13 haftalık gebeyim, ikili tarama testi yaptırmalı mıyım?

0 oy
309 göst.
2 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (332 puan) sordu
sorum ektedir
Gebelik haftası 13

6 Cevap

+1 oy
2 Şubat 2023 (173 puan) cevapladı
Üçüncü hamileliğim su an çok şükür. Hiç birinde de yaptırmadım. Çünkü cevrem down sendromu riskiniz yüksek deyip doğuma kadar ağlayip sonra sağlıklı bebek doğuran kadınlarla doldu  artık o kadar çok duyuyoruz ki. Komşumun doktor ısrarla almanız gerekiyor bu bebeği dön sendromu doğacak kesin gözüyle baktı ama aldırmadı ve sağlıklı bebegi oldu ama kadın aylarca ağladı hamileliği zehir oldu.

Yazık günah insanlara bunu yapmaya kimsenin hakki yok. Eğer az da olsa risk çıkarsa bebeği aldiririm diyen kim varsa yaptırır tabiki 
2 Şubat 2023 (901 puan) yorumladı
Benimde 4.hamileliğim bende hiçbirinde yaptırmadım.. doktorumda gerek yok bencede dio.. her dedğiniz doğru.. down sendromu olsada bizim evladımız olmasada bizim.. ama hoş gecen biri yazmış ben yaptırdım 3lü test eğer down sendromu deseydi kesinlikle doğurmazdım aldırırdım die yazmış şok oldum
-Reklam-
0 oy
2 Şubat 2023 (1,870 puan) cevapladı
Down çıkarsa bebeği aldıracaksan yaptır. Kesinlikle aldırmam diyorsan testi yaptırmanın bir manası da yok açıkçası. Ben başka şeylere bakıyorlar sandım yaptırdım ama down riski hesaplıyormuş sadece
0 oy
2 Şubat 2023 (2,157 puan) cevapladı

Söz konusu sadece Allahim korusun aldırmak değil bence sağlığı açısından bilgi sahibi de olup bunu bilip piskolojikmen buna hazirlanabilmek en kotu durumda yada çözümünü bulmak 

İkinci seçenek olarak da çok sağlıklı olduğunu bilmek qnne olarak ferahligini yaşayıp çocuğun sağlığı için herseyi yaptimm diyebilmen kendine 

Devletler ücretsiz zaten bi 10 dk ultrason ölçümü bi kan aldiriyorsun 10 gun sonra sonuç

Ozellerde 250 civarı 

Ben her daim erken öğrenme bilme sağlığını da öğrenme taraftarıyım bir anne olarak bilmek hakkım diye düşünüyorum yaptırmanızda fayda var 

