İkinci gebelikte çatı muayenesi kaçıncı haftada yapılıyor?

0 oy
336 göst.
19 Kasım 2022 Doğum kategorisinde (527 puan) sordu

İkinci normal doğum için devlet hastanesi çatı muayenesi yapıyor mu yapıyor ise kaçıncı haftada? 

3 Cevap

+1 oy
19 Kasım 2022 (20 puan) cevapladı
36. 37. Hafta gibi bakıyorlar diye biliyorum ben.
19 Kasım 2022 (527 puan) yorumladı
Çok teşekkür ediyorum ikinci de yapmıyorlar vs tarzı yorum çok olunca merak ettim. Birde bu sefer devlet hastanesi gurbetteyim annem gelecek ondan bilgi sahibi olmak açısı ile iyi olacağını düşünüyorum ❤️ sağlıcakla gelsin miniş ler.
-Reklam-
+1 oy
19 Kasım 2022 (2,906 puan) cevapladı
36da bakildi bana canm ama co gereksiz birsey dogum aninda kaslarin genisledigi icin normal olub olmadigi ortaya cikiyor 
19 Kasım 2022 (527 puan) yorumladı
Teşekkür ediyorum ❤️ ilkinde özeldi 37 de bakıldı sanırım gerçi dört sene oldu tam hatırlamıyorum da. Devlette ne zaman bakar merak ettim gurbetteyim. Annem gelecek başka refakatçi yok malesef. Hani bilgi açısından iyi olur diye düşünüyorum. Çünkü on iki saatlik bi mesaf olunca. Sağlıkla gelsin miniş ler ❤️
19 Kasım 2022 (2,906 puan) yorumladı
Ay insallah sag selmet annen gelir canm inan bende annemin gelmesi icin dua ediyorum 38im 2cm aciklik var baskada kimsem yok insallah Ailelerimiz geldiginde Allahim.bize rahat saglikli dogum.nasib eder Evlatlarimizi sag saglim.kucagimiza alalm ❤❤❤amin amin Sende guclu ol insallah Rabbim.guc verir hepimize
19 Kasım 2022 (527 puan) yorumladı
Amin bitanem. Teşekkür ediyorum çok çok anneler iyi ki var. ❤️ Umarım yetişirler. Cümlemize güç, sağlıklı bebiş versin Rabbim ❤️❤️
19 Kasım 2022 (2,906 puan) yorumladı
Insallah yetisirler Annelerimizin haki odenmez Allah onlari bize cok gormesin bizizde hayrli bir seklde anne olmayi nasib etsin yeniden❤❤❤
20 Kasım 2022 (527 puan) yorumladı
Amin kuzum ❤️❤️
–1 oy
19 Kasım 2022 (1,327 puan) cevapladı
Bu cari muayenesi bakılmaz Bu gebelr niye direniyor anlamıyorum çatı muayenesine dogum anında baklirr  gelin bakalım iye biaey yok Vala bisey bilmiyrsnz on defa yaziyorlar
19 Kasım 2022 (527 puan) yorumladı
Birincisi bu kadar çemkirceğiniz bir durum yok. İkincisi özelde ilk doğumumda belli bi haftadan sonra baktılar. Yani doğum anında değil. Üçüncüsü korkuyorum demedim bişey demedim devlette nasıl oluyor onu merak ettim. Bu kadar basit. Bu platform da soru sormak için var farkında mısınız bilmiyorum.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkinci hamilelikte çatı muayenesi kaçıncı haftada yapılır?
İkinci hamilelikte çatı muayenesi genellikle 37. ile 39. haftalar arasında, doğumun yaklaşmasıyla birlikte yapılır. İlk doğumun normal yolla gerçekleşmiş olması durumunda bile doktorlar, bebeğin baş pozisyonunu ve pelvis yapısını kontrol etmek için gebeliğin son dönemlerinde bu muayeneyi gerekli görebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanelerinde çatı muayenesi zorunlu mu?
Devlet hastanelerinde çatı muayenesi, normal doğum planlanan gebeliklerde pelvisin doğum kanalına uygunluğunu değerlendirmek için standart bir prosedürdür. Ancak her doktorun klinik yaklaşımı farklı olabilir; bazı hekimler çatının uygunluğunu doğum eylemi başladığında da değerlendirmeyi tercih edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi normal doğum için neden gereklidir?
Çatı muayenesi, annenin pelvis kemiğinin yapısının ve genişliğinin bebeğin başının geçişine uygun olup olmadığını anlamak için yapılır. Bu muayene, normal doğum sırasında yaşanabilecek takılma risklerini önceden öngörmek ve doğumun güvenli bir şekilde gerçekleşip gerçekleşmeyeceğine karar vermek açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci normal doğumda çatı muayenesi ağrılı bir işlem mi?
Çatı muayenesi genellikle birkaç saniye süren, kısa süreli bir baskı hissi yaratan ancak şiddetli ağrı vermeyen bir işlemdir. İşlem sırasında kendinizi serbest bırakmanız ve derin nefes almanız, muayenenin çok daha rahat ve hızlı tamamlanmasına yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası nelere dikkat edilmelidir?
Çatı muayenesi sonrası hafif lekelenme şeklinde kanama veya pembe renkli akıntı görülmesi normal kabul edilir ve genellikle kısa sürede kendiliğinden geçer. Ancak muayene sonrasında şiddetli kanama, yoğun ağrı veya su gelişi gibi belirtiler yaşanırsa, vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,452 soru

24,669,311 cevap

367,168 kullanıcı

...