Pazartesi sezaryen olacağım, ameliyatta bir şey hisseder miyim?

0 oy
436 göst.
24 Kasım 2022 Doğum kategorisinde (12 puan) sordu
Pazartesi sezaryen doğum var heyecanlıyım tecrübeli anneler deneyimlerini anlatabilir mi ? Ameliyatta işlemler hissedilyor mu acaba ?
Gebelik haftası 38+4

6 Cevap

0 oy
24 Kasım 2022 (934 puan) cevapladı
Yok canım hissetmiyorsun sadece hareket hissediyorsun bazen acı sızı sancı hiçbirşey yok yani :) zaten uzun bir ameliyat değil ben hiç anlamadım en son doktorla konuşuyorduk bi baktım bebeğimi yüzüme yapıştırdı birden :) şok oldum yani hemencik oldu bitti.. Rabbim sağlıkla kavuştursun inşallah.. Stres yapılacak birşey yok tadını çıkar :) 
24 Kasım 2022 (12 puan) yorumladı
Yaaaa çok rahatlattıniz teşekkür ederim  kimileri cekistirme bastırma hissinden rahatsız olduğunu söylüyor ben de celiskide kaldim
24 Kasım 2022 (934 puan) yorumladı
Yok canım ya onları hissetsen bile nesi rahatsız edebilir ki hem.. Çok öyle baya baya hissedilen de birşey değil ayrıca bazen o bölgede bir hareketlilik hissedebilirsin o kadar.. Acı yok sızı yok birşey yok.. Zaten o an sadece bebeğine odaklanıyorsun hemencik olup bitiyor..
-Reklam-
0 oy
24 Kasım 2022 (351 puan) cevapladı
Belden iğne vurdular bana ilk bıçağı degdirdi aciyo dedim hafif bı acı hissettim bı kaç saniye durup sonra işleme devam ettiler birşey hissetmiyosun sadce cekistirmelerini hissediyosun sedye sallaniyo hafiften senle birlikte :)))))))
24 Kasım 2022 (12 puan) yorumladı
Evet o sarsıntı mutlaka olur gibi küçük bir kesikten düşününce 50 cm bebek çıkıyor  biraz cekistirme olur çok heyecanlandıgmda sakinleştirici isteyebilirim belki
0 oy
24 Kasım 2022 (205 puan) cevapladı
Bence kesinlikle psikolojini bozmamaz icin genel anestezi al bazıları gulerek anlatiyo ama cok buyuk travma heleki korkan birisiysen ben hayatya yapamam kafanda 15 kisi var korkuyorsun baskilari hissediyorsun 3. Hamileligim var 2 sezaryan olarak asla igneli degil genel anesteji
0 oy
24 Kasım 2022 (209 puan) cevapladı
Hayır hissedilmiyo bebek çıkana kadar ameliyat başladığını anlamamıştım bile doktorumda korktuğum icin hic konusmadı :D sadece bebek çıkarken göğüsün aşağısından bastırdıkları için ağırlık ve çekiştirme hissediyosun ama kesinlikle işlem esnasında ağrı acı yook :) anestezi doktoru igneyi yaparken de hiç acımadı hemen uyuştuğun için sonda takılırkende acı hissetmiyosun sadece bi şeyler taktıklarını hissediyosun bu kadaar 
0 oy
24 Kasım 2022 (149 puan) cevapladı
Ne çekiştirme ve bastırma hiç bir şey duymadım. Zaten bebeğin anne karnından çıkması çok kısa bir süre. Uzun olan dikim işlemi. Onu da hiç bir şekilde hissetmeden işlemin bitmesini bekliyorsunuz. Asıl zor kısmı uyuşukluk geçtikten sonra ki ağrı. Sizi korkutmak için söylemiyorum tabi ki.. ağrı kesici ignelerle vs o geceyi atlayınca ertesi güne daha rahat oluyorsunuz.
24 Kasım 2022 (12 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim yorumlar rahatlattı beni  sanırım bilinç açıkken kesildiğini dikildiğini bilmek geriyor beni ama tamamen bebise odaklı girmek gerek birazdan yüzünü gorcem diyerek kendimi temkinleywbilirim
26 Kasım 2022 (149 puan) yorumladı
Herkese mi yapıyorlar bilmiyorum ama bana sanırım işleme başlamadan sakinleştirici yaptılar çünkü kafam leyla gibiydi :)
0 oy
24 Kasım 2022 (213 puan) cevapladı
Evet bi çekiştirme hissini baya hissediyorsunuz. Benim ilk sezaryanimda tavan aynaliydi. Bi an tavana baktım ve karnımın kesik olduğunu gördüm resmen izledim. Sonrasına bakamadım. Ama acı yok kesinlikle.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğumda ameliyat esnasında ağrı veya acı hissedilir mi?
Sezaryen sırasında uygulanan spinal veya epidural anestezi sayesinde karın bölgesinde hiçbir ağrı veya acı hissedilmez. İşlem esnasında vücudunuzun alt kısmında dokunma, çekiştirme veya basınç gibi hisler oluşması tamamen normaldir ancak bu hisler kesinlikle acı verici değildir. Anestezi uzmanı ameliyat süresince sizi yakından takip ederek gerekli kontrolleri yapar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı doğum anında hangi aşamalardan oluşur?
Sezaryen ameliyatı, anestezi uygulamasının ardından sterilizasyon ve cerrahi kesi ile başlar. İşlem sırasında doktorunuz karın duvarına ve rahme ulaşarak bebeği yaklaşık 5-10 dakika içerisinde güvenle dışarı çıkarır. Bebeğin ilk kontrolleri yapıldıktan sonra doktorunuz rahim ve cilt katmanlarını dikişlerle kapatır; tüm süreç genellikle 30-45 dakika sürer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası iyileşme sürecini hızlandırmak için neler yapılmalı?
Sezaryen sonrası iyileşme sürecini hızlandırmak için doktorunuzun önerdiği şekilde ameliyattan birkaç saat sonra yavaşça ayağa kalkıp yürümek en önemli adımdır. Yürüyüşler bağırsak hareketlerini düzenler ve gaz sancısını azaltır. Ayrıca dikiş bölgesini temiz ve kuru tutmak, ağır kaldırmaktan kaçınmak ve bol sıvı tüketerek dinlenmek hızlı toparlanmanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumda spinal anestezi sonrası baş ağrısı neden olur?
Spinal anestezi sonrası baş ağrısı, nadir de olsa görülebilen bir yan etkidir ve genellikle sıvı kaybı veya vücudun anesteziye verdiği tepkiyle ilişkilidir. Bu durumu önlemek için ameliyat sonrası bol su tüketmek ve doktorunuzun tavsiye ettiği süre boyunca yastıksız veya düz pozisyonda yatmak oldukça etkilidir. Eğer şiddetli bir baş ağrısı hissederseniz mutlaka doktorunuza bilgi vermelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı sonrası hastanede kaç gün kalınır?
Sezaryen ameliyatı sonrası komplikasyon gelişmediği sürece hastanede kalış süresi genellikle 1 veya 2 gündür. Bu süre zarfında doktorunuz dikiş yerlerinizi kontrol eder, bebeğin durumu gözlemlenir ve emzirme süreci için destek sağlanır. Kendinizi iyi hissettiğiniz ve ağrılarınız kontrol altına alındığı takdirde doktorunuz taburcu işlemlerinizi başlatır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,361 soru

24,668,226 cevap

367,113 kullanıcı

...