19 haftalık hamileyim sol tarafımda batma oluyor normal mi?

0 oy
140 göst.
8 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (203 puan) sordu
19.haftadayim ara ara sol tarafta sanci gibi batma oluyor ama geciyor bebek hareketinden midir yoksa baska bisey olabilir mi?
Gebelik haftası 19

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

19 haftalık hamilelikte sol tarafta batma hissetmek normal mi?
19. haftada hissedilen sol taraftaki batma ve sancılar genellikle rahmin büyümesine bağlı olarak bağ dokularının gerilmesinden kaynaklanan yuvarlak bağ ağrısıdır. Bu ağrılar kısa süreli, gelip geçici batmalar şeklindeyse genellikle fizyolojik kabul edilir. Ancak ağrı şiddetliyse, dinlenmekle geçmiyorsa veya beraberinde kanama gibi belirtiler eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
19 haftalık gebelikte bebek hareketleri sancıya sebep olur mu?
19. haftada bebek hareketleri genellikle pıtırtı veya kelebek kanadı çırpınışı gibi hissedilir ve doğrudan bir sancıya neden olmaz. Ancak bebeğin pozisyon değiştirmesi veya belirli bir noktaya baskı yapması, annede hafif bir gerilme veya batma hissi yaratabilir. Bu hisler genellikle çok kısa sürer ve pozisyon değiştirdiğinizde hızla geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 19. haftada sancı ve batma ne zaman tehlikelidir?
19. haftada meydana gelen sancı ve batmalar düzenli hale geliyorsa, dinlendiğiniz halde geçmiyorsa veya şiddeti giderek artıyorsa tehlikeli olabilir. Özellikle bu sancılara vajinal kanama, su gelmesi, ateş veya idrar yaparken yanma gibi ek belirtiler eşlik ediyorsa, bu durum enfeksiyon veya erken doğum riski gibi tıbbi bir durumu işaret edebilir ve zaman kaybetmeden uzman muayenesi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 19. haftasında karın ağrısı nasıl geçer?
19. haftadaki hafif batmaları hafifletmek için en etkili yöntem dinlenmektir. Ani hareketlerden kaçınmak, sol tarafınıza yatarak uzanmak ve gün içinde vücudu yormayacak şekilde kısa yürüyüşler yapmak bağlardaki gerginliği azaltabilir. Ayrıca yeterli sıvı tüketimi ve kabızlık gibi sindirim sorunlarını önlemek de karın bölgesindeki baskıyı ve buna bağlı ağrıları önemli ölçüde rahatlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
19 haftalık hamileyim karnımda batma neden olur?
19. haftada karnınızda hissettiğiniz batmaların en yaygın nedeni, rahmi tutan bağların bebeğin büyümesiyle birlikte esnemesi ve gerilmesidir. Buna ek olarak, bağırsak hareketliliğinin değişmesi, gaz sıkışmaları veya rahim kaslarının büyüme dönemindeki hafif kasılmaları da bu batma hissine yol açabilir. Genellikle masum olan bu durum, vücudunuzun gebelik sürecine uyum sağladığının bir göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 128 göst.
0 oy
3 cevap 478 göst.
0 oy
3 cevap 195 göst.

1,512,490 soru

24,669,928 cevap

367,199 kullanıcı

...