39+5 haftalık gebeyim, açılma yok ne yapmalıyım?

0 oy
328 göst.
18 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (11 puan) sordu
39+5 iz şuanda dün gece acile.gittim açılma yok daha dedi ne yapmalıyım 
Gebelik haftası 39

5 Cevap

0 oy
18 Ocak 2023 (26 puan) cevapladı
Bol yürüyüş squat risk yoksa ilişki ve ılık duş öneririm Allah kolaylık versin hepimize inşallah 
-Reklam-
0 oy
18 Ocak 2023 (183 puan) cevapladı
Acile neden gittin bende bu gün 40 haftalık oldum bende de ne sancı nede başka birsey yok
18 Ocak 2023 (183 puan) yorumladı
Bebeğin hareketleri varmı çok önem verin benimde 40 haftalık sancı açılma yoktu ama bebeğin hareketleri azalmıltı bide oksijensiz kalmıltı die acil sezeryan aldılar
0 oy
18 Ocak 2023 (26 puan) cevapladı
Sancınız filan var mı peki yada çatı ağrınız 
0 oy
18 Ocak 2023 (982 puan) cevapladı
Benimki 40 a kadar yoktu . Hiç durmayin tabiri caizle canınız çıkana kadar merdiven çıkın inin yerleri eğilerek temizleyin ve köşe bucak temizlik yapın . Ertesi gün ben5 cm açılma ile doğuma gittim 42 de dünyaya geldi 
0 oy
18 Ocak 2023 (58 puan) cevapladı
Sıcak su ile duş al canım bol su iç merdiven ınıp cık bıde doktorun yasaklamadıysa ilişkiye gir canım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39+5 haftalık gebelikte açılma olmaması normal mi?
39+5 haftalık gebelikte rahim ağzında henüz açılma olmaması oldukça normal bir durumdur. Birçok gebede doğum sancıları başlamadan önce rahim ağzı henüz kapalı olabilir ve bu durum doğumun başlamasına engel teşkil etmez. Vücut, doğum için gerekli olan hazırlıklarını kendi zaman çizelgesinde tamamlar; bu nedenle açılmanın olmaması doğumun gecikeceği anlamına gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başlaması için 39. haftada ne yapmalıyım?
Doğumun doğal yollarla başlamasını desteklemek için bu aşamada yapabileceğiniz en iyi şey, kendinizi yormadan hafif tempolu yürüyüşler yapmaktır. Uzun süreli ve düzenli yürüyüşler bebeğin kanala yerleşmesine ve rahim ağzına baskı yaparak açılmanın başlamasına yardımcı olabilir. Ayrıca bol su içmek, dinlenmek ve stres seviyenizi düşük tutmak vücudunuzun oksitosin hormonu salgılamasını kolaylaştırarak süreci destekleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açılma kaçıncı haftada başlar ve süreç nasıl ilerler?
Rahim ağzındaki açılma süreci her kadında farklılık gösterir; bazı gebelerde haftalar öncesinden hafif açılmalar başlarken, bazılarında ise doğum sancıları başladıktan sonra saatler içinde hızlıca gerçekleşir. 39. haftada açılma olmaması, doğumun başlamayacağı anlamına gelmez. Genellikle düzenli sancıların başlamasıyla birlikte rahim ağzı incelir (silinme) ve ardından kademeli olarak 10 santimetreye kadar açılma gerçekleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39+5 haftalık gebelikte ne zaman doktora gitmeliyim?
Düzenli aralıklarla gelen, şiddeti artan ve dinlenmekle geçmeyen sancılarınız olduğunda hastaneye başvurmalısınız. Ayrıca suyunuzun gelmesi, bebek hareketlerinde belirgin bir azalma hissedilmesi veya vajinal kanama gibi durumlar açılma olup olmadığına bakılmaksızın acil tıbbi değerlendirme gerektirir. Bu belirtiler yoksa, doktorunuzun belirlediği rutin kontrolleri takip etmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açılma olmadan doğum sancısı başlar mı?
Evet, doğum sancıları rahim ağzında henüz hiçbir açılma yokken başlayabilir. Sancılar, rahim ağzının incelmesini ve açılmasını sağlayan temel mekanizmadır. Yani sancı başladığında vücudunuz aslında açılma sürecini başlatmak için çalışmaya başlar. Bu nedenle, açılma olmadığını öğrendiğinizde endişelenmek yerine, vücudunuzun doğum sinyallerini beklemeye devam etmek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,349 soru

24,668,030 cevap

367,106 kullanıcı

...