Sezaryenden 1 ay sonra dikiş ipi düşmedi, bu ip mi?

0 oy
2,278 göst.
24 Aralık 2022 Doğum kategorisinde (63 puan) sordu

Sezeryandan 15 gün sonra gel dediler gittim dikişime baktı alınmıcak dedi bugün tam 1 ay oldu köşedeki ip düşmedi doktor düşer demişti. O karaladığım yerler ip mi sizce

image

image

Gebelik haftası Bitti
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

9 Cevap

+1 oy
24 Aralık 2022 (1,620 puan) cevapladı
Açık bir platform da böyle foto atma gereği neden duyuyorsunuz anlamıyorum doktora da gitmissiniz burda kim nerden bilebilir acaba 
24 Aralık 2022 (279 puan) yorumladı
Siz varsınız demek ki profsr pamukanne. Yankısı bilgi verilecektir daha mı iyisi olcak bariz belli dikiş kötü  herkes kendine uygulanan tedaviyi burda denildgi gibi evde yapsa zaten kimsenin dr a ihtiyacı olmazdi
24 Aralık 2022 (55 puan) yorumladı
Ben profum  demedim kadın en azından doktora gider burdakiler tahminde bulunduğu için biraz kendinizi geliştirin  başka tarafa cekmeyin lafları  kimse burda öneri alıp evde tedavi yapmıyor siz yapıyorsanız bilemm ba bayyy
24 Aralık 2022 (279 puan) yorumladı
Yok tatlım ben de yapmıyorum  sana da bay bayyy. Soruyu soran bayan bile sizin kadar dert etmedi  gayet mutevazi yorumları okurken gözünlee gorursun  nettttt
24 Aralık 2022 (55 puan) yorumladı
Bende size cevap yazmamışım ama siz maydanoz oldunuz hemen
24 Aralık 2022 (279 puan) yorumladı
Belli evet
-Reklam-
0 oy
24 Aralık 2022 (822 puan) cevapladı
İp dil ama sezeryanim enfeksiyon tutmuş 
24 Aralık 2022 (822 puan) yorumladı
Kızarmış sezeryaniniz  ve tohaf geldi bana ikinci sezeryanimda böyle kızarmıştı doktor enfeksiyon dedi ondan öyle dedim size
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Doktor naptı peki size ya da ne yapmanızı tavsiye etti
24 Aralık 2022 (822 puan) yorumladı
İlaç yazdı melhem yazdı iyi oldum çok şükür akıntım yoktu Ağrı'da yoktu ama iyilesmiyordu doktor dedi enfeksiyon ondan sizinkinizi kendimkine benzettim bide benim tek taraftı senin hepsi belki iyilesmiyordur bilemem ama benim enfeksiyondan öyle olmustu
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Benim diğer tarafı daha da beter orda et parçası gibi kurulu var merhemi sürmek zor değil miydi. Kusura bakmayın çok soru soruyorum ama hem korku hem merak
24 Aralık 2022 (822 puan) yorumladı
Yok eşim yardımcı oluyordu hemen iyileşti siz gene bi danışın
0 oy
24 Aralık 2022 (55 puan) cevapladı
Gecmis olsun canm sezeryan olmadigim icin bir bilgim yok 
0 oy
24 Aralık 2022 (2,817 puan) cevapladı
Ben 20 gün önce oldum sezeryan. Yok denilecek gibi bı çizgi var sadece maşallah. Sizinki bariz iltihab kapmış bence doktora gidin 
24 Aralık 2022 (2,817 puan) yorumladı
Herkesin yarası bir olabilir mi sence canım.
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Tabiki de olamaz. Ama kötüleri görünce şükrediyorum iyileri görünce korkuyorum
24 Aralık 2022 (299 puan) yorumladı
Canım kadın enfeksiyon kapmış diyo kabul etmiyosn etmiuveksen sormada bnde sezeryan doğum yapmadım ama normal dikişten 8 dikişim vardı dışarda 4 de içerde vardı 15 gün geçtikten sonra aynad ayendim baktım bnm dikişlerim kanın pisliğin içinde petin içimde olmasına rağmen bu kadar kötü gözükmüyodu gerçekten enfeksiyon var bi doktora görün
24 Aralık 2022 (299 puan) yorumladı
Baktım ben canım o kadın doğum yaptıktan dört gün somra post açmış senin gibi bir ay somra değil ki
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Ama o kadının dikişi de kötü kızarıklığı falan yok ama
0 oy
24 Aralık 2022 (283 puan) cevapladı
İp yok resimde İp mavi renkte oluyor
0 oy
24 Aralık 2022 (105 puan) cevapladı
3 kere sezeryan oldum hic boyle birsey gelmedi basima canim hatta sezeryan yerim belli bile olmuyormus gibi incecek bir cizgi gibiydi bence sen tekrar hastaneye git canim allah anali babali buyutsun gecmis olsun
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
İkindi sezeryan dikişi resimli yazın arama kısmına çıkan posta bakın o bayanınki daha kötü gibi. Sizin alt göbeğiniz var mıydı
24 Aralık 2022 (105 puan) yorumladı
Yok canim ben hic kilo almiyorum hamileliklerimde
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Ben 35 kilo almıştım  15 ini doğumla verdim 20si kaldı alt göbeğim de epey var dikişin üstünde yam
24 Aralık 2022 (105 puan) yorumladı
Canim sen her ihtimale karsi doktoruna git yada ezzaneden gidip batikon al kullan
0 oy
24 Aralık 2022 (119 puan) cevapladı
