12 haftalık hamileyim, arada bir kola içmem zararlı mı?

0 oy
279 göst.
21 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (88 puan) sordu
Çok nadir tüketiyorum 12 haftalık hamıleyım içsem bir zararı olurmu 
Gebelik haftası 12

3 Cevap

0 oy
21 Aralık 2022 (2,345 puan) cevapladı
Bahsettiğiniz ürünler ful şeker normalde zaten zararlı kola içmeyeli yıllar oldu ama benimde bu ara canım istiyo onun yerine oturur küp şeker yerim bebeğe daha az zarar veririm ilaki içecem derseniz de 1 yudum icin fazla içmeyin 
-Reklam-
0 oy
21 Aralık 2022 (931 puan) cevapladı
Nefsini köreltmek için bir çay bardağı içilir bence her yediğimizde organik değil sonuçta 
0 oy
21 Aralık 2022 (53 puan) cevapladı
Ben 16 haftalıkken doktorum kahveyi kolayı yasakladı ama sade sodayı günde 1 defa içebileceğimi söyledi. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

12 haftalık hamileyim, arada bir kola veya soda içmemin bebeğe zararı olur mu?
Hamilelikte kafeinli içeceklerin ve gazlı içeceklerin tüketimi konusunda dikkatli olunması önerilir. Günlük 200 mg'ı aşmayan kafein alımı genellikle güvenli kabul edilse de, kola gibi içecekler şeker ve katkı maddeleri içermesi nedeniyle tercih edilmemelidir. Maden suyu ise aşırıya kaçılmadığı sürece mineral desteği sağlayabilir ancak aromalı soda ve kolalı içeceklerden kaçınmak sağlığınız için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte limonlu soda içmek mide bulantısına iyi gelir mi?
Limonlu soda, bazı hamilelerde mide bulantısını hafifletmeye yardımcı olabilir ancak içeriğindeki şeker ve gaz miktarı mide asidini tetikleyerek reflüye neden olabilir. Doğal maden suyunun içerisine taze limon sıkarak tüketmek, hazır satılan limonlu sodalara göre çok daha sağlıklı bir alternatiftir. Eğer mide yanması yaşıyorsanız, şekerli ve gazlı içeceklerden tamamen uzak durmanız süreci daha rahat geçirmenizi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk üç ayında kola içmek düşük riskini artırır mı?
Gebeliğin ilk 12 haftası organ gelişimi açısından kritik bir dönemdir. Yapılan araştırmalar, çok yüksek miktarda kafein alımının düşük riskini artırabileceğini göstermektedir. Ara sıra içilen küçük bir miktar kola genellikle ciddi bir risk teşkil etmez ancak kafein ve yapay tatlandırıcılar içermesi nedeniyle bu dönemde su, taze meyve suyu veya ayran gibi içecekler tüketmeniz bebeğinizin gelişimi için çok daha sağlıklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte günlük ne kadar kafein alabilirim?
Dünya Sağlık Örgütü ve uzmanlar, hamilelik döneminde günlük kafein alımının 200 mg'ın altında tutulmasını önermektedir. Bir kutu kolada yaklaşık 30-50 mg kafein bulunabilir; bu nedenle tükettiğiniz diğer içecekleri de hesaba katmanız gerekir. Kafein sadece kolada değil, çay, kahve ve çikolatada da bulunduğu için toplam alım miktarınızı günlük bazda kontrol altında tutmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gazlı içecekler neden önerilmez?
Gazlı içecekler, yüksek şeker içerikleri nedeniyle gestasyonel diyabet riskini artırabilir ve boş kalori alımına neden olarak sağlıksız kilo alımına yol açabilir. Ayrıca bu içeceklerde bulunan fosforik asit, kemik sağlığını olumsuz etkileyebilir ve mide gazını artırarak hamilelikte sık görülen şişkinlik ve hazımsızlık sorunlarını şiddetlendirebilir. Bu nedenle besin değeri olmayan bu içecekler yerine kalsiyum ve mineral açısından zengin doğal içecekleri tercih etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 563 göst.
7 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Asel Gamze (13 puan) sordu
0 oy
7 cevap 860 göst.
19 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Abcdefkjlmn (177 puan) sordu
0 oy
7 cevap 990 göst.
31 Aralık 2021 Doğum kategorisinde sdraft73 (37 puan) sordu

1,512,190 soru

24,666,047 cevap

366,981 kullanıcı

...