Gebelik kolestazı safra asidi testi kaç günde çıkar?

0 oy
480 göst.
21 Aralık 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (382 puan) sordu
Arkadaşlar safra asitleri testi kaç günde çıkıyor yaptiraniniz var mı ve eğer sonuç kolestaz çıkarsa bebek 37. Haftayı doldurmuşsa da hemen alıyorlar mı yada bebeğe Bir zararı oluyor mu 37. Haftayı geçerse?
Gebelik haftası 36+2

1 cevap

0 oy
21 Aralık 2022 (442 puan) cevapladı
Test yaptırdığıniz laboratuvara bağlı, sabah verip aynı gün sonuç alabilirsiniz bile. Genelde 37 yi doldurmussa alıyorlar, hatta şikayet ve değerlere göre doldurmadan da alıyorlar. Geçmiş olsun 
21 Aralık 2022 (382 puan) yorumladı
5_6 gün içinde diyor internette laboratuvar da 5 gün falan dedi sonuç çıkana kadar 37 dolarsa bişi olur mu diye endişeleniyorum
22 Aralık 2022 (442 puan) yorumladı
Sizin konuştuğunuz devlette mi? Özel laboratuvar ile konuşun isterseniz. Yönlendiren doktor bilgi vermedi mi? Diğer değerler de önemli
22 Aralık 2022 (382 puan) yorumladı
Burda devlwt hastanesi o testi yapmiyormuş özelde sonuç çıktı şuan normal gözüküyor yarın doktoruma gostercem
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik kolestazı safra asidi testi sonucu kaç günde çıkar?
Safra asitleri testi sonuçları genellikle laboratuvarın yoğunluğuna ve çalışılan merkeze bağlı olarak 1 ile 3 iş günü içerisinde çıkmaktadır. Bazı tam teşekküllü hastanelerde sonuçlar aynı gün içinde alınabilirken, dışarıya gönderilen örneklerde bu süre birkaç günü bulabilmektedir. Sonucunuzu beklerken kaşıntı gibi belirtilerinizde artış olursa doktorunuzla iletişime geçmeniz oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kolestazı çıkarsa 37. haftada doğum başlatılır mı?
Gebelik kolestazı tanısı konulan durumlarda, bebekte ani fetal kayıp riskini azaltmak amacıyla genellikle 37. veya 38. haftada doğumun gerçekleştirilmesi önerilmektedir. Eğer sonuçlar kolestazı doğrularsa, doktorunuz bebeğin ve sizin sağlık durumunuzu değerlendirerek 37. haftayı doldurduğunuzda doğumu planlayabilir. Bu haftadan sonra safra asitlerinin kanda yükselmesi bebek için risk oluşturabileceğinden, tıbbi gözetim altında doğum kararı verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kolestazı 37. haftayı geçerse bebeğe ne gibi zararları olur?
Gebelik kolestazı 37. haftayı geçtiğinde yükselen safra asitleri plasentadan geçerek bebekte ani kalp ritmi bozukluklarına, mekonyum çıkışına ve ciddi durumlarda fetal distrese yol açabilir. Bu nedenle 37. haftadan sonra gebeliğin devam etmesi, bebek üzerinde artan bir risk faktörü olarak kabul edilir. Doktorlar bu riskleri minimize etmek için genellikle 37. hafta civarında doğumu tercih etmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kolestazı belirtileri nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Gebelik kolestazının en belirgin şikayeti, özellikle gece artan el içi ve ayak tabanlarında görülen şiddetli kaşıntıdır. Eğer vücudunuzda döküntü olmaksızın yoğun bir kaşıntı hissediyorsanız, vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak safra asitleri testi istemelisiniz. Erken teşhis, bebeğin güvenliği için en kritik adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Safra asitleri testi nasıl yapılır ve aç karnına mı gidilmeli?
Safra asitleri testi, standart bir kan örneği alınarak yapılan basit bir biyokimyasal analizdir. Testin en doğru sonucu vermesi için genellikle sabah aç karnına kan verilmesi önerilmektedir ancak doktorunuz farklı bir talimat vermediyse günün herhangi bir saatinde de yapılabilir. Kan örneği alındıktan sonra laboratuvar süreci başlar ve sonuçlar doktorunuzun sistemine dijital olarak düşer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,227 soru

24,666,566 cevap

367,015 kullanıcı

...