Yanlışlıkla aynı vitamini 2 kez içtim, bebeğime zarar verir mi?

0 oy
122 göst.
25 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (95 puan) sordu
Kızlar aynı vitamini 2 kez yarım saat arayla içmişim bişey olur mu bebeğime sizce korkuyorum :( 
Gebelik haftası 30+4

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte yanlışlıkla aynı vitamini iki kez içersem ne yapmalıyım?
Gebelikte yanlışlıkla iki doz vitamin aldığınızda öncelikle sakin kalmalı ve ilacın prospektüsündeki günlük doz limitini kontrol etmelisiniz. Genellikle tek seferlik unutulan veya çift alınan vitaminler ciddi bir risk oluşturmaz ancak ilacın içindeki etken maddelere göre durum değişebilir. Eğer vitamininiz yüksek dozda A vitamini veya demir gibi birikimli mineraller içeriyorsa, mutlaka doktorunuzu veya eczacınızı arayarak aldığınız doz miktarını bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken vitaminin günlük dozunu aşmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte vitaminin günlük dozunu bir kerelik aşmak genellikle bebeğe doğrudan zarar vermez ancak bu durum vitaminin türüne bağlıdır. Suda çözünen vitaminler (C ve B grubu gibi) vücuttan idrar yoluyla kolayca atılırken, yağda çözünen vitaminlerin (A, D, E, K) aşırı dozda alımı vücutta birikebilir. Bu nedenle, yanlışlıkla fazla doz aldığınızda endişelenmek yerine doktorunuza danışarak vücudunuzun bu durumu nasıl tolere edebileceği konusunda profesyonel bilgi almanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik vitaminleri ne kadar arayla içilmelidir?
Gebelik vitaminleri, doktorunuzun önerdiği şekilde genellikle günde tek doz ve tercihen her gün aynı saatte alınmalıdır. İki doz arasında en az 24 saatlik bir süre bulunması idealdir, ancak yanlışlıkla yarım saat arayla iki doz içtiyseniz bir sonraki gün doz alımını atlayabilir veya doktorunuzun önerdiği düzeni takip edebilirsiniz. İlaçların emilimini kolaylaştırmak için vitaminlerinizi her zaman bir bardak su ile ve doktorunuzun belirttiği zaman diliminde tüketmeye özen gösterin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Fazla doz vitamin aldığımı nasıl anlarım ve belirtileri nelerdir?
Fazla doz vitamin alımı durumunda vücutta mide bulantısı, karın ağrısı, baş dönmesi veya ishal gibi geçici sindirim sistemi belirtileri görülebilir. Eğer ilacı içtikten sonra şiddetli kusma, döküntü veya nefes darlığı gibi ciddi bir semptomla karşılaşırsanız vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Ancak çoğu vakada, yanlışlıkla alınan tek doz fazla vitamin herhangi bir fiziksel belirti göstermeden vücuttan atılmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik vitaminini çift içince bir sonraki gün ne yapmalıyım?
Yanlışlıkla çift doz vitamin içtiğinizde, bir sonraki gün normal dozunuza geri dönmeli ve ekstra bir doz almamalısınız. İlacı çift içtiğiniz günün ertesi günü doz atlamak yerine günlük rutininize devam etmeniz önerilir; ancak aldığınız ilacın içeriği çok yüksek dozda mineral içeriyorsa doktorunuza danışarak doz ayarlaması yapmanız gerekebilir. Kendi başınıza ilaç düzenini değiştirmek yerine, bir sonraki dozunuzu normal zamanında almadan önce mutlaka uzman görüşü almanız en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...