Tansiyonum 14/8 ve ilaca rağmen inmiyor, ne yapmalıyım?

0 oy
528 göst.
8 Kasım 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1 puan) sordu
Tansiyon 14/8 , inmek bilmiyor, hafif baş ağrısı dışında bir şikayetim yok, ilaç önerdi dr, aldım fakat henüz faydası yok, sabah yanıma gel dedi dr ama sabaha kadar uyuyamam ki böyle
Gebelik haftası 36

8 Cevap

0 oy
8 Kasım 2022 (160 puan) cevapladı
Sınırda tansiyonunuz stres yaparsanız daha yukseltirsiniz bol su için. İstirahat edin. Tuzu tamamen kesmeniz lazım 0 tuz tuketmelisinizm 38 haftada yüksek tansiyondan doğuma almıştı beni doktorum
8 Kasım 2022 (1 puan) yorumladı
Maalesef tansiyonum stress, sinir kaynaklı çıktı
-Reklam-
0 oy
8 Kasım 2022 misafir cevapladı
Alfamet mi verdi doktorun.
8 Kasım 2022 (1 puan) yorumladı
Yok 2 ilaç verdi Nifedipin,dopegit isimleri
0 oy
8 Kasım 2022 (93 puan) cevapladı
Stres yapmayın ve uyumayın 14.9 olursa acile gitmeniz gerekir
8 Kasım 2022 (1 puan) yorumladı
Uyumuyorum henüz muhtemelen sabaha kadar uyumam
0 oy
8 Kasım 2022 (93 puan) cevapladı

