Emzirirken hamile kaldım, emzirmeye devam edebilir miyim?

0 oy
660 göst.
5 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (35 puan) sordu
İlk bebeğini emzirirken hamile kalıp ikinci doğduktan sonra ikisini de emziren anneler var mı acaba? Ben kızımı emziriyorum şu an 8 aylık tekrar hamile kaldım ve doğum yaptığımda kızım 15 aylık olacak süt çekmese bile memede durmayı ve uyumayı seviyor ne yapsam bilemedim sizler ne yapıyorsunuz merak ettim. Şimdiden çok teşekkür ederim. 
Gebelik haftası 7

8 Cevap

0 oy
5 Aralık 2022 (384 puan) cevapladı
Batıl inançlar da karnındaki çocuğun hakkına girmiş derler :D ama sadece süt yaramaz bebeğinize boş su gibi düşünün bide karnınızdaki bebek için ilk gelen sarı süt oluyor ya onun tekrar oluşması lazım
-Reklam-
0 oy
5 Aralık 2022 misafir cevapladı
Ben öyleydim şuan 28 haftalık oldum hala emziriyorum..sadece gündüz azalttim. İkisini yapabilir miyim bilmiyorum son ayimda karar vericem. Doktor ikisini de emzireblrsn dedi. Yetme konusunda ikisine de yeter dedi iyi beslenmek lazım tabi 
0 oy
5 Aralık 2022 (19 puan) cevapladı
Ben suan 13+1 hamileyim ve oğlum 15 aylik birkac doktor riskli emzirme virt zirt dedi sonra  sehrimizin cok ünlü bir doktoru var ona gittim oglumdada gidiyordum pahali diye vazgecmistim ama cocuklarim daha onemli dedim gittim ikili emzirme denilen birsey var asla biraktirma emzirmeye devam et gerekirse vitamin takviyesi yapariz dedi tum doktorlar yesillik yeme dedi ve cok fazla enfekte oluyordum ona gittim sirkeyle yikayip bol yesillik ye bol su ic dedi hem sutum hem vitamin degerlerim cok iyi hemde enfeksiyon kapmiyorum iyi doktorlar iyi ki var saglikla kalin 
6 Aralık 2022 (35 puan) yorumladı
Teşekkür ederim rabbim hepimize ve evlatlarımıza sağlık versin inşallah. Hangi şehirde yaşıyorsunuz acaba
15 Aralık 2022 (19 puan) yorumladı
Amin cok saolun gaziantepte yasiyorum
0 oy
5 Aralık 2022 (281 puan) cevapladı
Size sütünüzün ilk çocuğa haram olduğunu sütün tadının değiştiğini karnınfakinin hakkındakini emdirdiğinizi söyleyecekler ama kulak ardı edin tandemi araştırın okuyun o zaman daha aydınlanacaksınız 4.aydan sonra sütünüz kolostruma döneceği için doyurucu olmasa da bağışıklığını güçlendirecek bebeğinizin bebeğiniz bırakmadığı sürece emzirmeye devam edin 
5 Aralık 2022 misafir yorumladı
Kolostrum denilen sey ilk gelen sarı süt deilmi onamı donüsecek emzirilen bebek onu alırsa doğacak olan bebek onu almayacak öylemi yanlismi anladim pek bilgim yok bnde emziren bi anneyim ve ayni zamannda hamile oyuzden sordum
6 Aralık 2022 (281 puan) yorumladı
Kolostrum denilen şey evet o gelen sarı süt ama yanlışınız şurdaki vucüdunuz bebeğiniz doğana kadar bu sütü üretmeye devam edecek ve diğer bebeğiniz doğduğunda o da o sarı sütten faydalanmış olacak hamileyken emzirmenin en büyük artısı doğumdan sonra sütüm gelir mi derdiniz yok çünkü zaten aktif emen bir bebeğiniz ve aktif gelen bir sütünüz var siz yediklerinizle destekleyerek çoğaltacaksınız tabi ki aslında 1 taşla 2 kuş mantığında bakabilirsiniz çünkü doğmuş olan bebeğinizde emerken sizi bu sarı süt bebeğinizin bağışıklığını destekleyecek ve doğan bebeğinizde bu sarı sütten faydalanacak yani diğer bebeğin hakkını yiyen bir bebek yok ortada toplamun algısı gibi ve araştırmalar gösteriyor ki bu tarz tandem yapılan bebek kardeşlerde kıskançlık oranı normal orandan daha. Herşeyden önemlisi diğer yavrunuzda çok küçük ve anne sütüne ihtiyacı var bu ondan mahrum bırakmayın. İlk gebeliğimi öğrendiğimde doktor düşük tehlikemin fazla olduğunu emzirmeyi bırakmam gerektiğini söylemişti ve ilaç vermişti ilacı kullanmadım ve emzirmeye devam ettim sonraki kontrolümde ilaç işe yaramış tehlike yok artık dedi şuan 28 haftalığım ve oğlum 18 aylık düzenli olarak emiyor tabi süt miktarı azaldığı için onu ek gıdayla destekliyorum çünkü benim bebeğim meme aşığı bir çocuk doğum sonrası da devam edeceğim yeni doğan serviste çalışırken tandem yapan çok anneyle tecrübem oldu ve bende bu şekilde devam edeceğim
6 Aralık 2022 misafir yorumladı
Cok teşekkür ediyorum :)
6 Aralık 2022 (35 puan) yorumladı
Ayy çok teşekkür ederim çok açıklayıcı anlattınız valla çok şüphedeydim allah razı olsun :)