Sezeyan yeriniz iyilesiyor. Kaynayan ip ile dikiş atılmıs olablr. Korkacak bir durum yok.Doktor yonelnrmesini takip edin.
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
O kadar kötü yorum arasında siz içime su serptiniz. Teşekkür ederim
24 Aralık 2022 (119 puan) yorumladı
Rica ederim.Normal süreç .Yara iyileşmesi herkeste farklı olabilir
0 oy
24 Aralık 2022 (471 puan) cevapladı
Kuru tut canım bez parçası koy benimde sarkan bi göbeğim vardı duş aldıktan sonra enfeksiyon kapmıştı içinden sıvı akiyodu batikanol kuruttu benim dikişimi onu kullan 1 ay olmuş artık biraz olsun toplanması lazimdi
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Batikonu bana 15 günden sonra kullanma dedi. Korkudan duş alamıyorum 1 ayda 2 kere aldım
24 Aralık 2022 (471 puan) yorumladı
Bende eve geldiğim gün aldığım için kuru tutmadım cahillik işte ilk cocuk olunca  doktor vermemişti bana kokulu bi akıntı vardı özel hastaneye gittim orda batikanol verdi o iyi gelmişti bana
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Geçmiş olsun canım. Allah bi daha yaşatmasın
24 Aralık 2022 (471 puan) yorumladı
Sana da geçmiş olsun canım Allah yardımcın
24 Aralık 2022 (299 puan) yorumladı
Pisliktem de enfeksiyon kapmış olabilir 15 gümde bir duş almak nedir normal doğum yapanlar tuvalete çıkmasın o zmn her tıvalete gittiğimizde su değiyo dikişlere sürekli kanlı petin içinde duruyo
0 oy
24 Aralık 2022 (53 puan) cevapladı
Bende iki ay önce oldum bu şekilde idi doktor sabunla yıka saç kurutma ile kurut demişti öyle yaptıkça biraz düzeldi ama hala daha sıkıntı var oda diken doktorla alakalı sanırım geçmiş olsun 
24 Aralık 2022 (63 puan) yorumladı
Öncelikle sana da geçmiş olsun canım  Sabunu nasıl dokundurttun oraya
27 Aralık 2022 (53 puan) yorumladı
Teşekkürler canım elimi kopukledim ve elimle sürdüm yavaş yavaş korkma bir şey olmuyor bende korktum ilk başta ama sonra geçti ama hemen kurut geri ıslak kalmasın
27 Aralık 2022 (53 puan) yorumladı
Bu arada sıvı sabun değil normal bildiğimiz katı sabunlarla hatta ben çam sabunu derlerdi önceden ondan kullandım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası dikiş ipi ne zaman kendiliğinden düşer?
Sezaryen ameliyatlarında kullanılan emilebilir dikiş iplerinin vücut tarafından tamamen çözülmesi genellikle 2 ila 4 hafta sürmektedir. Eğer operasyondan 1 ay geçmesine rağmen hala düşmeyen ip uçları varsa, bu durum bölgedeki iyileşme hızına veya kullanılan dikiş materyalinin türüne göre değişkenlik gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikiş yerinde kalan ip uçları nasıl anlaşılır?
Sezaryen dikiş hattında kalan ipler genellikle küçük, sert, bazen şeffaf veya renkli kılçıklar şeklinde cilt yüzeyinde belirir. Eğer dikiş hattınızda karalanmış gibi duran veya dışarıya doğru uzanan sert bir doku hissediyorsanız, bunlar büyük ihtimalle cildin dışına çıkmaya çalışan emilebilir dikiş ipleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişindeki ip düşmezse ne yapmak gerekir?
Sezaryen dikişinde kalan ip uçlarını kesinlikle çekmemeli veya koparmaya çalışmamalısınız, çünkü bu durum enfeksiyon riskini artırabilir. Eğer 4-6 hafta geçmesine rağmen ip düşmüyorsa veya bölgede kızarıklık, şişlik, akıntı gibi enfeksiyon belirtileri başladıysa mutlaka uzman bir hekime başvurarak dikişin steril koşullarda alınmasını sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası dikiş yerinde enfeksiyon belirtileri nelerdir?
Sezaryen dikiş bölgesinde enfeksiyon olduğunu gösteren en önemli belirtiler; bölgede artan şiddetli ağrı, sıcaklık hissi, ciltte geçmeyen kızarıklık ve dikiş hattından gelen sarı veya yeşil renkli akıntıdır. Bu tür belirtiler gözlemlediğinizde, dikiş ipi düşmemiş olsa dahi vakit kaybetmeden doktorunuza danışmanız sağlığınız için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikiş bakımı iyileşme sürecinde nasıl yapılmalıdır?
Sezaryen dikiş yerinin iyileşme sürecinde bölgeyi temiz ve kuru tutmak en temel kuraldır. İlk haftalardan sonra duş alırken bölgeyi nazikçe yıkamak ve sonrasında yumuşak bir havlu ile bastırmadan kurulamak yeterlidir; dikiş hattına herhangi bir krem veya solüsyon sürmeden önce mutlaka doktorunuzun onayını almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 467 göst.
0 oy
5 cevap 641 göst.
0 oy
6 cevap 492 göst.
+1 oy
4 cevap 500 göst.
9 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kvsr54 (41 puan) sordu

1,512,361 soru

24,668,226 cevap

367,113 kullanıcı

...