NST sonucumda sancı olup olmadığını nasıl anlarım?

0 oy
420 göst.
15 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (323 puan) sordu

Bilenler bakabilir mi sancı hangisi oluyor

image


Gebelik haftası 36+0

2 Cevap

0 oy
15 Şubat 2023 (531 puan) cevapladı
Canım sancin var ama çok sık değil bence bu haftada normal sancılar bunlar 
15 Şubat 2023 (323 puan) yorumladı
Evet bi iki defa hissettim ağrıyı zaten
15 Şubat 2023 (531 puan) yorumladı
Demekki zamanında gelecek bebiş sancılarının başlaması güzel haber
-Reklam-
0 oy
15 Şubat 2023 (531 puan) cevapladı
Erkek bebek mi canım 
15 Şubat 2023 (531 puan) yorumladı
Kalp atışından anladim:) sağlıkla gelsin inşallah sancında normal bu haftada :))
15 Şubat 2023 (323 puan) yorumladı
İnşallah canım teşekkür ederim
15 Şubat 2023 (36 puan) yorumladı
Nasıl anladın erkek olduğunu cnm
16 Şubat 2023 (531 puan) yorumladı
Kalp atısından anladım canım
16 Şubat 2023 (531 puan) yorumladı
Kalp atışı 150 nin altındaysa erkek 150 nin üstündeyse kız oluyor diye biliyorum tabi tutmayabilir bazisinda
Kendim de 2 buçuk aylık hamileydim kalp atışını sormuştum kaç diye doktor 153 demişti dedim kesin kız olcak ve kızım oldu :)))

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda sancı nasıl anlaşılır?
NST kağıdındaki alt kısımda yer alan değerler kasılmaları gösterir. Alt satırdaki dalgalanmaların yükselip 20-40 gibi değerlerin üzerine çıkması ve tekrar inmesi sancı belirtisi olarak kabul edilir, ancak bu değerler hastanın haftasına ve kişisel durumuna göre farklılık gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST kağıdında sancı çizgisi hangisidir?
NST çıktısında iki ana satır bulunur; üst satır bebeğin kalp atış hızını, alt satır ise annenin rahim kasılmalarını yani sancılarını gösterir. Alt satırdaki düzenli ve sivri tepeler, rahimde bir kasılma aktivitesi olduğunun işaretidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı değeri kaç olmalı?
NST sonucunda sancı değeri genellikle 20'nin altında seyretmelidir. Değerlerin 40, 60 veya 80 gibi rakamlara ulaşması ve düzenli aralıklarla tekrarlaması gerçek doğum sancısı veya erken doğum riski açısından doktor tarafından değerlendirilmesi gereken bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazında sancı ne zaman tehlikelidir?
NST cihazında sancı değerlerinin yüksek çıkması ve bu sancıların düzenli aralıklarla (örneğin 10 dakikada bir) tekrarlaması durumunda tehlike söz konusu olabilir. Özellikle 37. haftadan önce bu tür bir aktivite görülmesi, erken doğum riski nedeniyle vakit kaybetmeden uzman kontrolünü gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı olduğunu nasıl anlarım?
NST sonucunda sancı olduğunu anlamak için alt satırdaki grafiklerin tepe noktasına bakılır. Eğer grafikler sadece düz bir çizgi değil de yukarıya doğru ani yükselişler yapıp tekrar düşüyorsa, bu hareketlilik rahimdeki kasılmaları yani sancıları ifade eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 621 göst.
0 oy
1 cevap 496 göst.
0 oy
0 cevap 395 göst.

1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...