11 haftalık gebelikte bebeğimi dışarıdan hissedebilir miyim?

0 oy
252 göst.
5 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Arkadaşlar 11+6 bebeğin tam nerede olduğunu anlamam mümkün mü ya da dokununca hissetmem?

3 Cevap

0 oy
5 Ocak 2023 misafir cevapladı
Mumkun degil canim
5 Ocak 2023 misafir yorumladı
Bir sertlik dahi fark etmeyebirim yani?
-Reklam-
0 oy
5 Ocak 2023 (45 puan) cevapladı
16.haftadan önce sertlik hissedemezsiniz. O da çok zayıfsanız olur. 
0 oy
5 Ocak 2023 (260 puan) cevapladı
Maalesef mümkün değil çok küçük daha.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

11 haftalık gebelikte bebeğin yerini dışarıdan hissetmem mümkün mü?
11 haftalık gebelikte bebeğin tam yerini elinizle dokunarak hissetmeniz tıbben mümkün değildir. Bu dönemde bebek hala pelvik bölgenin içinde, yani kasık kemiğinin hemen arkasında yer alır ve karın duvarından hissedilemeyecek kadar küçüktür. Bebeğin hareketlerini dışarıdan hissedebilmek için genellikle 18 ile 22 hafta arasındaki süreci beklemeniz gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
11 haftalık bebek anne karnında tam olarak nerede durur?
11 haftalık bir gebelikte bebek henüz rahim dışına çıkıp karın boşluğuna yükselmemiştir. Rahim bu haftalarda hala küçük bir meyve boyutundadır ve leğen kemiğinin hemen üstünde, kasık bölgesinde konumlanmıştır. Bebeğin yerini anlamaya çalışırken karın bölgesinde sertlik aramak yanıltıcı olabilir çünkü bu haftalarda hissedilen sertlikler genellikle bağırsak hareketleri veya gaz sıkışmasıyla ilgilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebeğin hareketleri ne zaman dışarıdan hissedilmeye başlar?
Bebeğin hareketlerinin dışarıdan hissedilmesi genellikle gebeliğin 20. haftasından sonra gerçekleşir. İlk gebeliklerde bu süre 22. haftaya kadar uzayabilir. 11. haftada bebek çok hareketli olsa da boyutu çok küçük olduğu için bu hareketler anne tarafından henüz hissedilmez. İlerleyen haftalarda rahim büyüdükçe ve bebek güçlendikçe hareketler karın duvarından net bir şekilde fark edilebilir hale gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
11 haftalık gebelikte karnımdaki şişlik neden kaynaklanır?
11 haftalık gebelikte karnınızdaki şişlik bebeğin büyümesinden ziyade vücuttaki hormonal değişimlere bağlı gaz birikimi ve bağırsak hareketlerinin yavaşlamasından kaynaklanır. Progesteron hormonu sindirim sistemini yavaşlatarak şişkinliğe neden olabilir. Bu dönemde rahim henüz göbek deliği hizasına ulaşmadığı için karın bölgesindeki değişiklikler doğrudan bebeğin konumuyla ilgili bir gösterge değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin yerini anlamak için en güvenilir yöntem nedir?
Bebeğin yerini ve sağlık durumunu anlamanın tek güvenilir yolu ultrason muayenesidir. 11-12 hafta civarı yapılan rutin ultrason kontrollerinde doktorunuz bebeğin rahim içindeki konumunu, kalp atışlarını ve gelişimini net bir şekilde görebilir. El ile muayene veya dışarıdan dokunma yöntemi, gebeliğin bu erken dönemlerinde bebeğin konumu hakkında doğru bir bilgi vermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 148 göst.
0 oy
2 cevap 261 göst.
16 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
0 oy
7 cevap 561 göst.

1,512,379 soru

24,668,422 cevap

367,123 kullanıcı

...