Hamilelikte kan ilacı kullanmazsam bir sorun olur mu?

0 oy
1,746 göst.
9 Ocak 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (5 puan) sordu
Hamilelikte kan ilacı kullanmayanlar var mı acaba sağlık ocağında sorduğumda doğumda sıkıntı olur demişti bana ama hala kullanmıyorum sizce kullanmalı mıyım?
Gebelik haftası 26+2

22 Cevap

0 oy
9 Ocak 2023 (91 puan) cevapladı
Ben kullanmadım doğumuma 10 gun kaldı kansızlık var bebek gelişimini de etkiliyor çok pişmanım mutlaka kullan 
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Teşekkür ederim herkes öyle diyo bu arada Allah yardımcın olsun
-Reklam-
0 oy
9 Ocak 2023 (489 puan) cevapladı
Benim 24. haftada düşük çıkmadı ama doktor bu haftadan sonra hızla düşecek diyip verdi. Kullanıyorum şu anda. Doktorunuza söyleyip alın bence.
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Evet sıkıntı çıkmadan kullanmaya başlayacağım artık☺️
0 oy
9 Ocak 2023 (1,048 puan) cevapladı
Canm o hataya dustum nalesef kullanmadim ama sebebim ben ilac icemiorm hicbir sekilde bi basim agirsq bile agri kesici falan hic icmemisimdir ama dojtrm bana sezryan olursan skinti olur demisti normal dogum yaptim ondada skinti oldu kan takmak zorunda kaldilr oda kan bankasina kan bagisi yapilmasi lazimmiski kan takabilsnler malesef kanim zor bulunanlardan cok zorlanmisti esim ailem falan olsn egerki icemiorsqn doktrbla konus cok gecmeden canm kan ignesi iste igne vurulur yoksa cok pisman olursn
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Kontrolde söylicem artık bakalım inşallah bir sıkıntı çıkmaz
0 oy
9 Ocak 2023 (1 puan) cevapladı
Ben kullanmadım ve doğumda kanım 7 ye düştü. Yoğun bakımda kalıp. Kan takviyesi aldım ☹️
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Ya umarım o acıdan eser kalmamıştır bende başlarım artık
0 oy
9 Ocak 2023 (132 puan) cevapladı
Bende kullanmıyorum canım. Geçen kontrol de kan değerlerime baktı doktorum gayet güzel o yüzden de kan ilacına başlamaya gerek yok dedi. Şu an OMEGA d3 ve magnezyum kullaniyorum 
9 Ocak 2023 (132 puan) yorumladı
25+5 haftaligiz su an
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Benim de güzeldi aslında sadece 1 hafta kullandım ilaç çok kötü yapmaya başladığı için bıraktım
10 Ocak 2023 (282 puan) yorumladı
Doktor ilacı değiştirebilir ben de kabızlık yapınca söyledim değiştirdi. 25.haftalarda düşmeyebilir ama sonrası düşer illaki. Benim ilaca rağmen hafif düşük gidiyo şuan 36.haftadayım yetmiyo yani
0 oy
9 Ocak 2023 (158 puan) cevapladı
Mutlaka kullan ben kullanıyorum ama yinede yukselmiyor surekli kan veriyoruz test için bide bebekte bizden aliyor herseyi yetersiz geliyor kullanman lazimki hem kendin hem bebek için sorun yaşama sonrasında 
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Evet onu da düşünmem gerek teşekkür ederim
0 oy
9 Ocak 2023 (686 puan) cevapladı
Peki bebek için gittiğiniz doktorunuz ne diyor?? Kan ilacı vermedi mi size? Yoksa verdi siz mi kullanmıyorsunuz? 
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Verdi ama rahatsız ettiğini de biliyor o yüzden yine de yazdı kullandığım zaman acı çektiriyor
0 oy
9 Ocak 2023 (472 puan) cevapladı
Bana oğlumda da vermemislerdi bunda da vermediler 16 haftadaym n zmn başlıyorlar ki kan ilacini
9 Ocak 2023 (5 puan) yorumladı
Bana şimdi bile yazdı doktor
9 Ocak 2023 (200 puan) yorumladı
15 Ken verdi doktorum ama internette 20 haftadan sonra doğumdan 3 ay sonraya kadar içilmesi lazımmış öyle yazıyor benimde hap yutamma hastalığım var çocukluktan beri vitamin ilacım içemiyorum ama troit alıştım demir ilacini içiyorum 1 2 haftadır zorlanmaya başladım bende şuan 19+4um
0 oy
9 Ocak 2023 (122 puan) cevapladı
Bende kullanamıyordum ama doktorum başla artık dedi zor da olsa içiyorum doğumda çok gerekli mutlaka kullanın derim
0 oy
9 Ocak 2023 (9 puan) cevapladı
Banada vermedi doktorum kansız olduğum halde
0 oy
9 Ocak 2023 (2,459 puan) cevapladı
Kan değerlerin normalse sıkıntı olmaz
0 oy
10 Ocak 2023 (157 puan) cevapladı
Merhaba bende kansızlık cok vardı 4 aylıkken kullanmaya başladım ama nasıl acıktırıyor beni mahveti baya kilo aldım bende bıraktım 8 aylikken yine kansızlığım aşırı cıktı doktorum kızdı doğumda zorlanacaksın kansız kalacaksın diye mecvur tekrar kullandım.benim midem sürekli ondan kazınıyodu ama bebeğe de sizede baya faydalımış doktorum öyle diyodu.
0 oy
