Cumartesi sezaryenim var, aç mı gitmeliyim?

0 oy
416 göst.
1 Aralık 2022 Doğum kategorisinde (6 puan) sordu
Merhabalar,  cumartesi günü ilk sezeryanım olacak inşallah saat 13.00 de yatışım yapılacak,  doktor sabah 7-8 gibi kahvaltını yap dedi, normal mi sizce, aç gidilmesi gerekmiyor mu ? Tecrübeli olanlar cevaplarsa çok sevinirim :)
Gebelik haftası 39+0

6 Cevap

0 oy
1 Aralık 2022 (712 puan) cevapladı
Seni akşam yada ertesi sabah alacak olabilir, yada lavman yapacak olabilir. Ben sezeryan olmadim ama. Olanların belki yorumi daha farklı olur. Sağlıkla gelsin inşallah 
1 Aralık 2022 (6 puan) yorumladı
Evt olabilir, çok teşekkür ederim hepimizinki sağ salim gelsin inşallah :)
-Reklam-
0 oy
1 Aralık 2022 (982 puan) cevapladı
Kendi isteginiz le mi oluyorsunuz 
1 Aralık 2022 (6 puan) yorumladı
Yok bebek ters mecburen
0 oy
1 Aralık 2022 (628 puan) cevapladı
Benim de çarşamba olucak akşam 18.00 sonra yemek yeme dedi gece 02 .00 su içe bilirsin dedi ac gitmem söylendi siz terkar sorun isterseniz 
1 Aralık 2022 (6 puan) yorumladı
Tmm teşekkür ederim :)
1 Aralık 2022 (30 puan) yorumladı
Kaçıncı haftanız
1 Aralık 2022 (628 puan) yorumladı
Suan 37+5  cnm haftaya 38 +5 sezaryan dedi ama ben kendi isteğimle oluyorum normal doğum istemedim
0 oy
1 Aralık 2022 (106 puan) cevapladı
Bende salı günü sezaryen olacağım. Sabah 8 de alacak ameliyata bir gece önceden gece 12 den sonra hiç bir şey yeme ve içme dedi bana da suda dahil. 8 saat öncesinden yeme içmenin kesilmesi gerek sizin bir de hatisiniz yapılsa zaten ameliyata alinmaniz iki buçuk 3 ü bulur. Ondan demiştir belki..
1 Aralık 2022 (30 puan) yorumladı
Sizin kaçıncı haftanız
1 Aralık 2022 (81 puan) yorumladı
Bende salı günü sezeryan olcam banada sabah 8de gel 12den sonra birşey yeme içme dedi
0 oy
1 Aralık 2022 (665 puan) cevapladı

Ben gecen sene oldum sezeryan. Gece 12 den sonra bişi yeme içme ded. Su da mı dedim evet oruc tutmuş gibi dedi. ameliyata 11 de almıştı öğlen. Ameliyat sonrası bir kaç saat sonra yeniyor yemek. Zaten sonda takılıyor amelyata girmeden. doğumdan çıkınca Sonra hastane diyet yemekler veriyor. Ama biz dışardan kavanozla çorba getirttirdik.çünkü acayip acıkmıştım. Bi de tuvalete çıkmanı istiyorlar sezeryan sonra yemek yemeden nsıl çıkıcan :D 

0 oy
1 Aralık 2022 (148 puan) cevapladı
Ben ilk oğlumda kahvalti yapıp doktora gitmstm 9 gibi flan öğlenden sonra 3 de sezeryana aldlar bide öyle dediklten sonra bişe yeme diye bı bardak limonata icmstm cahil aklmla çok sıcakti Ağustos ayıydı ama hic bişe olmamsti lavman flan da yaplmadi ayrıca . 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğuma giderken aç mı gitmek gerekiyor?
Planlı sezaryen ameliyatlarından önce anestezi güvenliği için genellikle 6-8 saatlik bir açlık ve susuzluk süresi istenir. Ancak doktorunuz özel bir durumunuz nedeniyle hafif bir kahvaltı yapmanızı önerdiyse, bu talimata mutlaka uymalısınız; çünkü doktorunuz anestezi yöntemini (genel veya spinal) sizin sağlık geçmişinize göre belirlemiştir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı öncesi neden aç kalınması istenir?
Sezaryen öncesi aç kalınmasının temel nedeni, anestezi sırasında midenin dolu olması durumunda mide içeriğinin akciğere kaçma riskini (aspirasyon) ortadan kaldırmaktır. Midenin boş olması, genel anestezi veya sedasyon süreçlerinde hastanın güvenliğini maksimum seviyeye çıkarır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Planlı sezaryen saatinden ne kadar önce hastanede olunmalı?
Planlı sezaryen operasyonlarında genellikle ameliyat saatinden 3 ila 6 saat önce hastaneye yatış yapılması istenir. Bu süre zarfında damar yolu açılması, kan tahlilleri, anestezi doktoru görüşmesi ve gerekli hazırlıkların yapılması için yeterli zaman kazanılmış olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen öncesi sabah kahvaltısı nasıl olmalı?
Eğer doktorunuz sezaryen öncesi kahvaltı yapmanıza izin verdiyse, bu öğün oldukça hafif, mideyi yormayan ve gaz yapmayan besinlerden oluşmalıdır. Genellikle aşırı yağlı, şekerli veya ağır gıdalardan kaçınılmalı; doktorunuzun belirttiği saatte ve miktarda beslenerek ameliyat hazırlık sürecine girilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı günü hastanede hazırlık süreci nasıldır?
Hastaneye yatış yapıldıktan sonra öncelikle hasta bilekliği takılır, rutin kan basıncı ve nabız ölçümleri yapılır ve bebeğin kalp atışları (NST) kontrol edilir. Ardından anestezi uzmanı sizi ziyaret ederek spinal veya genel anestezi seçeneklerini değerlendirir ve ameliyathane hazırlığı için gerekli olan önlük giydirme gibi işlemler tamamlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 900 göst.
0 oy
3 cevap 643 göst.
0 oy
4 cevap 955 göst.
0 oy
2 cevap 556 göst.

1,512,425 soru

24,668,903 cevap

367,153 kullanıcı

...