36 haftalık hamileyim, ayaklarım çok şişti, normal mi?

0 oy
248 göst.
19 Ocak 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (66 puan) sordu
Ayaqlarim çox şişib sice bu normaldimi? Çox qorxuram 36+3

4 Cevap

0 oy
19 Ocak 2023 (317 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Bu haftalarda başlıyor zaten ödem yapıyor vücut. Ama tansiyonun yok değil mi ve de tuzu azalt
-Reklam-
0 oy
19 Ocak 2023 (10 puan) cevapladı
Salam mende 37 heftelik hamileyem ama mende   yoxdu şişmeler falan  sende ümumi hamilelerde olması normaldı biraz yenede hekiminle meslehetles
0 oy
19 Ocak 2023 (1,031 puan) cevapladı
Evet canim normal son haftalarda eller ayaklar cok sisiyor 
0 oy
19 Ocak 2023 (658 puan) cevapladı
38+2 həftəlik hamiləyəm məndə yoxdu şiş deməy olarki çox az ayaqım mənə elə gəlir şişib ama oda bilinmir heç

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte ayak şişmesi normal mi?
36 haftalık gebelikte ayak şişmesi, vücudun artan kan hacmi ve rahmin toplardamarlara yaptığı baskı nedeniyle genellikle normal karşılanır. Ancak ani ve aşırı şişlikler, özellikle yüz ve ellerde de gözlemleniyorsa, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) belirtisi olabileceği için mutlaka doktor kontrolü gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayak şişmesi ne zaman tehlikeli olur?
Ayaklardaki şişlik tek taraflıysa, ani geliştiyse veya yüksek tansiyon, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu ve karın ağrısı gibi belirtilerle birlikte seyrediyorsa tehlikeli kabul edilir. Bu tür durumlarda tansiyon takibi yaptırmalı ve vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurarak idrar ve kan tahlili sonuçlarınızı değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişliği nasıl azaltılır?
Ayak şişliğini azaltmak için gün içerisinde uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalı ve dinlenirken ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutacak şekilde yastıkla desteklemelisiniz. Ayrıca günlük su tüketimini artırmak, tuz alımını sınırlandırmak ve sol tarafa yatarak dinlenmek toplardamar üzerindeki baskıyı azaltarak ödemin hafiflemesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık hamilelikte ödem neden oluşur?
36 haftalık gebelikte ödem oluşumunun temel nedeni, büyüyen rahmin alt ana toplardamara baskı yaparak kanın kalbe dönüşünü yavaşlatmasıdır. Ayrıca vücudun gebelik sürecinde tuttuğu fazla sıvı ve hormonların etkisiyle damar geçirgenliğinin artması, doku aralarında sıvı birikmesine ve ayaklarda gözle görülür şişliklere yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ayak şişmesi doğumun yaklaştığını gösterir mi?
Ayak şişmesi tek başına doğumun başladığını veya yaklaştığını gösteren bir belirti değildir, ancak gebeliğin son haftalarında vücudun ağırlaşmasıyla daha sık görülür. Doğumun yaklaştığını gösteren asıl belirtiler düzenli kasılmalar, su gelmesi, nişan (mukus tıkacı) atılması veya bebek hareketlerinde değişim gibi durumlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 238 göst.
31 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde S2022e2022 (66 puan) sordu
0 oy
1 cevap 203 göst.
11 Mart 2023 Hamilelikte Testler kategorisinde Resul Ceferov (25 puan) sordu

1,512,282 soru

24,667,091 cevap

367,048 kullanıcı

...