Kasılmalarım var ve suyum geldi, hastaneye gitmeli miyim?

0 oy
668 göst.
13 Şubat 2023 Doğum kategorisinde (86 puan) sordu
Kızlar gceden beri hafif kasılmalarım vardi şimdi artiyor sanki ara ara giriyor ağrı bide akıntı geldi su gibi ama fazla değildi çamaşırımı islatacak kadar ancaydı nişan mi aceba doktora gidilmeli mi yoksa beklemelimiyim hastanenin uzaklığı 1.5 saat falan evime
Gebelik haftası 39+6

5 Cevap

0 oy
13 Şubat 2023 (485 puan) cevapladı
Sancılarni takip et düzenli mi gerçek sancı 5 dakikada 1 gelir günün gelmiş doğum da olabilir
13 Şubat 2023 (86 puan) yorumladı
Gittim 8 saat sancı çekip sezeryana alindim
14 Şubat 2023 (485 puan) yorumladı
Açılma mı olmadı
14 Şubat 2023 (86 puan) yorumladı
Aynen açılma tam olmadı 5 cmdi başta sonra yavaşladı bebekte aşağı inmedi toplandı sancıya da dayanamayinca artık sezeryan oldu
14 Şubat 2023 (485 puan) yorumladı
Çok geçmiş olsun canım Allah analı babalı büyütsün
14 Şubat 2023 (86 puan) yorumladı
Amin canım teşekkürler
-Reklam-
0 oy
13 Şubat 2023 (88 puan) cevapladı
Nişan kanlı şekilde sümüksü bir şekilde geliyor. Sıcak dus almanı ve dokyora gitjek icin 

acele etmemeni tavsiye ederim 
13 Şubat 2023 (86 puan) yorumladı
Kanlı değildi su gibi akıntıydı
0 oy
13 Şubat 2023 (743 puan) cevapladı
Aslında haftanız gelmiş ama doktora gidince de sürekli açıklık var mı diye alttan kontrol ediyorlar diyorlar sancılarınız 5 dk da bire düşünce hastaneye gidin ama onun öncesinde sıcak bir duş alıp sancınızı takip edin eğer 5 dk da bir işe beklemeden gidin bir de herkesin nişanı kanlı olmayabiliyor o şu dediğiniz şey de kimisinde sızıntı şeklinde oluyor kimisi tutamadım bir anda boşaldı yatağı koltuğu pantolonu ıslattı diyor.
0 oy
13 Şubat 2023 (32 puan) cevapladı
Hastane uzakligina bakarsak gitmen gerek herkesin doğumu aynı değil belki doğumum baslamistir hastaneye gidene kadar baya zorlanırsınız bence gidip bı görünün zaten doğum haftan gelmiş hastane eve yakın olsaydı sancinin artmasını bekleyebilirdin ama böyle bir durumda bekleme derim yine de sen bilirsin 
13 Şubat 2023 (86 puan) yorumladı
Sancım seyrek ama suyum geldi gidiyorum hastaneye
13 Şubat 2023 (32 puan) yorumladı
Sağlıkla gelsin bebişin
13 Şubat 2023 (86 puan) yorumladı
Amin inşallah
0 oy
13 Şubat 2023 (242 puan) cevapladı
Ay ben de 38+2yim sabah biraz suyum geldi burdan da sordum hatta sonra doktora yazdım dinlen çoğalırsa gel dedi senden hayırlı haberler bekliyorum inşallah bi avazda kurtulursun ben de beklemedeyim❤️
13 Şubat 2023 (86 puan) yorumladı
Amin hepimizi hayirlisiyla kurtarsin rabbim inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sancısı nasıl anlaşılır ve kasılmalar ne sıklıkla olmalıdır?
Doğum sancısı, düzenli aralıklarla gelen ve giderek şiddetlenen, dinlenmekle geçmeyen karın ve bel ağrılarıdır. Gerçek doğum sancıları genellikle 10 dakikada bir, 30-60 saniye sürecek şekilde başlar ve zamanla bu aralık kısalır. Eğer kasılmalarınız düzensizse ancak şiddeti belirgin şekilde artıyorsa, bu durum doğum sürecinin yaklaştığının en önemli göstergelerinden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum suyunun gelmesi nasıl anlaşılır ve ne yapılması gerekir?
Doğum suyu, genellikle kontrolsüz bir şekilde vajinadan gelen, kokusuz ve berrak bir sıvı olarak kendini belli eder. Çamaşırı ıslatacak kadar veya hafif sızıntı şeklinde gelebilir; bu durumda suyun rengine ve miktarına dikkat edilmelidir. Su gelişi, enfeksiyon riski nedeniyle doğumun başladığına dair acil bir işarettir ve hastaneye gitmek için beklememek, derhal doktorunuzla iletişime geçmek gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan gelmesi nedir ve doğum ne kadar sürede başlar?
Nişan, rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının doğumun yaklaşmasıyla birlikte dışarı atılmasıdır ve genellikle hafif kanlı, sümüksü bir akıntı görünümündedir. Nişan geldikten sonra doğumun başlaması kişiden kişiye değişmekle birlikte birkaç saat ile birkaç gün arasında sürebilir. Ancak nişan ile birlikte düzenli kasılmalar veya su gelişi de yaşanıyorsa, doğum eylemi çok daha hızlı ilerliyor olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye gitmek için doğru zaman nasıl belirlenmelidir?
Hastaneye gitmek için en güvenli zaman, kasılmaların 5 ila 7 dakikada bir düzenli gelmeye başladığı veya suyunuzun geldiği andır. Hastaneye uzaklığınız 1.5 saat gibi uzun bir mesafe ise, belirtiler henüz başlangıç aşamasında olsa bile yola çıkmak en sağlıklı karardır. Özellikle su gelişi veya şiddetli ağrı durumlarında evde beklemek yerine, tıbbi destek alabileceğiniz bir sağlık kuruluşuna ulaşmak hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte doğum belirtileri nelerdir ve ne zaman hastaneye gidilir?
İlk gebelikte doğum belirtileri; düzenli kasılmalar, suyun gelmesi, nişan gelmesi ve bel bölgesinde hissedilen baskı veya ağrıdır. Özellikle suyun gelmesi veya şiddetli, düzenli ağrıların başlaması durumunda vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır. Yol mesafeniz 1.5 saat gibi uzunsa, belirtileri gözlemleyip çok geç kalmadan yola çıkmanız, doğumun hastane ortamında güvenle gerçekleşmesi için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 338 göst.
12 Aralık 2024 Doğum kategorisinde Melike btyb (58 puan) sordu
0 oy
2 cevap 291 göst.
22 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde L1na_. (3 puan) sordu
0 oy
2 cevap 340 göst.
12 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Zuleyha63. (164 puan) sordu

1,512,234 soru

24,666,665 cevap

367,030 kullanıcı

...