Toxoplasma sonucum 78 çıktı, ilaç kullanmam gerekir mi?

0 oy
323 göst.
14 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (62 puan) sordu
Kızlar toxoplasma icin adivite testi istedi doktorum 78 cikti enfeksiyon bolumune gosteremedim henuz ama kadın dogum doktorum bebege zarar vermez onceden gecirmissin dedi ama ilac kullanıcakmiyim 

Yaşayan varsa bu durumu yardimci olabilirmi?
Gebelik haftası 7

1 cevap

0 oy
14 Şubat 2023 (1,187 puan) cevapladı

Hayır canım ilaca gerek yok sonucun süper çıkmış bende avidite sonucumu bekliyorum inşallah benimde yüksek çıkar :'(

14 Şubat 2023 (62 puan) yorumladı
İnsallah canmm seninde yuksek cikar hic bilmedigim bir seydi artik herkesi uyaricam kediler konusunda
14 Şubat 2023 (1,187 puan) yorumladı
Sadece kedi değil ki çiğ et çiğ süt tam pişmemiş et ve et ürünleri vs vs böyle şeylerden çıkıyor . Bu arada bundan sonra kedilere yaklaşabilirsiniz sizin antikorlar daha önce bu hastalığı geçirmiş olarak sonuç vermiş canım
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Toxoplasma IgG 78 değeri ne anlama gelir?
Toxoplasma IgG değerinin 78 gibi yüksek çıkması, vücudunuzun geçmişte bu enfeksiyonla karşılaştığını ve bağışıklık kazandığını gösterir. IgG antikorları, enfeksiyonun daha önceden geçirildiğini ve artık kronik bir bağışıklık oluştuğunu işaret eder; bu durum genellikle aktif bir enfeksiyonun olmadığını ve bebeğe geçiş riskinin düşük olduğunu ifade eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Toxoplasma IgG pozitif çıkınca ilaç kullanmak gerekir mi?
Toxoplasma IgG testinin pozitif olması, genellikle tedavi gerektiren bir durum değildir çünkü bu sonuç bağışıklığın oluştuğunu kanıtlar. İlaç tedavisi genellikle IgM antikorlarının pozitif olduğu ve enfeksiyonun yakın zamanda, yani gebelik sırasında geçirildiğinden şüphelenilen durumlarda doktor kontrolünde değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte Toxoplasma test sonucu kaç olursa tehlikelidir?
Gebelikte tehlikeli olan durum IgG değil, genellikle IgM antikorunun pozitif olması ve avidite testinin düşük çıkmasıdır. IgG değerinin yüksek olması, sadece geçmişte bu mikrobu aldığınızı ve vücudunuzun buna karşı koruma kalkanı geliştirdiğini gösterir; bu da bebeğiniz için genellikle koruyucu bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Toxoplasma avidite testi gebelikte neden istenir?
Toxoplasma avidite testi, IgG antikorlarının ne kadar süre önce oluştuğunu anlamak için istenir. Yüksek avidite sonucu, enfeksiyonun gebelikten çok daha önce geçirildiğini kanıtlar ve bebeğin enfeksiyondan etkilenme riskinin neredeyse olmadığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Toxoplasma enfeksiyonu geçirdiğimi nasıl anlarım?
Toxoplasma enfeksiyonu geçirdiğinizi anlamanın yolu, kanda bakılan IgG ve IgM antikor testleridir. IgG'nin pozitif olması geçmişte geçirildiğini, IgM'in pozitif olması ise yakın zamanda veya aktif bir enfeksiyonu işaret edebilir; kesin teşhis için bu değerler bir enfeksiyon hastalıkları uzmanı tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 531 göst.
30 Nisan 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Hilal2934 (13 puan) sordu
0 oy
2 cevap 419 göst.
31 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hacerkck (418 puan) sordu

1,512,245 soru

24,666,759 cevap

367,040 kullanıcı

...