50 gram şeker yüklemesi sonucum 154 çıktı, yüksek mi?

0 oy
277 göst.
13 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (37 puan) sordu
Merhaba kızlar 

Ben şeker yuklemesi yaptırdım. 50 gramlık glukoz verildi  yalniz şekerim 154 sizce yuksekmi.  Daha doktora gitmeme var bilgi verirseniz sevinirim 

2 Cevap

+1 oy
13 Şubat 2023 (127 puan) cevapladı
Sınır 140 canım diyet verir muhtemelen 1 saatlik tokluk 140 geçmemsi lazım benimde 179 çıktı yüksek diyet verdi doktorum düştü şekerim şükür iğneye gerek kalmadı  pirinç makrna patates  tatlı şeyler beyaz ekmek hamur işi  tüketme senin az yüksek çıkmış dikkat et dengelenir hemen 
13 Şubat 2023 (37 puan) yorumladı
Ben 26 ınci haftada yatırmıştım e nabizda değer normal yazınca 2 hafta sonra randevu aldım.  Cunku doktorum bana 2 hafta sonra kan uyusmazligi iğnesi yaparız dedi. Acaba ben diyet icin falan gec kalmismiyimdir.  Bebegimde bir sıkıntı olurmu
13 Şubat 2023 (127 puan) yorumladı
Yani aşırı yüksek değil senin sonucun haftası önde gitmiyorsa suyun normalse sorun yoktur benim 25 haftan beri 37 ye kadar 3 hafta önde gidiyordu kilosu gelişimi şimdi 38 haftalığım 1 hafta önde gidiyor  ama sende dikkat etmeye başla bebeğin çabuk kilo aldığı haftalara yaklaşıyorsun şeker ve karbonhidratı kısıtla Allahın izniyle hiçbir şey olmaz
-Reklam-
0 oy
14 Şubat 2023 (1,163 puan) cevapladı
Sınırı gecmissin canım doktora görün 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

50 gram şeker yüklemesi sonucum 154 çıktı, bu değer yüksek mi?
50 gramlık glukoz tarama testinde 154 mg/dL değeri, genellikle sınır değer olan 140 mg/dL'nin üzerinde kabul edildiği için yüksek olarak değerlendirilir. Bu sonuç tek başına gebelik şekeri tanısı koydurmaz ancak doktorunuzun durumu netleştirmek için 100 gramlık şeker yüklemesi (OGTT) gibi ileri tetkikler istemesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüklemesi 50 gram testinde referans aralığı nedir?
Hamilelikte yapılan 50 gramlık şeker tarama testinde normal kabul edilen referans aralığı genellikle 140 mg/dL'nin altıdır. Eğer sonuç 140 mg/dL ve üzerinde çıkarsa, vücudun glukozu işleme kapasitesini daha detaylı ölçmek adına 100 gramlık tanısal şeker yükleme testi yapılması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi sonucum yüksek çıkarsa ne yapmalıyım?
Şeker yükleme sonucunuzun referans aralığının üzerinde çıkması durumunda paniğe kapılmadan doktorunuza danışarak randevunuzu beklemelisiniz. Doktorunuz büyük ihtimalle daha kapsamlı bir şeker yükleme testi planlayacak veya beslenme düzeninizde bazı değişiklikler yapmanızı isteyecektir; bu süreçte karbonhidrat tüketimini dengelemek ve doktorun yönlendirmelerine sadık kalmak en sağlıklı adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
100 gramlık şeker yüklemesi testi nasıl uygulanır?
100 gramlık şeker yüklemesi testi, genellikle 50 gramlık tarama testinde yüksek sonuç alan gebelere uygulanan daha detaylı bir tanı yöntemidir. Test için sabah aç karnına hastaneye gidilir, başlangıç açlık kan şekeri ölçülür ve ardından 100 gram glukoz içirilir; sonrasında 1., 2. ve 3. saatlerde tekrar kan alınarak vücudun şekeri nasıl tolere ettiği takip edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüksekliği bebek için riskli midir?
Gebelik şekeri kontrol altına alınmadığında bebekte aşırı kilo artışı, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü ve solunum güçlüğü gibi bazı sağlık risklerine yol açabilir. Ancak erken teşhis ve uygun diyet veya tedavi yöntemleriyle şeker seviyeleri dengelendiğinde, bu risklerin önüne geçilerek sağlıklı bir hamilelik ve doğum süreci yaşanması mümkündür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,467 soru

24,669,497 cevap

367,178 kullanıcı

...