilmesi gerek yuksekse insuline basliyacaksiniz. Doktorun saba göre test istiyor.
8 Kasım 2022 misafir yorumladı
Yoo gayet normal şekerim bu durduk yere istiyor
8 Kasım 2022 misafir yorumladı
Sekerin sınırda çıkmış ustune ilerleyen zamandada artacaktır seker yuklemesi yapmiyacaksan 10 günlük sabah ogle akşam açlık tokluk kanı ölçüp listeleyerek doktora gidersin. Tek bir sefer parmaktan bakilanla şeker belirlenmez
8 Kasım 2022 (2,870 puan) yorumladı
Şekerim sınırdaydı demişsin ya. Nasıl normal?
8 Kasım 2022 (214 puan) yorumladı
Doktorun size bi garezi yoksa, bebeginizin ve sizin sagliginiz iyiliginiz icin istiyodur hanimefendi.
-Reklam-
0 oy
8 Kasım 2022 (149 puan) cevapladı
Bakilmasinda fayda var. Allah korusun aksi bur durumda bebek ölümünü sebep oluyor.Yine de tercih sizin tabi
0 oy
8 Kasım 2022 (6,713 puan) cevapladı

Şekeriniz sinirdaymis zor indirmissiniz ilerleyen haftalarada bebeğin kilo alimi artacak ve sizin de enerji ihtiyacınız artacak haliyle 

 ben seker yuklemesi yaptirmadim sadece aclik tokluk sekerime bakildi ona gore insulin baslandi geceleri 12 ünite 24 saat korumali insulin yapiyorum.  Yaptirmanizda fayda var diye düşünüyorum 
0 oy
8 Kasım 2022 (822 puan) cevapladı
Ben bu tahlili sevmedim gitti iki gebeliğimde yaptım nasıl. İctiysem kustum afedersiniz. Tansiyonum düştü bende hey ters tepti:))
0 oy
8 Kasım 2022 (921 puan) cevapladı
şeker yüklemesi dediğiniz şey sizin şekerinizi arttırmak için değil ki zaten. Aksine vücudunuzun dışarıdan alınan şekere verdiği tepkiyi anlamak için yapıyorlar. O test sonucuna göre hamilelik diyabeti falan var mı diye belirliyorlar. 
0 oy
8 Kasım 2022 (116 puan) cevapladı
Şekerle alakalı bir sorunum olmadığı halde doktorum özel doktoru da devlet doktoru da yaptirmami önerdi devlette yaptırdım yaptırmak istemiyorsan gitmeye bilirsin bi kağıt imzalatiyorlar böyle durumlarda bebeğe bir şey olursa sorumluluk kabul etmediğini ve size bu işlemi yapmak istediğine dair zorla yaptıracak hali yok

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker yüklemesi testi yaptırmak zorunlu mu?
Gebelik şekeri tarama testi, anne ve bebek sağlığını korumak amacıyla doktorlar tarafından önerilen standart bir prosedürdür. Ancak her tıbbi işlemde olduğu gibi hasta, kendi vücuduyla ilgili kararlarda bilgilendirilmiş onam verme hakkına sahiptir. Doktorunuzla, şekerinizin sınırda olması durumunu detaylıca konuşarak, testin sizin ve bebeğinizin mevcut sağlık durumu için neden gerekli olduğunu veya alternatif takip yöntemlerinin olup olmadığını sorgulayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şekerim sınırdayken şeker yüklemesi yaptırmak riskli mi?
Şeker değerlerinizin sınırda çıkması, gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) açısından daha yakın takip edilmeniz gerektiği anlamına gelir. Şeker yükleme testi, vücudunuzun glikozu nasıl işlediğini belirleyen en kesin tanı aracıdır. Eğer değerleriniz yüksekse, doktorunuz bu test sonucuna göre sizi diyet veya insülin tedavisine yönlendirerek bebeğin aşırı kilo alması veya doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü gibi riskleri minimize etmeyi hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri testi aç karnına mı yapılıyor?
Gebelik şekeri tarama testleri genellikle 50 gramlık yükleme ile başlar ve çoğu durumda açlık gerektirmez. Ancak doktorunuz testin türüne (50, 75 veya 100 gram) ve sizin sağlık geçmişinize göre aç karnına gelmenizi talep edebilir. Test sırasında size içirilen şekerli solüsyon sonrası, belirli aralıklarla kan alınarak vücudunuzun glikoz toleransı ölçülür. Test öncesi hazırlık süreçlerini mutlaka kendi doktorunuzun talimatlarına göre yönetmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi nasıl uygulanır?
Test, belirlenen miktarda glikoz içeren solüsyonun içilmesiyle başlar ve ardından farklı zaman dilimlerinde kan örnekleri alınarak kan şekerinin seyri izlenir. 50 gramlık tarama testinde genellikle tek saatlik ölçüm yeterli olurken, sonuçların yüksek çıkması durumunda 100 gramlık tanı testi uygulanabilir. Bu süreç, gebelikte gizli şekeri tespit etmek için altın standart kabul edilen, güvenli ve yaygın bir uygulamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri yüksek çıkarsa ne yapmalı?
Gebelik şekeri tanısı konulduğunda, ilk ve en önemli adım tıbbi beslenme tedavisi ve kişiye özel diyet programıdır. Uzman bir diyetisyen eşliğinde kan şekerini dengeleyen besinler tüketmek, çoğu zaman insülin tedavisine gerek kalmadan değerlerin normale dönmesini sağlar. Düzenli yürüyüşler ve kan şekeri takibiyle gebeliğin sağlıklı bir şekilde tamamlanması hedeflenir; bu süreçte doktorunuzun belirlediği periyodik kontrolleri aksatmamak hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,234 soru

24,666,665 cevap

367,030 kullanıcı

...