21 haftalık hamileyim, şeker yüklemesi testi nasıl yapılır?

0 oy
295 göst.
3 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (110 puan) sordu
Kızlar 21 haftalık hamileyim doktor 2 martta gel şeker yüklemesi yapıcaz dedi ilk gebeliğim şeker yüklemesi nedir acaba nasıl yapılıyor
Gebelik haftası 21

4 Cevap

0 oy
3 Şubat 2023 (277 puan) cevapladı
Seker yuklemesi sizde gebelik sekeri olup olmadığını tespit etmek icin yapilan bir test. 50 lik mi 75 lik mi yapilacak acaba. İkisinde de oncen ac karnina kan veriyorsunuz aclik kan şekerini bakiliyor. Bana 75 lik yapilmisti sekerli su ictim bir saat arayla iki kan aldilar ve islem bitti. Şeker cikarsa yuksekligine gore diyet veya insüline baslatiyorlar
3 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Teşekkür ederim cevabınız için peki yaptırmasam şeker yüklemesi birşey olur mu
3 Şubat 2023 (137 puan) yorumladı
Bence yaptırın çünkü Allah korusun şekerinz varsa ve bunu bilmezsenz bebeğe çok büyük sıkıntısı oluyor. Zaten meyve aromalı oluyor verilen glikozlar ben resmen meyveli soda içiyor gibi hissettim.
-Reklam-
0 oy
3 Şubat 2023 (48 puan) cevapladı
Gebelik şekeri olup olmayacağına bakıyor doktorun aç karnına şekerine bakıyor kandan sonra şekerli su iciriyorlar ve bir saat sonra tekrar kandan şekerine bakıyorlar sonuca göre değerlendiriyor ama aç kalmak bünyeyi yoruyor en azından beni öyle yaptı kusmaktan baş dönmesinden kendimi alamadım kusmak zorunda kaldığım için şeker yüklemesi tamamlanamadı bir kaç gün sonra kahvaltıdan iki saat sonra tok sekerime baktirmami söyledi doktorum çok şükür normal çıktı herşey korkulacak hicbirsey yok
0 oy
3 Şubat 2023 (192 puan) cevapladı
Doktorunla görüştükten sonra kan veriyorsun. Sabah aç karnına gitmelisin. Kan verdikten sonra sana bir kutu içecek veriyorlar benimki 50mgdi tadı aynı elmalı soda gibi ben içerken zorlanmadım. Saat tutman lazım 10 dk içinde bitirmen gerekiyor bir saat kadar  bekliyorsun ve tekrar kan veriyorsun. Sonuçlar bir saatin içinde çıkıyor 
0 oy
3 Şubat 2023 (42 puan) cevapladı
Şeker cihazıyla kendin açlık tokluk şekerine bakabilirsinki şeker yüklemesi çok saçma tadı berbat tatlı şekerin yoksa bile çıkar
4 Şubat 2023 (277 puan) yorumladı
İnsanlari boyle yonlendirmeyin hamilelikte şeker çıkması erken dogum bebek olumune varincaya kadar kotu durumlar olusturabiliyor. Siz karsinizdaki kişinin bunyesini biliyor musunuz ki sacma cihazla bakabilirsiniz diyorsunuz. Sizde olmazda başkasından kotu sonuclanir verdiğiniz akıl o yuzden doktordan iyi bilecek degiliz. Tıbbi yorumlari doktorlara bırakalım!!!
4 Şubat 2023 (42 puan) yorumladı
Saçma cihaz dediğin ne olduğunu bilmediğim gayet belli. Şeker ölçme cihazında ekstra bişe kullanmıyosun açlık tokluk şekerini 1 damla kanla ölçüyo bunun bünyeyle alakası yok canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

21 haftalık hamileyim, şeker yüklemesi testi tam olarak nedir?
Gebelik şekeri tarama testi olarak bilinen şeker yüklemesi, hamileliğin 24-28. haftaları arasında vücudun glikozu işleme kapasitesini ölçen bir kan testidir. Bu test, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini artırıp artırmadığını ve gebelik diyabeti riskini belirlemek amacıyla yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker yüklemesi testi nasıl yapılıyor?
Şeker yükleme testi genellikle hastanede aç karnına veya doktorun belirttiği şekilde tok karnına, belirli miktarda glikoz içeren şekerli suyun içilmesiyle başlar. İçilen şekerli sudan önce ve sonra (genellikle 1. ve 2. saatlerde) kan örneği alınarak vücudun kan şekerini ne kadar hızlı dengelediği ölçülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi için aç mı gitmem gerekiyor?
Testin türüne göre hazırlık değişebilir ancak çoğu doktor 50 gramlık tarama testi için açlık şartı aramazken, 75 veya 100 gramlık tanı testleri için genellikle 8-12 saatlik açlık süresi ister. Test öncesi en doğru hazırlık için mutlaka takip eden kadın doğum uzmanınızın size özel verdiği talimatlara uymalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri testi neden 24-28 haftalar arasında yapılır?
Gebelik şekeri testi, plasentanın insülin direncine neden olan hormonları en yoğun salgıladığı 24 ile 28. haftalar arasında yapılır. Bu dönemde yapılan test, diyabetin erken teşhis edilmesini sağlayarak hem annenin hem de bebeğin sağlığını korumak için gerekli önlemlerin zamanında alınmasına olanak tanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi yaptırmazsam ne olur?
Şeker yüklemesi yaptırmamak, olası bir gebelik diyabetinin gözden kaçmasına ve tespit edilememesine neden olabilir. Kontrol altına alınmayan gebelik şekeri; bebeğin aşırı kilo alması, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü veya ilerleyen dönemlerde diyabet riski gibi sağlık sorunlarına yol açabileceği için doktorlar tarafından mutlaka önerilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,558 soru

24,670,813 cevap

367,245 kullanıcı

...