2 Şubat 2023 (901 puan) yorumladı
Ama kesin sonuç vermiyor kaç anneden duydum hamileyken down sendromu bebek deyip ama sağlıklı doğan.. ve anne hamileliğin tadına bile varamıyor sürekli düşünüyor napıcam ne edecem die.. ben hiçbir çocuğuma yaptırmadım doğunca öğrenincedr bişey değişmiyecek sonuçta
2 Şubat 2023 (2,157 puan) yorumladı
Kendi fikrim kim yaptırır yaptırmaz bilmem ama söz konusu çocuğumun sağlık tarama testleri ise en ufak sağlığı söz konusu ise her daim yaptırırım yaptirmayip aklimda kalacağına yaptırırım aklimda kalmaz herkesin özgür iradesi ben yaptırmadan yanayım söz konusu test doğunca olsaydı ben istemiyorum yaptırmak demiyecegime göre her türlü bilgi sahibi olmayı seviyorum böyle bilgi hakkim ise almak da hakkım herkesin kendi düşüncesi
0 oy
2 Şubat 2023 (524 puan) cevapladı
Ben açıkçası sırf bebeğimi göreyim diye gittim. Banada bahane oldu. Ben çok araştırdım bu konuyu. Arkadaşında dediği gibi down çıkarsa bakamam istemem diyorsaniz gidin. Canınız istemiyor keyfiniz yoksa gitmeyin. Kuzenim 38 yaşında down riski var dediler ayrıntılıya girdi yok dediler. Boşu boşuna iki ay üzüldük ailecek. Geçende burda okudum sağlam birşeyi yok demişler doğunca elinde tek çizgi varmış down olabilir demişler. Herşey nasip kısmet. Ona bakarsan kendimden örnek vereyim 21 yaşında tesadüf sonucu genetik hastalığımın olduğunu öğrendim %60 engelliyim 10 senedir tedavi oluyorum ve ölene kadar yaşamak için tedavi olmak zorundayım. 
0 oy
2 Şubat 2023 (1,112 puan) cevapladı
Benim doktorum yaptır dedi yaptirdim canım . Tabiki aksi bir durum çıkarsa aldırmayı düşünmem devlet hastanelerinde genelde yaptırmak istermisin diye sorulmuyor 
0 oy
2 Şubat 2023 (204 puan) cevapladı
Ben ikili test zamanında kontrole gittigimde doktor bana sormuşdu yaptırcakmısın diye bende dedim çocugumda bir şey çıkarsa aldırma gibi fikrim yok Allah dan gelendir kabuluz her türlüsüne dedim  doktorumda o zaman yaptırma dedi 3 lü test zamanında da sordu yaptırcakmısın yoksa hala aynı fikirdemisin dedi eşimle aynı fikirdeyim dedik ve bize o zaman hiç yaptırma 3 lü ve 4 lü testi parana yazık etme detqylıya gir orda hepsi çıkıyo dedi  ve öylede yaptım detaylıya girdim Allah a şükür de bir şey çıkmadı ha çıksa bile yine aldırmazdım  ama herkesin fikri bir degil  bu benim fikrim ama sizinkini bilemem  2 li testde  garanti pek yok çünkü benim ablama 2 li testte  çocuk engelli aldır dediler eniştem aldırmamışdı ama yiyenim saglıklı oldu şimdi 11 yaşında 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık gebelikte ikili tarama testi yaptırmak gerekli mi?
İkili tarama testi, 11 ile 14. haftalar arasında bebekteki kromozom anomalisi riskini değerlendirmek için uygulanan isteğe bağlı bir tarama testidir. Testin yapılması zorunlu değildir ancak bebeğin ense kalınlığı ve anneden alınan kan değerleri birleştirilerek risk analizi yapılmasına olanak tanır. Aileler, elde edilen sonuçlara göre daha ileri tanı yöntemlerine (NIPT veya amniyosentez gibi) ihtiyaç duyulup duyulmayacağına hekimleriyle birlikte karar verirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi sonuçları nasıl değerlendirilir?
Test sonuçları, ense kalınlığı ölçümü ve kan değerlerinin yaş faktörüyle hesaplanması sonucu bir olasılık değeri olarak sunulur. Eğer sonuç 1/250'den daha küçük bir risk değeri gösteriyorsa test sonucu düşük riskli kabul edilir. Ancak bu test kesin bir tanı yöntemi değil, sadece tarama yöntemidir; yani düşük risk çıksa dahi bebekte herhangi bir sorun olmayacağı garantisi verilmez, yüksek risk çıksa dahi bebek sağlıklı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalıkken ikili tarama testi yapılır mı?
İkili tarama testi için en ideal zaman aralığı gebeliğin 11. haftası ile 13. haftanın sonuna kadar olan süredir. 13 haftalık gebelik, testin yapılması için teknik olarak hala uygun bir dönemdir. Gebelik haftası 14'ü geçtiğinde bu testin güvenilirliği azaldığı için genellikle önerilmez, bu durumda daha ileri haftalarda yapılan üçlü veya dörtlü tarama testleri tercih edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi yaptırmazsam ne olur?
İkili tarama testi yaptırmamak tamamen anne ve babanın inisiyatifindedir, herhangi bir tıbbi zorunluluğu yoktur. Testi yaptırmadığınızda bebekteki olası kromozom anomalileri hakkında erken dönemde bir ön bilgi edinemezsiniz. Ancak bu durum, gebelik takibinizin aksayacağı anlamına gelmez; detaylı ultrason taramaları ve diğer rutin kontrollerle bebeğin fiziksel gelişimi izlenmeye devam edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi için ense kalınlığı kaç olmalı?
İkili tarama testinde ense kalınlığı ölçümü, bebeğin baş-popo mesafesi (CRL) 45-84 mm arasındayken yapılmalıdır. Genellikle 3 mm'nin altındaki ense kalınlığı değerleri normal kabul edilir, ancak bu değer tek başına tanı koydurmaz. Önemli olan, bu ölçümün annenin yaşı ve kanda bakılan PAPP-A ve Free Beta-hCG değerleri ile birlikte değerlendirilerek bir risk skoruna dönüştürülmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 257 göst.
0 oy
3 cevap 361 göst.
0 oy
11 cevap 770 göst.
0 oy
4 cevap 365 göst.
17 Eylül 2024 Doğum kategorisinde ecrinns (61 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...