NST'de sancı çıkıp açılma olmaması erken doğum belirtisi mi?

0 oy
360 göst.
17 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (83 puan) sordu
Kızlar 1 haftadır fln sancım vardı akşam şiddetlendi acile gittim nst de sancı çıktı ama açılma yok bı açıklama da yapmadı sadece polikliniği gel dedi böyle bişey yaşayan varmı sizce ne yaparlar erken doğum riski mi var acaba çocuk aşağıya indi bide .
Gebelik haftası 33

5 Cevap

0 oy
17 Ocak 2023 (894 puan) cevapladı
Bende 34. Haftada yaşadım nst de sancı çıktı. Ama doktorum beni muayene etmedi sadece çok erken o yüzden iğne ile durduralım biraz daha daha dedi 2 gün iğne yaptırdım ve istirahat ettim şükür 36. Haftadayım öyle sancım çok yok 
17 Ocak 2023 (83 puan) yorumladı
Sağlıkla gelsinler kuzucuklar inşallah bnde öğlene muayene olacam nasip olursa ama ister istemez stres yaptım acilde girer girmez alttan muayene etti sabah mutlaka gel dedi korkuttu
17 Ocak 2023 (894 puan) yorumladı
Olmaz inşallah merak etmeyin iğne verirlerse sizde mutlaka istirahat edin ve bol su için sancıyı alıyor zamanında sağlıkla gelsinler
-Reklam-
0 oy
17 Ocak 2023 (183 puan) cevapladı
Geçmiş olsun cnm doktorlar erken doğum için önlem alıyorlar benim komsumda öyleydi yatırdılar 38 haftalık ta doğum yaptı 
0 oy
17 Ocak 2023 (747 puan) cevapladı
Benimde 33 haftada ağrım çok olmuştu gittim nst de sancı çıkmadı ama 1 cm açıklığım varmış bisi yapmadan eve yolladılar acaba açılmaya devam dermi bilemiyorum 2 kızımda erken doğum oldu biri 34 diğeri 35 de şuan 34 haftamdayim bekliyorum öyle 
0 oy
17 Ocak 2023 (83 puan) cevapladı
Cevaplarınız için teşekkür ederim kızlar bebiş doğum pozisyonunu almış aşağı inmiş iki haftayı atlatirsan gerisi önemli değil dedi bol bol dinlen dedi bklm hayırlısi artık nasıl olacak inşallah hepimiz sağ salim alalım kucaklarimiza 
0 oy
17 Ocak 2023 (434 puan) cevapladı
Korkma canim açılma yoksa sancikar erken haftada da olabiliyo ben ilk gebeligimde 35 haftalikken nst de düzenli doğum sancilarim çikiyodu doktor 10 gün en fazla bekler dedi sonra 37 haftalik oldum yine aynı şekil nst de doğum sancilari çikiyodu sonra muayene oldum 1 cm açikliğim vardi doğum başlamış dediler eve geldim 40+0 da zorla doğurdum ve sancilari ben hissetmiyodum ve bana sancilari durdurmak icin falan da bisey yapilmadi :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST'de sancı çıkması ama açılma olmaması ne anlama gelir?
NST'de sancı görülmesi ancak rahim ağzında açılma olmaması, vücudunuzun doğuma hazırlık yapıyor olabileceğini veya yalancı doğum sancıları (Braxton Hicks) yaşadığınızı gösterir. Bu durum erken doğumun başladığı anlamına gelmez ancak rahim ağzının kapalı olması gebeliğin henüz aktif doğum evresine girmediğinin en önemli göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek aşağı indiğinde erken doğum belirtileri nelerdir?
Bebeğin aşağı inmesi (angajman), genellikle annenin nefes almasının rahatlaması ancak idrara çıkma sıklığının artmasıyla kendini belli eder. Eğer bu duruma düzenli aralıklarla gelen, şiddeti giderek artan sancılar, su gelişi, nişan gelmesi veya vajinal kanama eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken doğum riski nasıl anlaşılır?
Erken doğum riski, 20. ile 37. haftalar arasında rahim ağzında meydana gelen kısalma ve düzenli kasılmalarla tespit edilir. Uzmanlar bu süreçte rahim ağzı uzunluğunu ultrason ile ölçer ve sancıların sıklığını takip ederek bebeğin dış dünyaya hazır olup olmadığını değerlendirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Poliklinik kontrolünde doktorlar neye bakar?
Poliklinik kontrolünde doktorunuz öncelikle vajinal muayene ile rahim ağzı açıklığını kontrol eder ve bebeğin aşağı inme seviyesini belirler. Ayrıca enfeksiyon riskini değerlendirmek için gerekli testleri yapar ve NST sonuçlarınıza göre gebeliğin seyri hakkında bir takip planı oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sancım var ama açılmam yok, erken doğum olur mu?
Sancınız olmasına rağmen açılma olmaması, doğumun henüz başlamadığını gösteren olumlu bir durumdur. Ancak sancıların sıklığı ve şiddeti arttıkça rahim ağzı değişim gösterebileceği için doktorunuzun önerdiği poliklinik kontrollerini aksatmamalı ve evde istirahat ederek süreci takip etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 217 göst.
0 oy
8 cevap 937 göst.

1,512,781 soru

24,673,768 cevap

367,417 kullanıcı

...