İnsülin yaptığım halde şekerim neden düşmüyor?

0 oy
625 göst.
11 Ocak 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (94 puan) sordu

İnsülin yaptım şeker düşmüyor ne yapmalıyım 

image

Gebelik haftası 31

10 Cevap

0 oy
11 Ocak 2023 misafir cevapladı
Sakatalik ye ve bol su ic ama saate basi olcum yaotigin icin stresetende olur. Olcmeden once ellerini sabinsuz yıka 
-Reklam-
0 oy
11 Ocak 2023 (442 puan) cevapladı
Levemir mi yapiyorsunuz? 
11 Ocak 2023 (94 puan) yorumladı
Evet 12 üniteyapt8m
11 Ocak 2023 (94 puan) yorumladı
BuEvet 12 üniteyapt8m
11 Ocak 2023 (94 puan) yorumladı
Saolun arkadaşlar bir ayı geçti normalde ölçüm yapalı  yemekten bir saat sonra yapıyordum doktor 3 hafta sonra gel sadece bir hafta süzenli ölc gel demişti şimdi nasıl acaba şuan diye ölçtüm her zamankind n fazla çıktı hiç 200 olmamıştı acaba ünsilini mı yanlış vurdum ama şimdi düşmeye başladı geri 173 oldu kaç olursa  tehlikeli olur ve böyle bebek çok az hareket ediyor sizinde öylemi
11 Ocak 2023 (229 puan) yorumladı
Doktor 200 olunca hemen ultrasondan bakmıştı ve hareketler önemli ama mutlaka yoğurt ye sık sık çok iyi düşüyor
0 oy
11 Ocak 2023 (804 puan) cevapladı
Yürüyüş en iyi gelen denemelisin en az 15 20 dk
0 oy
11 Ocak 2023 (239 puan) cevapladı
İnsulin yaptıktan sonra mı olcuyorsunuz bende kullanıyorum ölçüm yapıyorum ama bu şekilde değil yenimi başladınız 
0 oy
11 Ocak 2023 (282 puan) cevapladı
Bana da oluyor yürüyüş veya hafif egzersiz yapın faydası olacaktır
0 oy
11 Ocak 2023 (280 puan) cevapladı
Çok sık ölçtüğünüz için stres yapıyor olabilirsiniz. Bir de cihazınızın doğru çalıştığından emin olun. Cihazla beraber sağlık ocağına gidin ve hemşireden her ikisiyle de ölçüm yapmasını isteyip kıyaslayın. Mesela benim cihazım yüzde on kadar yüksek çıkıyor hastanedekinden. 
11 Ocak 2023 (280 puan) yorumladı
Ve şunu da ekleyeyim cihazların pilini en fazla 15-20 günde bir bitmemiş olsada değiştirmek gerekiyormuş. Bunu da eczacı söyledi.
0 oy
11 Ocak 2023 (604 puan) cevapladı
Canım normalde saat ilerledikce düşmesi gerekir senin neden cikiyo anlayamadım acaba cihazında problemim var ve bu kadar saat başı ölçüm yapma strestende çıkar yemeğe başladıktan 1 saat sonraki şekerini olcmen yeterli doktorun istediyse 2.saatide olcersin bu kadar yüklenme kendine ve hamur ve tatlı şeylere dikkat et bende insülin yapıyorum bu arada kaç doz yapiyosun
11 Ocak 2023 (94 puan) yorumladı
12 ünite levemir
11 Ocak 2023 (604 puan) yorumladı
Bende 11 doz yapıyorum akşamları  bendede sabah açlık ve sabah tokluk bir türlü düşürmeyi başaramadım ama bu kadar yüksek değil sen cihazının doğru ölçüm yaptığından emin ol cihaz yeni bir cihazın eski bı cihazımı
12 Ocak 2023 (94 puan) yorumladı
Yeni daha bir aylık sabah ölçtüm 89 cıktı açlıl galba sitresten fırlıyor teşekkür ederim hepinize
0 oy
11 Ocak 2023 (63 puan) cevapladı
Aynı ben ne kadar olcuyorsak o kadar yüksek çıkıyor strestennn benimde pili değiştirmem lazım ayrı ayrı çıkıyor sürekli sende bı kaç kere ölç aynı parmağın kanından aynımı çıkacak benim farklı çıkıyor 
11 Ocak 2023 (94 puan) yorumladı
Daha önce 164 ve 107 sonucu aynı çıktı doktora sordum ama bir şey demedi
11 Ocak 2023 (63 puan) yorumladı
Bence makine sorunlu benimki gibi pili değiştireceğim bakalım sizde bı değiştirin streste yükseltiyor da bilmiyorum ki artik
0 oy
11 Ocak 2023 (198 puan) cevapladı
Stres üzüntü endişeden dolayı çıkıyo genelde yoğurt ye 1 kase arkana yaslan yada başka şeylerle uğraş böyle olduğunda çok kafaya takınca da çıkıyo benimde aynı sorun bazen ne yesem dikkat ensemde yüksek çıkıyor yoğurt yiyorum dengeliyorum doktor 150 nin üzerine çıkmanı istemeyiz dedi bazen çıkıyo bazen de yaklaşıyo ama eğer kafaya takarsan daha çok çıkıyo. Annemde babamda şeker hastası benim onlardan kalma biraz gördüklerimi yapıyorum suya lipn damlatıp bir kaç damla içiyorum yoğurt tarçın bunlar düşürüyor dengede tutuyor
0 oy
11 Ocak 2023 (229 puan) cevapladı
Yoğurt ye hemen düşüyor ve yürüyüş yap öğünlerden hemen sonra bol su iç

