Normal doğum sürecinde beni neler bekliyor?

0 oy
321 göst.
22 Aralık 2022 Doğum kategorisinde (2 puan) sordu
Hastaneye gettim emme 2 santim di eve geldim sabaha kadar sancı çekivirdim ay garıla kocam heç uyutmadım sancım bele vurdu kocam uyuyo uyandırıyom uyuyo uyandırıyom galk len geldi sancım dediğim anda elini belime getirip ovalıyodu çok komikti hatırladıkça gülüyorum sonracıma sancım getti kocama baktım eli belimde uyuya kalmış sonra bı geldi sancim geri gettik hastaniye 6 santim oluvermiş nst falan derken doktor barmaklıy barmaklıya bı ha eddü beni anam dedim ben nereye düştüm ilk doğumum bide tek odadaydım 11 de yatış aksam 6 da doğumum gerçekleşti kocamda yanımdaydı gözlerim artık şaşı goruyodu o psikolojiyle eşime göremiyom diye bagiriyodum biyandan sancı kaçsam hastaneden dedim kurtuluş yok napcan sancıyla dışarda daha kotu olcektim sonra doktor geldi barmakladi bı saniye sonra diğeri geldi barmakladi bı saniye sonra digri geldiğinde ulan daha yeni barmakladi ya dedim izin vermedim oda ayırdı bak sen izin vermiyosun hemen doğumun acilmana yardımcı olcez dedi. bacaklarım kitlenmisti artık sonra ayırdılar bacağımı bagladilar aha dedim ölüyooomm bide suyumu patlattılar uzun çomak gibi bişey sokup doktor ıkın dedi gelmiyoooo bu diye bagirdim neyse üç dört ikinmada başı göründü dedi beşincide başı çıktı ben yapamam diyodum emme yapiverdim Gali  neyse balık gibi vuvvv diye çıktı yiğidim adı da yiğit koydum sonra doktor elime verdi çocuğu hayır demişim o an ki durumumla korkmuştum çünkü ilk ti sağa bı baktım anam bana bakan bi küçücük eleri bacakları gözleri olan bı bebek Allah'ım dedim şükürler olsun çok tatlı yapamam diyodum yaptım sizde yapamam demeyn korkmayın  hemen bitiyor vickk diye geliyo zaten dikiş sırası terziydi sanki doktor vov vov diye dikti ipin gecitgini hissediyodum tek bitince ayağa kalktım doktor hemen yat die bagirdi  ayağa kalkınca kendimi kuş gibi hissettim loo garılaa saniyodum uçuyorum bi baktım zayıf kalmışım düşüyom sandım guzeldi aslında ama suni sancı verince ben bağırdım korkman ha sakın korkmannn eyi bişey şu an bebeğim 7 aylık oldu o bana arkadaş yoldaş kimsem yokken   hamile güzel annelrerim hicbiseye takmayın kafanızı üzülmeyin mutlu olabileceğiniz şeylerle ilgilenin sizi seviyorum emiiiiii 
Gebelik haftası 2
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal doğumda sancı süreci nasıl ilerler ve ne zaman hastaneye gidilmeli?
Normal doğum sancıları genellikle hafif başlayıp zamanla şiddetlenir ve sıklaşır; düzenli aralıklarla (örneğin 5-10 dakikada bir) gelen ve 1 dakikadan uzun süren sancılar hastaneye gitme vaktinin geldiğini gösterir. Doğumun ilk evresinde açılma santim bazında takip edilir ve sancıların şiddeti arttıkça hastanede profesyonel tıbbi destekle süreç yönetilir. Her kadının doğum deneyimi farklı olsa da, sancıların artması bebeğin doğum kanalına ilerlediğinin en önemli işaretidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sırasında suni sancı verilmesi ne işe yarar ve süreci nasıl etkiler?
Suni sancı, doğum eylemini başlatmak veya yavaşlayan kasılmaları hızlandırarak doğumun gerçekleşmesine yardımcı olmak amacıyla tıbbi yöntemlerle verilen bir ilaçtır. Doğumun ilerlemediği veya durakladığı durumlarda doktorlar tarafından tercih edilir; kasılmaları güçlendirdiği için doğum sürecini hızlandırabilir ancak sancı hissini daha yoğun ve keskin bir şekilde yaşamanıza neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası dikiş atılırken acı hissedilir mi ve iyileşme süreci nasıldır?
Doğum sonrası atılan dikişler genellikle lokal anestezi altında yapıldığı için işlem sırasında yoğun bir acı hissedilmez, ancak iplerin geçtiği hissedilebilir. İşlem bittikten sonra doktorun talimatlarına uymak ve dikiş bölgesini temiz tutmak iyileşmeyi hızlandırır. Doğumdan hemen sonra ayağa kalkmak ilk başta baş dönmesine neden olabilir, bu yüzden mutlaka bir sağlık görevlisinin yardımıyla ve kontrollü hareket etmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk doğumunu yapacak olan anneler doğum korkusunu nasıl aşabilir?
Doğum korkusunu aşmanın en etkili yolu, sürecin doğal bir biyolojik olay olduğunu kabul etmek ve bu anın geçici olduğunu kendine hatırlatmaktır. Doğum anında odak noktasını bebeğe çevirmek, derin nefes egzersizleri yapmak ve doğum sonrası o minik bebeği kucağa almanın verdiği mutluluğu hayal etmek stres seviyesini düşürür. Korku yerine sürece güvenmek ve doktorun yönlendirmelerine odaklanmak, doğumun daha rahat bir şekilde tamamlanmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda suyun patlatılması (amniyotomi) işlemi nedir ve neden yapılır?
Doğumda suyun patlatılması veya tıbbi adıyla amniyotomi, doğumun ilerlemesini hızlandırmak veya doğum kanalındaki açıklığı artırmak için doktor tarafından steril bir aletle amniyon kesesinin açılması işlemidir. Bu işlem genellikle rahim ağzı açıklığı belirli bir seviyeye ulaştığında uygulanır ve bebeğin başının doğum kanalına daha iyi yerleşmesini sağlar. Uygulama sırasında anne adayı kısa süreli bir baskı hissedebilir ancak işlem sonrası doğum süreci genellikle daha aktif bir şekilde devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 1,315 göst.
0 oy
4 cevap 1,410 göst.
0 oy
4 cevap 1,042 göst.
29 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde Denizada19 (2 puan) sordu

1,512,404 soru

24,668,682 cevap

367,144 kullanıcı

...