41 haftalık gebeyim ama doğum başlamadı, ne yapmalıyım?

0 oy
672 göst.
13 Kasım 2022 Doğum kategorisinde (42 puan) sordu
Kizlar ikinci gebeliğim ilkinde de son adet tarihimi hatırlamıyordum bunda da öyle düzensizlik olduğu için. Ve tahmini bir tarih belirledik doktorla .41 dolduracagiz .doktorlar insanlar doğuranlar doguramayanlar telaşa düşürüyorlar sizce gidip sezeryanimi olmalı mı yım ???????

5 Cevap

0 oy
13 Kasım 2022 (110 puan) cevapladı
Net bir tarih yok elinde sonucta ultrasona gore sana birsey diyolarki genellde ultrason hep ileri gosteriyor bence bekle sık kontrole git hareketlerini takip et 
13 Kasım 2022 (42 puan) yorumladı
Çok doğru söylüyorsun .ilk defa duydum ama mantıklı geldi
-Reklam-
0 oy
13 Kasım 2022 (391 puan) cevapladı
Ayy canım yaa okadar iyi anlıyorum seni 40 haftaligiz gelen giden yok çok merak ediyorum ne olcak ilki normal 2. Gebeliğim her gören sezeryan olursun karnın bile inmemiş normal olmaz deyip duruyorlar 
13 Kasım 2022 (42 puan) yorumladı
Hakkımızda hayırlısı
0 oy
13 Kasım 2022 (83 puan) cevapladı
Canım.bence sorunlu olmadıkça sezeryan olma derim bence sen bilrisjn yine
13 Kasım 2022 (42 puan) yorumladı
Doğru sezeryan olunca her şekilde erken deniyor
0 oy
14 Kasım 2022 (973 puan) cevapladı
Bebek ölçümleri nasil iri bebek mi? Aylin hanıma gidecektiniz gidebildiniz mi acaba
14 Kasım 2022 (42 puan) yorumladı
Daha gidemedim telefonda konuştuk çok sempatik bir hoca şehir disindayiz hiç kontrol olmadan kabuk eder mi bilmiyirum
14 Kasım 2022 (973 puan) yorumladı
Direk doğuma gideceginizi bilmiyordum keske bir kere gozukseydiniz alttan muayene yapardı bazen silme işlemi uyguluyorlar doğum başlasin diye
14 Kasım 2022 (42 puan) yorumladı
Malesef gidemedim imkanlar dahilinde gidebiliyorum .bu akşam ariycam eğer kabul ederse gitmeyi bende isterim  silme işlemi dediğiniz sıyırma oluyor değil mi .
15 Kasım 2022 (973 puan) yorumladı
Evet CANIM sıyırma oluyor. Herşey yolundaysa bir kaç gün daha beklet belki adet tarihiniz belli olmadığı için
15 Kasım 2022 (42 puan) yorumladı
Aynen canım adet tarihimi bilsem bu kadar rahat olmazdım .çok haklısınız bir de geceden beridir makata vuran bıçak saplanır gibi ağrı var doğum belirtisi mi acaba bebeğin kafası mı yerlesiyor analamdim
0 oy
15 Kasım 2022 (790 puan) cevapladı
Canım  ilki seseryandı senin galiba riskli değilmi 40 haftayı aşmaması gerekti 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

41 haftalık gebelikte doğum başlamadıysa ne yapmalıyım?
41 haftalık gebelikte doğum sancılarınız başlamadıysa, öncelikle doktorunuzun önerisiyle NST (non-stres test) ve ultrason ile bebeğin sağlık durumu, su miktarı ve plasenta yaşlanması detaylıca kontrol edilmelidir. Tıbbi olarak 41. haftadan sonra gebeliğin devamı riskli kabul edilebildiği için doktorunuzla birlikte doğumun başlatılması veya sezaryen seçeneklerini değerlendirmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte son adet tarihi bilinmiyorsa doğum vakti nasıl hesaplanır?
Son adet tarihi bilinmeyen veya adet düzensizliği yaşayan gebelerde, doğum zamanı ilk trimesterde yapılan ultrason ölçümleri ile belirlenir. Bebeğin baş-popo mesafesi (CRL) ölçümü, gebelik yaşını belirlemede en güvenilir yöntemdir ve doktorunuz bu ölçüme göre tahmini doğum tarihini günceller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte suni sancı mı sezaryen mi tercih edilmeli?
41 haftalık gebelikte doğum yöntemi, bebeğin kalp atışları, rahim ağzının açıklık durumu ve gebelik takibindeki bulgulara göre belirlenir. Eğer bebek strese girmediyse ve fiziksel koşullar uygunsa suni sancı ile normal doğum denenebilir; ancak bebeğin oksijensiz kalma riski veya suyun azalması gibi durumlarda sezaryen doğum en güvenli seçenektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 41. haftasında nelere dikkat edilmelidir?
Gebeliğin 41. haftasında bebek hareketlerini yakından takip etmek ve herhangi bir azalma fark ettiğinizde vakit kaybetmeden hastaneye başvurmak en kritik adımdır. Ayrıca su gelişi, kanama veya düzenli sancı gibi doğum belirtilerini gözlemleyerek doktorunuzun belirttiği periyotlarda muayenelerinizi aksatmamanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftayı geçen gebeliklerde neden sezaryen önerilir?
41 haftayı geçen gebeliklerde plasentanın işlevini yitirme riski artabilir ve bu durum bebeğe giden oksijen ile besin akışını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca amniyon sıvısının azalması ve bebeğin mekonyum (ilk dışkı) yutma riski nedeniyle, doktorlar uzamış gebeliklerde bebek sağlığını korumak adına sezaryen veya doğumu başlatma kararı alırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 730 göst.
0 oy
5 cevap 278 göst.
25 Aralık 2023 Doğum kategorisinde Zuzu hkvryva (2 puan) sordu

1,512,251 soru

24,666,815 cevap

367,042 kullanıcı

...