39+5 haftalık gebeyim, adet sancısı ve kanamam var, normal mi?

0 oy
246 göst.
25 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (42 puan) sordu
39+5günlüğüm dün geceden beridir adet ağrısı çekiyorum geçmedi halada çekiyorum ve akıntımın içinde kırmızı kan lekeside gördüm. Çok fazlada gecden beridir akıntım su gibi jel gibi oluyor iç çamaşırım ıslanacak kadar ilk gebeliğim normal mi ne demek oluyor
Gebelik haftası 39+5

1 cevap

0 oy
25 Aralık 2022 (15 puan) cevapladı
Bence hastaneye gitmelisin canım
25 Aralık 2022 (42 puan) yorumladı
Sancım var arada şidetli geliyor sıklaşmasını düzene girmesini bekliyorum
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte adet sancısı gibi ağrı ne anlama gelir?
39 haftalık gebelikte hissedilen adet sancısı benzeri ağrılar, genellikle vücudun doğuma hazırlandığının ve rahim ağzının açılmaya başladığının en yaygın belirtilerinden biridir. Bu ağrılar düzenli hale gelmeye başlıyorsa, gerçek doğum sancılarını işaret ediyor olabilir. Özellikle gebeliğin son haftalarında hissedilen bu kasılmalar, bebeğin doğum kanalına yerleştiği süreçte sıkça yaşanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftasında akıntıda kırmızı lekelenme neyi gösterir?
Gebeliğin 39. haftasında akıntıda görülen kırmızı veya pembe lekelenme, genellikle rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının (nişan) düşmeye başladığının işaretidir. Nişanın düşmesi, doğumun birkaç saat veya birkaç gün içinde başlayabileceğini gösteren önemli bir habercidir. Eğer kanama parlak kırmızı ve yoğun bir şekilde devam ediyorsa, vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte su gibi gelen akıntı doğum belirtisi mi?
39 haftalık gebelikte iç çamaşırını ıslatacak kadar yoğun ve su gibi gelen akıntı, amniyon sıvısının yani suyunuzun geliyor olabileceğini gösterir. Suyun gelmesi, doğumun başladığının en net belirtisidir ve enfeksiyon riski nedeniyle bu durum fark edildiğinde hemen hastaneye gidilmelidir. Akıntının jel kıvamında olması ise rahim ağzı açıklığının genişlediğini doğrulayan bir bulgudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını anlamak için sancıların sıklığı nasıl takip edilir?
Doğumun başladığını anlamak için sancıların süresini ve aralarındaki zaman farkını bir saat boyunca not etmeniz gerekir. Gerçek doğum sancıları genellikle 5-7 dakikada bir gelen, düzenli aralıklarla tekrarlayan ve şiddeti giderek artan kasılmalardır. Sancı sırasında karnınızda sertleşme hissediyorsanız ve bu durum hareketle geçmiyorsa, doğum süreci başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum belirtileri başladığında ne zaman hastaneye gidilmelidir?
Doğum belirtileri başladığında; suyunuzun gelmesi, düzenli ve şiddetli sancıların 5 dakikada bir tekrarlaması veya yoğun kanama görülmesi durumunda hemen hastaneye gitmelisiniz. Ayrıca bebeğin hareketlerinde azalma hissediyorsanız, beklemeden uzman bir hekime danışmanız hayati önem taşır. Hastaneye giderken doğum çantanızı yanınıza almayı ve süreci doktorunuzla paylaşmayı unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 122 göst.
29 Mayıs 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Anne6bebek (82 puan) sordu
0 oy
4 cevap 692 göst.
0 oy
3 cevap 401 göst.

1,512,377 soru

24,668,371 cevap

367,122 kullanıcı

...