Devlet hastanesinde doğum yaparken ambulans mı çağırmalıyım?

0 oy
192 göst.
3 Ocak 2023 Doğum kategorisinde (382 puan) sordu
Çorlu devlet hastanesinde doğum yapan var mı tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz rica etsem ilk gebeliğim su sancı veya kanama olunca ambulansla mi gitmek gerekir bazı ebeler kiziyormuş niye ambulansla geldin diye ?
Gebelik haftası 38+1

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sancısı başladığında hastaneye ambulansla gitmek gerekir mi?
Doğum sancıları düzenli hale geldiğinde, suyunuz geldiğinde veya kanama gibi acil durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayarak ambulans talep edebilirsiniz. Ambulans ekipleri, gebeliğin durumuna ve hastaneye ulaşım süresine göre tıbbi değerlendirme yaparak sizi en yakın donanımlı doğum ünitesine nakleder. Eğer kendi imkanlarınızla hastaneye ulaşmanız daha hızlı ve güvenli olacaksa, şahsi aracınızla da gidebilirsiniz ancak riskli durumlarda profesyonel sağlık ekibinin eşliği her zaman daha güvenlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye giderken doğum çantasında neler bulunmalıdır?
Doğum çantası, hastanede kalacağınız süreyi kapsayacak şekilde hazırlanmalı ve gebeliğin 36. haftasından itibaren hazır tutulmalıdır. Çantanızda kendiniz için önden açılan gecelikler, emzirme sütyeni, hijyenik ped, kişisel bakım ürünleri ve terlik; bebeğiniz için ise yeni doğan kıyafetleri, battaniye, bez, ıslak mendil ve hastane çıkış seti mutlaka bulunmalıdır. Ayrıca tüm gebelik takiplerinizin yer aldığı dosyayı ve kimlik belgelerinizi de yanınızda bulundurmanız işlemlerin hızlanmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum sürecinde refakatçi kuralı nasıldır?
Devlet hastanelerinin doğumhane ve servis politikaları hastanenin imkanlarına göre değişiklik gösterebilmektedir. Genellikle doğum öncesi hazırlık sürecinde ve doğum sonrasında serviste kalırken bir refakatçiye izin verilir; ancak aktif doğum eylemi sırasında doğumhaneye refakatçi alınıp alınmaması hastane yönetmeliğine bağlıdır. Doğum yapacağınız hastanenin hasta hakları birimi veya doğum servisi ile görüşerek, doğum sırasında yanınızda bir yakınınızın bulunup bulunamayacağı konusunda güncel bilgiyi teyit etmeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum belirtileri nelerdir ve hastaneye ne zaman gidilmelidir?
Doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler, 5-10 dakikada bir gelen ve süresi uzayan düzenli sancılar, suyun gelmesi veya nişan gelmesi olarak bilinen kanlı mukus akıntısıdır. Eğer suyunuz geldiyse, sancıların sıklığına bakılmaksızın enfeksiyon riski nedeniyle vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Sadece sancı hissediyorsanız, sancıların sıklığını ve şiddetini takip ederek, doktorunuzun önerdiği aralıklara ulaştığında hastaneye başvurmanız en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası süreçte hastanede kaç gün kalınır?
Normal doğum gerçekleştiren anneler ve bebekleri, herhangi bir komplikasyon gelişmediği sürece genellikle 24 saat içerisinde taburcu edilir. Sezaryen doğumda ise bu süre tıbbi gözlem gereği genellikle 48 ila 72 saat arasında değişmektedir. Taburcu işlemleri öncesinde hem annenin genel sağlık durumu hem de bebeğin emme refleksi, idrar çıkışı ve sarılık durumu uzman hekimler tarafından değerlendirilerek sağlıklı bir şekilde eve dönüşünüz onaylanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,352 soru

24,668,109 cevap

367,110 kullanıcı

...