18 haftalık hamileyim sağ kasıkta yanma ve akıntı normal mi?

0 oy
153 göst.
2 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (10 puan) sordu
18 haftalık hamileyim sağ kasıkta yanma var belimde agriyo beyaz akıntı da var normal mi 
Gebelik haftası 18

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

18 haftalık hamileyken sağ kasıkta yanma olması normal mi?
18 haftalık gebelikte sağ kasıkta yanma hissi, genellikle büyüyen rahmin çevre kaslara ve bağlara yaptığı baskıdan kaynaklanır. Ancak bu yanma hissi şiddetliyse, idrar yaparken zorlanma veya ateş gibi belirtilerle eşlik ediyorsa idrar yolu enfeksiyonu açısından mutlaka doktorunuza danışmanız gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte beyaz akıntı ve bel ağrısı neyin belirtisi olabilir?
Gebelikte beyaz akıntı, hormon değişimlerine bağlı olarak artış gösterebilir ve genellikle normal kabul edilir. Bel ağrısı ise vücudun ağırlık merkezinin değişmesi ve omurgaya binen yükün artmasıyla ilgilidir; ancak yoğun, kokulu veya kaşıntılı akıntı enfeksiyon habercisi olabilir, bu durumda mutlaka hekim muayenesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kasık ağrısı ve yanma için ne zaman doktora gidilmeli?
Kasık ağrısı ve yanma hissi; vajinal kanama, kötü kokulu akıntı, idrarda yanma, yüksek ateş veya şiddetli karın krampları ile birleştiğinde vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Gebeliğin 18. haftasında bu tür belirtiler enfeksiyon veya erken dönem komplikasyonların dışlanması adına hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
18 haftalık gebelikte beyaz akıntıyı azaltmak için neler yapılmalı?
Gebelik dönemindeki beyaz akıntıyı yönetmek için pamuklu iç çamaşırı kullanmak, genital bölgeyi kuru tutmak ve parfümlü hijyen ürünlerinden kaçınmak önemlidir. Akıntının rengi yeşil, sarı veya griye dönmediği sürece genellikle normal karşılanır; ancak hijyen kurallarına rağmen geçmeyen yanma hissi için mutlaka bir sağlık profesyonelinden destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci trimesterda kasıkta yanma ve ağrı neden olur?
İkinci trimesterda kasıkta yanma ve ağrı, sıklıkla rahim bağlarının gerilmesi (round ligament ağrısı) nedeniyle oluşur. Vücudun genişlemeye uyum sağlaması normal bir süreç olsa da, bu ağrılara eşlik eden beyaz akıntıdaki değişimler veya yanma hissi idrar yolu enfeksiyonu gibi tedavi gerektiren durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,558 soru

24,670,818 cevap

367,250 kullanıcı

...