17 haftalık hamileyim, ultrasonda neden boy yazmıyor?

0 oy
418 göst.
29 Aralık 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (188 puan) sordu
17 haftalık oldum hem bugün cinsiyetini öğrendim. İkinci prensesim geliyor. :) Ama utrasyon kağıdında kilo var boy yok. Netten baktım fL değerini 7 ile çarpıp bebeğin kilosu çıkıyormuş. Yaptım 16 cm.çıktı normal mi ki. Kilosu 181 gram. Ayrıntılı düşünen ben miyim tek:) daha küçücuk ama kilosunu boyunu yinrde merak ediyorum 
Gebelik haftası 17

2 Cevap

0 oy
29 Aralık 2022 misafir cevapladı
Kilo ve boy olarak 30dan sonra endiselenirsiniz. Kafaya takmayin bu kadar bir sorun olsa pat diye söyler zaten doktor.
29 Aralık 2022 (188 puan) yorumladı
Evet ama devlet doktorlari için genelleme yapmak zorundayım. İlgi yok. Birşey sorsan soramiyorsun asık surat. İyilerde var elbette. Geneli öylede. Bakıyor kendi. Tek kelime etmiyor. İçimden diyorum birşey olsa kesin derdi. Sacma bulduğum şeylere merak saldım:)) yada ilkinde anlamadım birşey. Ağır depresyondaydim. Doğru düzgün hatırlamıyorum bile. Kızım sağdamiydu solda mi. Ne zaman hissettim bilmiyorum. Sacmada olsa bu duygularımı sevdim. Hissizlikten daha kötü birşey yok. İlk gebeligimde böyleydim.
29 Aralık 2022 misafir yorumladı
İlkimde bende ayniydim. Erken dogumla kaybettigim için hatirlamadigim seyler coktui. Kizimda devlete gittim bende ama o soylemezse sordum sadece iyi mi yeterliydi zaten benim için
30 Aralık 2022 (188 puan) yorumladı
Biliyorsunuz az çok. Rabbim sağ salim
bebeğinizi  kucağınıza almayı kabul etsin inşallah
30 Aralık 2022 misafir yorumladı
Çok şükür kizimim aldim kucagima 1.5 yasinda simdi. 2610 gram dogdu 48 ti ama kuveze girmedi. Emzirdigim icinde cabuk toparladi.
30 Aralık 2022 (188 puan) yorumladı
Ayy maşallah çok sevindim. Benim ilk bebeğim 2780 gram ve 47 santimdi. Anne sütünün önemi çok büyük.
-Reklam-
0 oy
29 Aralık 2022 (3,342 puan) cevapladı
Yani boy icin cok kucuk o yuzden yazmiyor olabilir. Bence onemsiz bu haftalarda :) bi 27 falan olsun
29 Aralık 2022 (188 puan) yorumladı
Benden haftası küçük olanlar yazıyor sasiriyorum neden benim yazmıyor diye birde merak işte ilkimde değil ama. İlkini anlamadım. Ne oldu nasıl geçti. Ağır depresyon dönemimdi. 8 yıl aradan sonra böyle oluyir demek ki:)
29 Aralık 2022 (3,342 puan) yorumladı
Valla benimde 2.ama ilk defa detaylida boy kilo ogrendim :)
29 Aralık 2022 (188 puan) yorumladı
Kizz deme öyle ayy tuhaf hissettim kendimi:)))

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık gebelikte ultrason kağıdında neden boy bilgisi yazmıyor?
17 haftalık gebelikte ultrason kağıdında boy bilgisinin yer almaması oldukça normal bir durumdur. Gebeliğin ilk dönemlerinde bebek düz bir pozisyonda olduğu için CRL (baş-popo mesafesi) ölçümü yapılırken, 12. haftadan sonra bebekler anne karnında kıvrık durdukları için boyun tamamını tek seferde ölçmek teknik olarak mümkün değildir. Doktorlar bu haftalardan itibaren bebeğin gelişimini takip etmek için boy yerine kafa çapı (BPD), karın çevresi (AC) ve uyluk kemiği uzunluğu (FL) gibi değerleri esas alırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason kağıdındaki FL değeri ile bebeğin boyu nasıl hesaplanır?
Ultrason kağıdındaki FL (uyluk kemiği uzunluğu) değerini 7 ile çarparak bebeğin boyunu tahmin etmek bilimsel bir yöntem değildir ve kesin sonuç vermez. FL değeri sadece uyluk kemiğinin uzunluğunu gösterir; bebeğin toplam boyu ise bacakların kıvrık duruşu ve diğer kemik uzunlukları nedeniyle bu basit çarpma işlemiyle doğru hesaplanamaz. Bebeğinizin boy gelişimini takip etmek için FL değerini kendiniz hesaplamak yerine, doktorunuzun rutin kontrollerde belirttiği persentil değerlerine odaklanmanız en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık bebeğin 181 gram olması normal mi?
17 haftalık bir bebeğin 181 gram ağırlığında olması tıp literatüründeki gelişim tablolarına göre oldukça normal ve sağlıklı bir değerdir. 17. haftada bebeklerin ortalama ağırlığı genellikle 140 ile 200 gram arasında değişkenlik gösterebilir. Her bebeğin gelişim süreci kendine hastır; bu nedenle bebeğinizin ağırlığının haftasıyla uyumlu olup olmadığını en doğru şekilde, ultrason ölçümlerini bir bütün olarak değerlendiren kadın doğum uzmanınız belirleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebek boyu ölçümü ne zamana kadar yapılır?
Gebelikte boy ölçümü, bebeğin vücudunu tam olarak uzatabildiği gebeliğin ilk 12-13 haftasına kadar CRL (baş-popo mesafesi) olarak yapılır. 13. haftadan sonra bebeklerin anne karnındaki duruşları nedeniyle boyları tam olarak ölçülemez. Bu haftalardan doğuma kadar geçen sürede, bebeğin sağlıklı büyüyüp büyümediği boy verisi üzerinden değil; BPD, HC, AC ve FL gibi ölçümlerin haftalık gelişim eğrilerine göre takip edilmesiyle belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason raporunda bebeğin gelişimi nasıl takip edilmelidir?
Ultrason raporunda bebeğin gelişim takibi, tek bir değer üzerinden değil, ölçülen tüm parametrelerin (BPD, HC, AC, FL) birbiriyle uyumuna bakılarak yapılır. Doktorlar bu değerleri standart büyüme tabloları ile kıyaslar ve bebeğin persentil değerini belirler. Eğer doktorunuz ölçümlerin normal olduğunu belirtiyorsa, boy veya kilo gibi verileri kendi başınıza hesaplamanıza gerek kalmadan bebeğinizin gelişiminin yolunda olduğundan emin olabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 576 göst.
21 Haziran 2020 Doğum kategorisinde Yagizomur (154 puan) sordu
0 oy
1 cevap 314 göst.
20 Temmuz 2022 Hamilelikte Güzellik kategorisinde Cakmakdemet (1 puan) sordu
0 oy
2 cevap 419 göst.
3 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu

1,512,328 soru

24,667,832 cevap

367,085 kullanıcı

...