Spinal anestezi sonrası belimde batma normal mi?

0 oy
300 göst.
1 Şubat 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (118 puan) sordu
Kızlar merhaba 2 bçk yıl önce spinal anestezi ile sezeryan doğum yaptım şuan 36 haftalık hamileyim ama belimin sağ tarafında bir batma oluyor oturup kalkarken acaba o spinalden kaynaklı birşey mi ? 3. Gebeliğim bu ilki genel anestezi olmuştum 2. Hamileliğimde hiç ağrı yaşamadım böyle , böyle olunca spinalden kaynaklı mı acaba diye düşünüyorum 
Gebelik haftası 36+4

2 Cevap

0 oy
1 Şubat 2023 (67 puan) cevapladı
Bende sipinal anastesi ile sezeryan oldum 2. Gebeliğim sırt ağrısı bende de çok var ama ilk hamileliginde de olmuştu iğneden olduğunu düşünmüyorum bence en iyisi sipinal anastesi 
1 Şubat 2023 (118 puan) yorumladı
Evet çok iyi fakat işte şuanda ondan şüpheleniyorum
-Reklam-
0 oy
1 Şubat 2023 (2,003 puan) cevapladı
İğneden kaynaklı sırt bel ağrısı oluyor normal hayatta bile hamileyken de olur canim bence
1 Şubat 2023 (118 puan) yorumladı
Siz ne kadar oldu spinal olalı
1 Şubat 2023 (2,003 puan) yorumladı
2020 Kasım ayında oldum canim yani 2 yılı yeni gecti

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Spinal anestezi sonrası yıllar sonra belde batma olur mu?
Spinal anestezi genellikle işlemden sonraki birkaç gün içinde etkisini kaybeder ve uzun vadeli kalıcı ağrılara yol açmaz. İki buçuk yıl gibi uzun bir süreden sonra ortaya çıkan bel batmaları, genellikle gebeliğin getirdiği fiziksel değişimler, omurgaya binen yükün artması veya duruş bozuklukları ile ilişkilidir. Yine de ağrının şiddeti artıyorsa veya bacaklara yayılıyorsa mutlaka bir ortopedi veya fizik tedavi uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte belin sağ tarafında batma neden olur?
36 haftalık gebelik döneminde belin sağ tarafında hissedilen batma, genellikle bebeğin büyümesiyle birlikte değişen ağırlık merkezi ve omurgaya binen yükün artmasından kaynaklanır. Bu dönemde vücut ağırlığının öne doğru kayması bel ve sırt kaslarında gerilmeye yol açarak batma şeklinde ağrılara neden olabilir. Ayrıca rahmin büyümesi, pelvis bölgesindeki bağları gererek bu tarz yansıyan ağrıları tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası spinal anestezi izi bel ağrısı yapar mı?
Hayır, spinal anestezi işleminde kullanılan iğne bölgesi üzerinden yıllar geçtikten sonra batma veya kronik ağrı yapması beklenmez. Spinal anestezi bölgesi kısa sürede tamamen iyileşir ve sinir dokusu üzerinde uzun vadeli bir hasar bırakmaz. Gebelikte yaşanan bel ağrıları, vücudun hamilelik sürecindeki hormonal değişimleri, eklemlerdeki gevşeme ve artan vücut ağırlığıyla çok daha yakından ilişkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte beldeki batma ağrısı nasıl geçer?
Hamilelikte beldeki batma ağrısını hafifletmek için en etkili yöntemler; doğru postürle oturmak, uzun süre aynı pozisyonda kalmamak ve gebelik destek yastıkları kullanmaktır. Ayrıca doktorunuzun onay verdiği durumlarda hafif esneme hareketleri ve ılık duş almak kas gerginliğini azaltabilir. Eğer ağrı oturup kalkarken keskin bir şekilde saplanıyorsa, ani hareketlerden kaçınmak ve destekli ayakkabılar tercih etmek günlük yaşam konforunu artıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde bel ağrısı ne zaman doktora danışılmalı?
Bel ağrısı istirahatle geçmiyorsa, ağrıya ateş veya idrarda yanma gibi belirtiler eşlik ediyorsa veya bacaklarda uyuşma ve güç kaybı hissediliyorsa mutlaka doktora başvurulmalıdır. Özellikle 36. haftaya yaklaşan gebeliklerde bel ağrısının erken doğum sancısı veya idrar yolu enfeksiyonu gibi farklı durumlarla karışma ihtimali vardır. Bu nedenle şiddetli ve geçmeyen ağrılarda vakit kaybetmeden kadın doğum uzmanınızla görüşmeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,250 soru

24,666,793 cevap

367,042 kullanıcı

...