Bebeği rahimde hissetmek neden olur, normal mi?

0 oy
307 göst.
24 Kasım 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (129 puan) sordu
Kızlar bebeği rahim kısmında hissediyorum nedeni bileni var mı acaba
Gebelik haftası 19

1 cevap

0 oy
24 Kasım 2022 misafir cevapladı
Bebegin mevcut konumu orda zaten rahim derken vajineden mi bahsediyirsun.
24 Kasım 2022 (1,134 puan) yorumladı
Bu hissle beraber bel ağrısı ve sancı var 23 haftalık bu arada hep böyle adet sancısı gibi oluyor bazende kasıklar Ağridan uyuşuyor resmen kasılmaların başlamış dedi ama nolucak bilmiyorum inanki çok korkuyorum
24 Kasım 2022 misafir yorumladı
Doktora basvurun olmadi kasilma icin ilac verirler. Ayrica magnezyum kullaniyor musunuz
24 Kasım 2022 (1,134 puan) yorumladı
Hyr sadece kan ilacı ile vitamin kullanıyorum
24 Kasım 2022 misafir yorumladı
Doktorunuzla iletismlimolun yada gidin kasilmalar icin ilav yada magnezyum yazsın. Canim.sende uyakta durma gün icinde cok oturma bol bol yat.
24 Kasım 2022 (1,134 puan) yorumladı
TM cnm tşk ederim bilgilerin için Allah razı olsun
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeği rahimde hissetmek ne anlama gelir?
Bebeği rahim kısmında hissetmek, genellikle gebeliğin ilerleyen dönemlerinde bebeğin hareketlerinin veya baskısının anne tarafından hissedilmesi durumudur. Bu his, bebeğin pozisyonuna, rahimin büyümesine veya bebeğin hareketliliğine bağlı olarak rahim duvarında oluşan temaslardan kaynaklanır ve hamileliğin normal bir parçasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri rahimde ne zaman hissedilmeye başlar?
Bebek hareketleri genellikle ilk gebeliklerde 18 ile 22. haftalar arasında hissedilmeye başlar. Daha önce doğum yapmış kadınlar, bebeğin hareketlerini 16. haftadan itibaren daha erken fark edebilirler. Bu his başlangıçta hafif bir seğirme veya kelebek kanat çırpması şeklinde tarif edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Rahimde bebek hareketlerini hissetmek neden önemlidir?
Bebeğin rahimdeki hareketlerini hissetmek, bebeğin genel sağlığı ve canlılığı hakkında bilgi veren en önemli göstergelerden biridir. Düzenli hareketler, bebeğin sağlıklı bir şekilde geliştiğini ve iyi durumda olduğunu işaret eder; ancak hareketlerde belirgin bir azalma veya durma fark edilirse mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin rahimde çok aşağıda hissedilmesi normal mi?
Bebeğin rahimde çok aşağıda hissedilmesi, özellikle gebeliğin son dönemlerinde bebeğin doğum kanalına girmeye başlamasıyla normal kabul edilebilir. Ancak erken dönemlerde bu baskı hissi, bebeğin pozisyonu veya rahmin büyüme şekli ile ilgili olabilir; bu durumun şiddetli ağrı veya kanama ile eşlik etmesi halinde mutlaka bir hekime başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin rahimdeki hareketleri nasıl ayırt edilir?
Bebeğin rahimdeki hareketleri, sindirim sistemi hareketleri veya gaz sancılarından farklı olarak daha net ve ritmik hissedilir. Başlangıçta hafif vuruşlar şeklinde olan bu hareketler, gebelik ilerledikçe tekme veya dönme hareketleri şeklinde belirginleşir ve genellikle anne dinlenme halindeyken daha kolay fark edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 323 göst.
0 oy
3 cevap 439 göst.
15 Ağustos 2023 Hamile Kalamama kategorisinde Edoss.06 (84 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...