NST sonucum yüzünden neden hastaneye yatış verdiler?

0 oy
329 göst.
29 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (301 puan) sordu

image

nst nasil

2 Cevap

0 oy
29 Aralık 2022 (137 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun tatlım benim neden yatış verdiler acaba ben bunu eziyetlerden anlamıyorum da o yüzden sordum inşallah ciddi bir şey yoktur
29 Aralık 2022 (137 puan) yorumladı
Kusura bakma canım nst diyecektim eziyet yazmış okumam yazmam biraz ağır da
29 Aralık 2022 (498 puan) yorumladı
Sorun yapma nts hafiften sancılı çıkmış o yuzden yatış vermişler kac haftalik gebesin
-Reklam-
0 oy
29 Aralık 2022 (4,021 puan) cevapladı
Haftan erken ise sancıları kesmek için yatış vermiş olabilir ben yaşadım inanın çok güzel bir doktora denk gelmiş olabilirsiniz ben devlete güvenip sancım varmış böyle sizin gibi hafif sizin gibi yatış yapılsa idi bebeğim 36+2 erkenden gelmeyecek idi ama yapılmadı özele gittiğimde geç kalınmış idi 3 gün ciğer geliştirici ve ilaçlar ile içerde tutuldu ama geç olduğu için doğum yaptım rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucuna göre hastaneye yatış kararı nasıl verilir?
NST sonucunda bebeğin kalp atış hızında yavaşlama (deselerasyon), değişkenlik kaybı veya kasılmaların sıklığı gibi riskli durumlar saptandığında doktorlar hastaneye yatış kararı verir. Özellikle NST cihazında bebeğin oksijensiz kaldığını gösteren geç deselerasyonlar veya taşikardi gibi bulgular, acil takip veya müdahale gerektirdiği için yatış süreci başlatılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkması hastaneye yatmak için yeterli midir?
NST'de sancı çıkması tek başına yatış için yeterli olmayabilir; önemli olan sancıların şiddeti, düzeni ve rahim ağzındaki açıklıktır. Eğer sancılar düzenli ve rahim ağzında açılmaya neden oluyorsa veya su gelişi gibi ek belirtiler varsa hastaneye yatış yapılarak doğum süreci yakından takip altına alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda bebeğin kalp atışının düşük çıkması ne anlama gelir?
NST sonucunda bebeğin kalp atış hızının uzun süreli düşük seyretmesi (bradikardi), bebeğin stres altında olduğunu veya yeterli oksijen alamadığını gösterebilir. Bu durum hekimler tarafından kritik bir bulgu olarak değerlendirilir ve bebeğin durumunu daha detaylı incelemek veya doğumu başlatmak amacıyla hastaneye yatış önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST ölçümünde nelere bakılarak yatış kararı verilir?
NST ölçümünde temel olarak bebeğin bazal kalp hızı, kalp atışındaki değişkenlik (variabilite), akselerasyonlar (hızlanmalar) ve deselerasyonlar (yavaşlamalar) ile annenin uterus kasılmaları incelenir. Bu parametrelerin normal değerlerin dışında çıkması, bebeğin genel iyilik halinin bozulduğunu gösterebileceği için doktorlar yatış kararı vererek hastane ortamında sürekli monitörizasyon sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucum kötü çıktığında hastaneye yatmam şart mı?
NST sonucunun kötü çıkması, bebeğin sağlığı için hastane ortamında sürekli takip ve müdahale imkanı gerektirdiği için doktorlar tarafından yatış zorunlu görülür. Ev ortamında bebeğin kalp atışlarını veya kasılmaları izlemek mümkün olmadığından, olası bir acil durumda hızlı müdahale edebilmek adına hastaneye yatış en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,457 soru

24,669,392 cevap

367,171 kullanıcı

...