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İnsülin yapmama rağmen şekerim neden düşmüyor?
İnsülin yapılmasına rağmen kan şekerinin düşmemesi, insülinin bozulmuş olması, enjeksiyon bölgesinde lipodistrofi (sertleşme) bulunması, yanlış doz uygulaması veya vücutta gelişen ani bir enfeksiyon/stres durumu gibi faktörlerden kaynaklanabilir. Ayrıca insülinin son kullanma tarihinin geçmiş olması veya yanlış saklama koşulları nedeniyle etkisini yitirmesi en yaygın teknik nedenler arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker düşmediğinde insülin dozunu kendim artırmalı mıyım?
Hayır, doktorunuzun bilgisi dışında insülin dozunu asla kendi başınıza artırmamalısınız; bu durum ciddi hipoglisemi riskine yol açabilir. Şekeriniz yüksek seyretmeye devam ediyorsa, öncelikle doktorunuzun size verdiği 'hiperglisemi yönetim planını' takip etmeli ve kanınızda keton ölçümü yaparak değerleri kontrol etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan şekeri düşmediğinde acil olarak neler yapmalıyım?
Kan şekeri uzun süre yüksek seyrediyorsa ve insüline yanıt vermiyorsa, öncelikle bol su içerek vücudu hidrate etmeli ve idrarda keton testi yapmalısınız. Eğer keton pozitif çıkarsa veya beraberinde bulantı, kusma, karın ağrısı ve aşırı halsizlik gibi belirtiler varsa, vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşunun acil servisine başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İnsülinin etkili olması için enjeksiyon noktası nasıl seçilir?
İnsülinin hızlı ve doğru emilmesi için enjeksiyonu her zaman deri altı yağ dokusuna yapmalı ve bölgeleri düzenli olarak değiştirmelisiniz. Aynı bölgeye sürekli enjeksiyon yapmak dokuda sertleşmeye neden olur, bu da insülinin vücuda geçişini engelleyerek şekerinizin düşmemesine yol açar. Enjeksiyon yerini her seferinde birkaç santim kaydırarak rotasyon yapmaya özen gösterin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek kan şekeri durumunda egzersiz yapmak doğru mudur?
Kan şekeriniz çok yüksekse (genellikle 250 mg/dL ve üzeri) ve idrarınızda keton bulunuyorsa ağır egzersiz yapmaktan kaçınmalısınız. Çünkü bu durumda egzersiz, vücudun enerji üretmek için daha fazla yağ yakmasına ve dolayısıyla keton seviyesinin daha da artarak diyabetik ketoasidoz riskini tetiklemesine neden olabilir. Şekeriniz yüksekken sadece hafif tempolu yürüyüşler yapmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 284 göst.
1 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Mine475 (5 puan) sordu
0 oy
3 cevap 396 göst.

1,512,165 soru

24,665,762 cevap

366,968 kullanıcı

...