15 haftalık hamileyim bebek hep sol tarafta normal mi?

0 oy
577 göst.
23 Kasım 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (181 puan) sordu
Merhaba 15+3hamikeyim fakat bebek hep sol tarafta bu durumu yaşayan var mı acaba yada neden öyle oluyor bilen var mı
Gebelik haftası 15+2

4 Cevap

+1 oy
23 Kasım 2022 (355 puan) cevapladı
Gulum bn sag yumurtalgimdan hmile kaldim surekli sag tarafm agri olurdu pasam sag tarafi yer bellemis kacnci haftama kadr bilmiyorum son 2 -1 ay kala agrilarm hafifledi ve 38+6 gnlukken dogum yptm bebisin rahatna duskun annesi  valla az agri cekecen ama deger gulum
23 Kasım 2022 (181 puan) yorumladı
Sağlıklı doğsun da acı çekmek bizim işimiz , yavrum yaa o kadar alan var tek bir yere sıkışıyor
23 Kasım 2022 (355 puan) yorumladı
Oyle gulum zor ama deger suan yanimda mesela hasta uyuyamiyorum  bisi olur diye nezle oldu bu gunlerin tadini cikar uykusuz geceler basliyi
-Reklam-
0 oy
23 Kasım 2022 (187 puan) cevapladı
Benim hamileliğim başından beri hep sol tarafta 33 haftalığım hiç sağa geçmedi :)
23 Kasım 2022 (258 puan) yorumladı
Cinsiyet i ne
23 Kasım 2022 (181 puan) yorumladı
Amaan o kadar uzun mu sürer, kıza benziyor dedi Dr.
24 Kasım 2022 (187 puan) yorumladı
Cinsiyeti kız
0 oy
23 Kasım 2022 (1,083 puan) cevapladı
34 haftama kadar hep başı sağda ayaklar soldaydı 34 den sonra baş aşağı döndü yani neden bende bilmiyorum bunu çok hareketli değildi bebeğim o yüzden heralde kıpırdardı sadece bide karnım hiç büyümedi benim çok küçüktü dardı içeri ondan heralde :)
0 oy
23 Kasım 2022 (177 puan) cevapladı
Sol taraftaysa bebegin kizdir cnm kizlar saga yerlesirmis erkekler saga 
23 Kasım 2022 (181 puan) yorumladı
Dr. Kıza benzetti bakalım hayırlısı olsun
23 Kasım 2022 (181 puan) yorumladı
Benim ki daha küçük tekme aşamasına gelemedi
24 Kasım 2022 (234 puan) yorumladı
Ben 17 haftama kadar solda hissetim kıza benzetti doktor hatta 19 haftada sağa geçti erkek olduğunu öğrendik şimdi 22 haflığız yerinde durmuyor maşallah sağ sol fark etmiyor her yerden itekliyor hareketli baya sağlıkla gelsinler inşallah
24 Kasım 2022 (673 puan) yorumladı
Banada kıza benziyor dedi sonrasında erkek dedi ve pozisyonu  ayak diz prezantasyonu yani yan yatıyor kafa solda ayağın biri düz uzatmış diğer dizi doğum kanalında 1 hafta ilişki ağır kaldırma çok  hareket yasak 6 nci gebeligim ikinci defa böyle birseyle karsilasiyorum
24 Kasım 2022 (181 puan) yorumladı
Hepsi farklı oluyor tabii benim 2. Gebeliğimde 8.aya kız denildi erkek doğurdum sağlıklı olsun da cinsiyet önemli değil

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

15 haftalık gebelikte bebeğin hep sol tarafta olması normal mi?
Gebeliğin 15. haftasında bebeğin sürekli sol tarafta hissedilmesi oldukça normal bir durumdur. Bu erken dönemde bebek henüz küçük olduğu için rahim içinde hareket alanı geniştir ve genellikle annenin damar yapısı veya rahmin anatomik pozisyonu nedeniyle belirli bir bölgeye yerleşmeyi tercih edebilir. Bebeğin pozisyonu gebelik ilerledikçe ve bebek büyüdükçe gün içinde sık sık değişecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin sürekli tek tarafta durması bir sorun belirtisi midir?
Bebeğin sürekli tek tarafta durması genellikle herhangi bir sağlık sorunu veya risk teşkil etmez. Rahim içindeki yerleşim, bebeğin konforlu hissettiği veya annenin iç organlarının baskı yaptığı alanlara göre belirlenir. Ancak, bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma hissederseniz veya şiddetli ağrı gibi farklı belirtiler yaşarsanız, durumunuzu doktorunuzla paylaşarak rutin kontrollerinizde değerlendirilmesini isteyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek neden hep karnın sol tarafında hissedilir?
Bebeklerin karnın sol tarafında hissedilmesinin temel sebebi, rahim içindeki yerleşimi ve annenin vücut yapısıdır. Özellikle mide ve bağırsakların yerleşimi, rahmin hafif sağa veya sola eğilimli olması gibi faktörler bebeğin bir tarafa daha fazla ağırlık vermesine neden olabilir. 15. haftada bebek henüz çok hareketli olduğu için bu pozisyonlar geçicidir ve ilerleyen haftalarda yer değiştirmesi tamamen beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebeğin pozisyonu ne zaman değişmeye başlar?
Gebelikte bebeğin pozisyonu, özellikle 20. haftadan itibaren bebeğin büyümesi ve rahimdeki alanın daralmasıyla birlikte daha sık değişmeye başlar. 15. haftada bebek çok küçük olduğu için takla atabilir veya pozisyon değiştirebilir ancak anne bunu her zaman hissedemeyebilir. Genellikle 28. haftadan sonra bebeğin baş geliş veya makat geliş gibi daha sabit pozisyonlar alması beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin hareketlerini sadece bir tarafta hissetmek ne anlama gelir?
Bebeğin hareketlerini sadece bir tarafta hissetmek, bebeğin o bölgeye yakın konumlandığı ve uzuvlarının o tarafa temas ettiği anlamına gelir. Bu durum bebeğin gelişiminin sağlıklı olduğuna dair bir işarettir. Gebeliğin erken evrelerinde bebeğin tek bir tarafa odaklanması, rahmin o bölgesindeki kan akışının veya alanın bebek için daha rahat olmasından kaynaklanabilir; bu durumun bebeğin sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisi yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,149 soru

24,665,569 cevap

366,955 kullanıcı

...