12 haftalık hamileyim, kabız mıyım ve gazım var normal mi?

0 oy
215 göst.
14 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (647 puan) sordu
Merhaba kızlar 12+6 haftalık hamileyim 2 gündür karnım şiş afedersiniz büyük abdestimi zorla yapıyorum ve aşırı gazım var bu normalmı acaba
Gebelik haftası 12+6

2 Cevap

0 oy
14 Kasım 2022 (37 puan) cevapladı
Demir ilacı kullanıyor musun oda kabızlık yapıyor, gaz ve kabızlık sorunu sık sık yaşanabiliyor bildiğim kadarıyla. Bende yaşadım 
14 Kasım 2022 (647 puan) yorumladı
Yok canım doktor 12 haftanın sonuna kadar folik asit kullan demişti henüz onlara geçmedik zayıf biriyim 47 kilo hiçde göbeğim yoktur 2 ğündür öyle bir varki sanki 5 aylık hamileyim
-Reklam-
0 oy
14 Kasım 2022 (27 puan) cevapladı
Sabah kalkınca aç karnına iki bardak su iç. Çorba tüket hergün şu içmeyi çoğalt
14 Kasım 2022 (647 puan) yorumladı
Aç karna baya zor oluyor benimde normal günde en fazla aç karna midem bulanıyor ama içmeye çalışırm sabah su. Teşekkürler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

12 haftalık hamileyim kabızlık normal mi?
Hamileliğin ilk trimesterinde yaşanan kabızlık, artan progesteron hormonunun bağırsak hareketlerini yavaşlatması nedeniyle oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Özellikle 12. haftadan itibaren değişen hormon seviyeleri sindirim sistemini doğrudan etkileyerek dışkılamayı zorlaştırabilir ve gaz şikayetlerini artırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aşırı gaz sancısı ve şişkinlik nasıl geçer?
Hamilelikte gaz sancısını azaltmak için gün içerisinde küçük porsiyonlarla sık sık beslenmeye özen göstermeli ve günlük su tüketiminizi en az 2-2,5 litreye çıkarmalısınız. Ayrıca gaz yapan baklagiller, brokoli ve lahana gibi besinleri sınırlandırıp, hafif tempolu yürüyüşler yaparak bağırsak hareketliliğinizi destekleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kabızlık için ne zaman doktora gidilmeli?
Eğer kabızlık ve gaz şikayetleri beslenme düzenindeki değişikliklere rağmen 1 haftadan uzun sürüyorsa, dışkıda kan görülüyorsa veya şiddetli karın ağrısı eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle karın bölgesindeki yoğun baskı hissi, normal dışı bir durumun habercisi olabileceğinden profesyonel bir değerlendirme gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte büyük abdesti zor yapmanın nedenleri nelerdir?
Hamilelikte dışkılamanın zorlaşmasının temel nedeni, vücudun gebeliğe uyum sağlaması için salgıladığı progesteron hormonunun düz kasları gevşetmesidir. Bu gevşeme, bağırsakların yavaş çalışmasına ve dışkının bağırsaklarda daha uzun süre kalarak sertleşmesine yol açarak kabızlık şikayetini tetikler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kabızlığa iyi gelen doğal besinler nelerdir?
Lifli gıdalar açısından zengin olan kuru erik, kayısı, incir, tam tahıllı ekmekler ve bol yeşil yapraklı sebzeler kabızlığı hafifletmede oldukça etkilidir. Sabahları aç karnına içilen bir bardak ılık su veya içerisine eklenen birkaç adet kuru kayısı, bağırsak fonksiyonlarının düzenlenmesine yardımcı olan en güvenli yöntemlerdendir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,313 soru

24,667,612 cevap

367,074 kullanıcı

...