10 Ocak 2023 (76 puan) cevapladı
İlk gebeliğimde kullanamadım kabızlık yapıyor hemoroidim artıyor diye  doğumumdan 2 hafta önce 2 ferrinject serum aldım bi sıkıntı olmadı bu gebelipimdede aynı sebepten ötürü başlamadım demire,  10un altına düşmediği sürece bi sıkıntı olmaz dedi doktorum 
0 oy
10 Ocak 2023 (137 puan) cevapladı
Doktorunuz değerlerinize bakıp söyler bence kan ilacı tahliller sonucunda veriliyor bende hiç kullanmadım kan ilacı hiçte bir sorun olmadı çok şükür 
0 oy
10 Ocak 2023 (301 puan) cevapladı
17+2  Haftada yazdı doktor. Kullanıyorum. Hem hap hem damla yazdı. Akdeniz anemisi taşiyicisi olmama rağmen çok yukselmeyecek belli. Ama ne olursa olsun kullanmalıyım. Siz de kullanmalısınız. Doğuma çok daha rahat gönül ferahlığı ile girebilesiniz. Zaten sonraki kontrolde doktorunuz kizadabilir. 
0 oy
10 Ocak 2023 (112 puan) cevapladı
Kızımda kan değerim normaldi son 2 hafta kala kan ilacı yazdı doktor  normal doğum yaptım fakat eve gelince gözüm sürekli kararıyordu  bayılacak gibi oluyordum gözümü açamıyordum şimdi 2. Hamileyim inşallah bunda erken baslicam ihmal etmicem doğumda ve sonrasında sıkıntı oluyor canım ihmal etme
0 oy
10 Ocak 2023 (1,766 puan) cevapladı
Aynı haftamız bende kullanmıyorum ama doktor yazmadığı için değerle alakalı sanırım 
0 oy
10 Ocak 2023 (851 puan) cevapladı
Bn hic bi hamileligimde kulanmadm vla şuan 37+4 haftaliğim doktr kanszlk baya var kulan dedi midemi bulandriyor kulnmadm gene
0 oy
10 Ocak 2023 (373 puan) cevapladı
Ben kullanmadım kullanmıyorumda Allah gıdalardan alabilmeyi nasip etsin ilaçlara muhtaç etmesin evlatlarımızı sağlıkla kucağımıza alabilmeyi nasip etsin 
0 oy
10 Ocak 2023 (617 puan) cevapladı
Benim kanım yüksek olduğu için başlamıştım ama alerji yaptı bıraktım ve hiç kullanmadım gerek de kalmadı ama kanınız düşükse mutlaka kullanmalısınız 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kan ilacı kullanmazsam doğumda ne gibi riskler yaşarım?
Hamilelikte kan ilacı kullanmamak, vücuttaki demir depolarının tükenmesine ve ciddi kansızlığa (anemi) yol açarak doğum sırasında kanama toleransını düşürür. Anemi durumunda doğumda oluşabilecek kan kaybı anne için hayati risk oluşturabilir, ayrıca doğum sonrası iyileşme sürecini zorlaştırır ve bebeğin yeterli oksijen almasını engelleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kan ilacı kullanmak bebek için neden önemlidir?
Gebelikte kan ilacı kullanımı, annenin artan kan hacmini desteklemek ve bebeğin sağlıklı gelişimi için gerekli olan oksijeni taşıyan hemoglobin seviyesini korumak adına kritiktir. Yeterli demir desteği, bebeğin doğum ağırlığının sağlıklı seviyede kalmasını sağlar ve erken doğum riskini önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan ilacı kullanmamanın belirtileri nelerdir?
Hamilelikte kan ilacı kullanmamanın ve buna bağlı gelişen aneminin en yaygın belirtileri aşırı halsizlik, çabuk yorulma, nefes darlığı, baş dönmesi ve ciltte solukluktur. Eğer bu belirtileri yaşıyorsanız kan değerleriniz düşmüş olabilir; bu durumda mutlaka doktorunuza başvurarak kan tahlili yaptırmalı ve değerlerinize göre tedavi planı oluşturmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan ilacı kullanmak istemeyen hamileler doğal yollarla demir ihtiyacını nasıl karşılar?
Kan ilacı kullanmak istemeyen hamileler, günlük beslenmelerine kırmızı et, yumurta, mercimek, ıspanak ve kuru üzüm gibi demir açısından zengin gıdaları dahil ederek demir seviyelerini destekleyebilirler. Ancak hamilelikte artan demir ihtiyacı genellikle sadece beslenme ile karşılanamaz, bu yüzden doktor kontrolünde kan değerlerinin düzenli takip edilmesi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan ilacı ne zaman kullanılmaya başlanmalıdır?
Hamilelikte kan ilacı genellikle demir depolarının durumuna göre doktor tarafından belirlenen haftalarda, çoğunlukla ikinci trimesterin başından itibaren başlanır. Ancak bazı durumlarda değerler düşükse ilk üç aydan itibaren de takviye gerekebilir; bu nedenle kan tahlili sonuçlarına göre hekimin önerdiği takvim izlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

–1 oy
4 cevap 499 göst.
0 oy
11 cevap 4,747 göst.
0 oy
2 cevap 539 göst.
0 oy
18 cevap 1,540 göst.
3 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde aise34 (674 puan) sordu

1,512,198 soru

24,666,164 cevap

366,986 kullanıcı

...