36 haftalık hamileyim, NST'de düzenli sancım çıkıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
221 göst.
11 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (20 puan) sordu
Kızlar her hafta doktora gidiyorum ve hep düzenli sancılar cikiyor bugün 50 ye kadar cikti her hafta alttan muayene ve serum takiliyorum bebegi erken alabilir bir riski olur mu acaba 36 haftadaym
Gebelik haftası 36

1 cevap

0 oy
11 Ocak 2023 (1,157 puan) cevapladı
Bende ilk NSTye 33+4 de girdim sancım çıkıyo şimdi 36 haftadym daha gitmedim Dr. A ama belim kasıklarda sırtta agrım var geçmiyo. Erken değil artık şükür bu haftayı da atlatsak prematüre olmuyorlar 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST'de 50 değerinde düzenli sancı çıkması ne anlama gelir?
NST cihazında 50 birimlik sancı değerleri, rahim kasılmalarının başladığını ve düzenli aralıklarla devam ettiğini gösterir. Bu seviye genellikle erken doğum tehdidi veya doğum eyleminin hazırlık evresi olarak değerlendirilir. Doktorunuz bu sancıların sıklığına ve şiddetine bakarak bebeğin durumunu ve rahim ağzındaki değişiklikleri takip eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık hamilelikte NST'de düzenli sancı çıkarsa ne yapılır?
36. haftada düzenli sancı çıkması durumunda doktorlar genellikle rahim ağzı açıklığını kontrol etmek için alttan muayene yapar ve kasılmaları durdurmak veya bebeği korumak amacıyla serum tedavisi uygulayabilir. Bu süreçte amaç, mümkünse gebeliği 37. haftaya kadar uzatarak bebeğin tam gelişimini tamamlamasını sağlamaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalıkken bebek erken alınırsa riskli olur mu?
36 hafta gebelik, bebeğin akciğer gelişiminin büyük oranda tamamlandığı bir dönemdir ancak yine de tam zamanında doğuma göre bazı riskler barındırabilir. Bebeğin erken alınması kararı, sancıların şiddetine, rahim ağzındaki açılmaya ve bebeğin genel sağlık durumuna göre doktor tarafından verilir. Modern tıbbi imkanlarla 36. haftada doğan bebeklerin çoğu sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkması durumunda nelere dikkat edilmelidir?
NST'de düzenli sancı tespit edildiğinde istirahat etmek, uzun süreli ayakta kalmaktan kaçınmak ve bol su tüketmek oldukça önemlidir. Eğer sancılarınıza şiddetli bel ağrısı, su gelmesi, lekelenme veya bebek hareketlerinde azalma eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düzenli sancı çıkması doğumun başladığını mı gösterir?
NST'de düzenli sancı çıkması, doğumun başladığının veya başlamak üzere olduğunun en önemli göstergelerinden biridir ancak tek başına yeterli değildir. Gerçek doğum eyleminin başlaması için sancıların düzenli olmasıyla birlikte rahim ağzında silinme ve açılma gibi fiziksel değişikliklerin de gerçekleşmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 520 göst.
2 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Eda 94 (1,942 puan) sordu
0 oy
2 cevap 379 göst.
0 oy
3 cevap 277 göst.
5 Eylül 2022 Doğum kategorisinde Fatobasak.01 (149 puan) sordu
0 oy
1 cevap 249 göst.
14 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hatice ciger93 (132 puan) sordu

1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...