6 Aralık 2022 (281 puan) yorumladı
Herşey çocuklarımız ve onların sağlıklı olması adına sonuçta bu konuda yardımcı olabildiysem ne mutlu bana sağlıkla kucağınıza alın inşallah
0 oy
5 Aralık 2022 (400 puan) cevapladı
Valla canım oğlum 14 aylık tekrar hamile kaldım daha çok yeni öğrenir öğrenmez kestim bişey falan olur diye çünkü ben emzirince kasıklarım ağrıyordu yani benm öyle bişeyim var emzirince kasıklarım ağrıyo doğm yaptıgımda çocugumu emzirirkende kasıklarıma ağrı girerdi hemen değişik bişi bende bişi olur diye kestim hiç acıda çekmedim çok şükür 2 günde unuttu oğlum 3günde sütüm çekildi şimdi rahatız geceleri uyanırsa süt ısıtıp veriyorum az bişi içip geri yatıyor hemen bazen hiç kalkmıyo öyle
0 oy
5 Aralık 2022 (184 puan) cevapladı
Emzir canm emzirmekten hiç bi zaman zarar gelmez. Bende emzırdım  sonra kendılıgınden kolaylıkla bıraktı zaten zamanı gelınce kendo anlıyor bence
0 oy
5 Aralık 2022 (15 puan) cevapladı
Canım şu anda bebeğim 13 aylık ve 5 aylık hamileyim doktor emzirebilirsin dedi emziriyorumda sıkıntı olmuyor doktorum ilk beslenn karnındaki ikinci emen en son sen sadece zararı sen halsiz düşersin iyi beslenmen gerekli dedi bnce emzirmeye devam et bn süt yeterse ilk bebegimide emzirmeye devam etcem doğunca da
0 oy
6 Aralık 2022 (48 puan) cevapladı
Bende basından beri emziriyorum şuan 36 +3 günlük oldum bebeğim sadece uyuturken emziriyorum sadece o zaman istiyor iki haftam kaldı doğumdan sonra da kesmeyi düşünmüyorum kendisi bırakana Kadar 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Emzirirken hamile kalmak sütü azaltır mı veya tadını değiştirir mi?
Hamilelik döneminde hormonal değişimler nedeniyle sütün miktarı azalabilir ve içeriği değişerek tadının tuzlu bir hal almasına neden olabilir. Bu durum genellikle hamileliğin ikinci trimesterinde belirginleşir ve bazı bebekler bu değişim nedeniyle memeyi kendiliğinden bırakmayı tercih edebilir. Ancak, annenin beslenmesine ve sıvı alımına dikkat etmesi süt kalitesini desteklemeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tandem emzirme yani iki çocuğu aynı anda emzirme nasıl yapılır?
Tandem emzirme, hem yeni doğan bebeği hem de büyük kardeşi aynı anda veya gün içinde sırayla emzirme sürecidir. İlk olarak, yeni doğan bebeğin beslenmesi her zaman öncelikli olmalıdır çünkü kolostrum ve ilk süt onun gelişimi için kritiktir. Büyük çocuğun emme isteği devam ediyorsa, emzirme seanslarını planlı hale getirerek ve her iki çocuğun da sevgi ihtiyacını karşılayarak bu süreci yönetebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte emzirmeye devam etmek anne için riskli midir?
Sağlıklı ve komplikasyonsuz bir gebelik sürecinde emzirmeye devam etmek çoğu anne için güvenlidir ve herhangi bir sağlık riski oluşturmaz. Ancak, erken doğum riski, ikiz gebelik veya doktorunuzun özel olarak kısıtladığı tıbbi durumlar söz konusu ise emzirmeyi bırakmanız istenebilir. Vücudunuzun yorgun düşmemesi için bu süreçte protein ve kalsiyum ağırlıklı beslenmek oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
15 aylık bebeği emzirmeyi bırakmadan nasıl uyutabilirim?
Bebeğinizi memeden ayırmadan uyutmaya devam ediyorsanız, uyku rutinlerinize yavaş yavaş alternatifler ekleyerek geçiş yapabilirsiniz. Emzirme süresini kısaltıp, bebeğin memede uykuya dalmadan hemen önce emmeyi bırakmasını sağlayacak şekilde hafifçe uyandırarak yatağına koymak uzun vadede bağımsız uyumasına yardımcı olur. Ayrıca, emzirme dışındaki fiziksel temas, masaj veya ninni gibi yöntemleri rutin içine dahil etmek bebeğin güven duygusunu pekiştirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirirken hamile kaldığımda vücudum ne kadar enerjiye ihtiyaç duyar?
Emzirirken hamile kalan bir annenin vücudu, hem bebeğin büyümesi hem de süt üretimi için günlük ortalama 500 ile 800 kalori arasında ek enerjiye ihtiyaç duyar. Bu süreçte dengeli karbonhidrat, sağlıklı yağlar ve yüksek protein tüketimi, annenin kendi enerji depolarını koruması açısından hayati önem taşır. Bol su tüketimi hem süt akışının devamı hem de hamilelikte artan kan hacminin desteklenmesi için mutlaka takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...