İkinci sezaryen doğumumu 40. haftada yapabilir miyim?

0 oy
286 göst.
2 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (190 puan) sordu
2. 3. Kez sezeryan olan tecrübeli anneler  ,2. Hamileligim ilki sezeryan oldu sancim olmadi 42 haftaliken sezeryan oldum ,bu hamileligim de erkenmi alırlar bebeğimi sizde nasıl oldu 40 hafta durmasını istiyorum bir sıkıntı olmadığı müddetçe çünkü anne karnında 1 gün , 80 güne bedeldir derler suan 16 haftalikim bunun kaygısı düştü 
Gebelik haftası 16 haftalik

2 Cevap

0 oy
2 Aralık 2022 (3,342 puan) cevapladı
2.de 38 kusurde aliniyor canim
2 Aralık 2022 (190 puan) yorumladı
Acaba konuşulursa bir sıkıntı olmadığı müddetçe ileri haftalarda alıyorlar mi
2 Aralık 2022 (3,342 puan) yorumladı
Dikislerin patlama olasiligi var canim bebek ilerledikce kanalada girebolir
2 Aralık 2022 (190 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim cevabınız için
-Reklam-
0 oy
2 Aralık 2022 (400 puan) cevapladı
Bnm ilk gebeligim 35+7 de oldu sezeryanla ikinci hamileligimde 40 haftaya kadar bekledik hatta 40+6 olmuştuk bile arasında 4 yıl vardı şimdi 8 yıl var Bi cesaret sancilanana kadar beklemeyi planlıyorum belki normal olur :)
2 Aralık 2022 (790 puan) yorumladı
Benim 3 yıl olacak doğuma normal olurmu sizce
2 Aralık 2022 (400 puan) yorumladı
Sanmıyorum 6 yıl mı 4 yıl mı yalan olmasın öyle Bi zaman geçmesi gerekiyormuş tekrar normal doğum için içerideki dikişler patlayabiliyormus öteki türlü.. Bi de sezeryan sonrası normal doğumu her doktor yapmiyormus doktorunu bulmak lazim
2 Aralık 2022 (790 puan) yorumladı
Teşskkür ederim canım
2 Aralık 2022 (326 puan) yorumladı
Siz ssvd için doktor buldunuz mu acaba? Benimde 8yil oldu arası simdi 19 haftalik hamileyim normal istiyorum ama doktor bulamıyorum beklemek istiyorum son ana kadar sancimi çekmek istiyorum belki normal olur diye bı umut ama korkuyorum da
2 Aralık 2022 (400 puan) yorumladı
Sancaktepede vedat diye Bi doktor buldum da daha henüz görüşmek nasip olmadı görüşünce post olustururum.. bnde sancı çekip normal Bi şekilde gelsin istiyorum ama nasip

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkinci sezaryen doğumu genellikle kaçıncı haftada yapılır?
İkinci veya daha sonraki sezaryen doğumlar, herhangi bir tıbbi risk veya acil durum olmadığı sürece genellikle 39. haftanın tamamlanmasıyla planlanır. 39. haftadan önce yapılan planlı sezaryenler, bebeğin akciğer gelişimi tamamlanmadan doğmasına neden olabileceği için doktorlar genellikle 39. haftayı beklemeyi tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası ikinci hamilelikte doğum zamanına nasıl karar verilir?
Doğum zamanına karar verilirken annenin genel sağlık durumu, önceki sezaryen kesi yeri ve bebeğin gelişim süreci baz alınır. Eğer anne ve bebek sağlığı açısından bir risk (erken doğum riski, plasenta sorunları vb.) yoksa, güncel tıbbi yaklaşımlar 39. haftayı veya sancıların başlamasını bekleyerek bebeğin gelişimini tamamlamasını desteklemektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci sezaryen öncesi 40 hafta beklemek riskli midir?
40. haftaya kadar beklemek, önceki sezaryen dikişlerinin durumu ve bebeğin rahim içindeki pozisyonuna bağlı olarak doktor tarafından yakından takip edilmelidir. Eğer ultrasonda dikiş hattında incelme veya herhangi bir komplikasyon belirtisi yoksa, 40. haftaya kadar beklemek bebeğin gelişimi açısından oldukça faydalı kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumlarda 42 haftaya kadar beklemek neden önerilmez?
Sezaryen doğumlarda 42. haftaya kadar beklemek, rahim duvarındaki eski dikişlerin gerilmesi ve plasenta yaşlanması gibi riskleri artırabileceği için pek tercih edilmez. Tıbbi protokoller, özellikle sezaryen öyküsü olan gebeliklerde 39-40. haftalar arasında doğumun gerçekleştirilmesini, hem anne sağlığını korumak hem de komplikasyonları önlemek adına daha güvenli bulur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci sezaryen doğumda erken doğum riski artar mı?
İkinci sezaryen gebeliklerinde, ilk doğuma göre erken doğum riski genellikle artmaz ancak plasenta yerleşim bozuklukları gibi durumlar daha yakından izlenmelidir. Eğer ilk gebeliğinizde olduğu gibi özel bir sağlık sorununuz yoksa, vücudunuzun 40. haftaya kadar süreci tamamlaması beklenir ve doktorunuz düzenli kontrollerle bu süreci yönetecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,441 soru

24,669,200 cevap

367,164 kullanıcı

...