Sarımsak varsa bir diş direk yutun çiğnemeden


0 oy
8 Kasım 2022 (520 puan) cevapladı
Limonlu su için çok iyi gelir benim 16 bile oluyor
8 Kasım 2022 (59 puan) yorumladı
Aynen  benim de  yle 30 haftalığım geçen 16 9 olmuştu limonlu suyla düşürdüm şuan sıfır tuz bende korkuyorum
0 oy
8 Kasım 2022 (449 puan) cevapladı
vnm senin bu stresle zaten ne yaparsan yap düşmez kalk bi limonlu suyu iç başını soğuk suda yıka  baya bi rahatlarsın takma kafaya taktikca yükselir evham yaptıkça inmez.
8 Kasım 2022 (1 puan) yorumladı
Can, inan ki ilk yükseldiğini anladığımda hiç canım yanmamasına rağmen anladım yükseldiğini ve 16/10 muydu neydi. Limonlu su içdim, elimi yüzümü yıkadım, mandalina yedim yok , inmiyor. Dra haber verdim, ilaç yazdı ya da hemen acil yardım çağır dedi, gece gece acil yardımdakiler ne yaptığını bilmez hata yapar diye aramadım acili . İlacı aldım, 15 dkda 1 ölçtüm, nihayet indi çok şükür. Ani yüksekme oldu sinirledim maalesef bir kavga yaşandı evde
9 Kasım 2022 (449 puan) yorumladı
cok kotu bir his bende biliyorum ama stres yaptıkça asla geçmiyor bende tansiyon normalde yok cnm ama doktorun odasına girince 18.9 oluyor ve direk yatış yapıyorlar 15 dk bir ölçüm yapıyorlar yatış yerinde tansiyon normale dönüyor 11 6 117 12 6 gibi oluyor 1 saat sonra geri eve gönderiyorlar  evde 1 hafta boyunca olceceksin diyorlar yapiyorum normal ne zamn stre yapsam yorulsam birseyi kafaya taksam direk tansiyon cikiyor artık onuruna bıraktım kendimi asla yoruyorum stresten de kendimi uzak tutuyorum birde 9.aya göreceğim 3 gün sonra hala benim misafirlerim eksik olmaz bu aya kadar komşularım yeter artık zeynep biz korkuyoruz senin yerine simdi sen erken dogurursun diye bu tempoda gidersen diye ama işte tansiyon cok kotu şekerle tansiyon gebelikte en çok korkulacak durum cnm
0 oy
8 Kasım 2022 (16 puan) cevapladı
Merhaba benımde ilk gebelıgımde 14 9 olmus tu korktum doktoruma gıttım gıttıgımde hala aynıydı ama doktorum sakin olmamı yasadıgım ulkede sınırın 16 10 oldugunu soyledı ne bır ılac verdı nede baska bisey bebege baktı tansıyonumu olctuler geri eve geldım turkıyede sınır 14 9 ılac da vermıs ler cok sasırdım bebegım cok sukur saglıklı dogdu hıcbır Problem yasamadım dınlendım bolbol yememe ıcmeme dıkkat ettım turkıyeyeı goze alarak ama keske doktorumu dınleyıp o kadar stres yapmasaydım sızde stres yapmayın allaha sıgının bebegını dusun bolbol
8 Kasım 2022 (1 puan) yorumladı
Ben Azerbaycandayım, azerbaycanlıyım yani. Sınırdan ziyade bendeki zaten ikiz gebelik. Dr o yüzden hemen ilaç yazdı sanırım. Neyseki indi, şimdi daha iyiyim çok şükür
11 Ocak 2023 (31 puan) yorumladı
Salam. Hansı dərmanı yazdı.
0 oy
9 Kasım 2022 (137 puan) cevapladı
Nar ekşisi birebir iyi gelir caybardagina koyup sulandirin ve için.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tansiyon 14/8 çıktığında evde ne yapmalıyım?
Tansiyonunuz 14/8 seviyesindeyse öncelikle sakinleşmeye çalışın, rahat bir pozisyonda oturun ve derin nefes alarak dinlenin. Eğer doktorunuz tarafından verilen bir ilaç varsa, ilacı belirttiği dozda aldığınızdan emin olun; ancak ilaç etkisini hemen göstermeyebilir. Baş ağrısı veya farklı bir şikayetiniz artarsa, ilacın etkisini göstermesini beklemeden en yakın acil servise başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon ilacı içtiğim halde neden düşmüyor?
Tansiyon ilaçlarının etkisini göstermesi genellikle ilacın türüne göre 30 dakika ile birkaç saat arasında değişebilir. İlacı yeni aldıysanız vücudunuzun ilacı emmesi ve kan basıncını düzenlemesi zaman alacaktır. Eğer ilaç alımından birkaç saat geçmesine rağmen değerlerinizde hiçbir düşüş olmazsa veya yükselmeye devam ederse, bu durum ilacın dozunun yetersiz olduğunu veya farklı bir müdahaleye ihtiyaç duyduğunuzu gösterir, vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna gidin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek tansiyonla uyumak tehlikeli mi?
Tansiyon yüksekken uyumaya çalışmak, vücudunuzdaki tansiyon dalgalanmalarını takip etmenizi zorlaştıracağı için riskli olabilir. Özellikle baş ağrısı gibi belirtiler eşlik ediyorsa, tansiyonun düşüp düşmediğini kontrol etmek için uyanık kalmak daha güvenlidir. Tansiyonunuz 14/8 seviyesinde sabitse ve ilaca rağmen düşmüyorsa, uykuya dalmadan önce mutlaka bir acil servis uzmanına danışarak durumunuzu teyit etmeniz önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon yüksekliği belirtileri nelerdir?
Tansiyon yüksekliği genellikle ensede yoğunlaşan baş ağrısı, kulak çınlaması, baş dönmesi, çarpıntı ve bazen bulanık görme ile kendini gösterir. Bazı durumlarda hiçbir belirti vermeden de seyredebilir ancak 14/8 gibi değerler hafif yüksek tansiyon kategorisindedir. Bu değerlere eşlik eden şiddetli baş ağrısı, göğüs ağrısı veya nefes darlığı gibi belirtiler acil tıbbi müdahale gerektiren ciddi durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon kaç olursa acile gidilmelidir?
Büyük tansiyonun 180 mmHg ve küçük tansiyonun 120 mmHg üzerine çıkması hipertansif kriz olarak kabul edilir ve acil müdahale gerektirir. Ancak 14/8 gibi değerlerde olsanız dahi, ilaç kullanmanıza rağmen tansiyonunuz inmiyorsa ve kendinizi kötü hissediyorsanız, beklemeden acil servise başvurmak en doğru yaklaşımdır. Sağlık durumunuzu riske atmamak adına, doktorunuzun kontrol randevusunu beklemeden profesyonel destek almanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 161 göst.
0 oy
3 cevap 421 göst.
0 oy
4 cevap 367 göst.
20 Mayıs 2024 Doğum kategorisinde Umrnyldrmm (1 puan) sordu
0 oy
5 cevap 359 göst.
3 Şubat 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Berfooo (611 puan) sordu

1,512,224 soru

24,666,485 cevap

367,011 kullanıcı

...