Üçlü test sonucum 145'te 1 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
2,868 göst.
15 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (110 puan) sordu
Bugün üçlü test sonucumu aldım. Down sendromu ihtimali çok yüksek dedi doktor Ankara ya sevk etti çok moralim bozuk. Sizce napmalıyım 145de 1 sonuç 
Gebelik haftası 18-5

43 Cevap

0 oy
15 Şubat 2023 (269 puan) cevapladı
Bu testlerde sorunlu diyipte sonrunlu doğan bebek hiç görmedim o yuzden hiç birini yaptırmadım Allah büyük ne verirse başımız üstüne 
-Reklam-
0 oy
15 Şubat 2023 (472 puan) cevapladı
Canm benimde 3lu riskli çıktı dua edip digumu bekliyorm Rabbım korktuğumuz yere uğratmasn n diyeyim
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Amin inşallah
0 oy
15 Şubat 2023 (50 puan) cevapladı
Bu testlere okadar karsiyimkiiii. Yanılma payı 3/5 yani 5sonuctan 3ü yanlış çıkıyor. Ama hala ısrarla yaptıranlar var. Boşuna insanın moralini bozuyor bu testler. Bir çok kez yanlış sonuç verdiğine şahit oldum. Bir akrabamız hatta doğuma kadar downn sendromlu bebek bekliyordu. Ama çocuk gayet.normal doğdu.

 

He ayrıca.sunuda söyleyeyim. Herşey Allah'tan.egerki çocuğunuz down sendromluysa Rabbim size bir melek emanet etmiştir. Ben özel eğitimciyim. Down sendromlu insanlar okadar.icten okadar.candan okadar sevecenlerkiiiii. Oda evlat inanın diğer çocuklardan bir farkı olmicak sizin için. Ama tabiki bence bu ihtimali aklınızdan çıkarın. Dediğim gibi yanılma oranı çok fazla. 

Hayırlısı olsun hakkınızda. Sağ salim saglikli bir şekilde alırsınız inşAallah evladinizi kucağınıza 
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Bu testleri her doktor istiyor ve soruyorlar yaptirdin mi yaptırdın mi diye ve benim ilk gebeliğim
15 Şubat 2023 (50 puan) yorumladı
Benimde ilk gebeliğim. Benim doktorum bana yaptırmayı düşünüyormusun diye sordu. Bende hayır dedim. Oda gerek yok zaten detaylıda gozukuyo dedi. Ben önceden kendim iyice araştırmıştım yani doktor size zorla hiç birşey yaptiramaz
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Beni direk sevk etti ama gitmemeye karar verdim onun yerine özele gideceğim detaylıya orda gircem
16 Şubat 2023 (50 puan) yorumladı
Aynen bencede detaylı ultrasonda herşeyi görüyorlar zaten
0 oy
15 Şubat 2023 (153 puan) cevapladı
Ankaranin imkanları daha çok makineler daha gelişmiş benimki de riskli gebelik ayda bir ankaraya gidip kontrol oluyorum 30 haftalık olduk ilk bastakı korkumuz kalmadı çok şükür her doktor farklı şey söylüyor üzülmeyin herşey Allahtan stres daha çok etkiler bebeğinizi 
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Evet inşallah
0 oy
15 Şubat 2023 (114 puan) cevapladı
Hakkında hayırlısı olsun ama bu testlerin yanılma ihtimali çok yüksek oluyor yani down sendromlu denilip sağlıklı doğan bir sürü çocuk var benim yeğenim içinde söylediler ense kalınlığı var down dediler doğdu bu defada göz yapısı benziyor test yapalım dediler çok zor bir süreçti ama testleri çok şükür temiz çıktı inşaAllah sizin içinde öyle olur
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim umarım öyle olur Allah'tan hayırlısı
0 oy
15 Şubat 2023 (177 puan) cevapladı
Bu testlere güvenme canım eltimin 2 çocuğuna da down sendromu dedi çıkmadı sapasaglam doğdular biri 12 yaşında biride yeni doğdu maşallah turp gibiler
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Yine de insan korkuyor evet benim çevremde de neredeyse herkese aynısını söylemişler
0 oy
15 Şubat 2023 (5 puan) cevapladı
Hiç üzülme canını sıkma benim 51/1oranında çıktı yarın 24 haftalık olucam inşallah detaylı ultrason yaptım bişey yok dedi herşey normal görünüyor ama oran çok yüksek yok amniyosentez yok o boş ver aldırmayacaksan düşünme onda evladın ve aldırdıktan sonra diğer çocuğunun öyle olmayacağının garantisi var mı yok maalesef dua et hiç moralini bozma ben düşünmüyorum çünkü o test hiç bişey yok deyip birşey de çıkabilir var deyip birşey çıkmayadabilir dua et rabbine bırak
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Bende detaylı ultrason a gireceğim özele randevu aldım da detaylı da down sendromu belli olmuyor diyorlar
0 oy
15 Şubat 2023 (1,047 puan) cevapladı
145 de 1 ihtimal bile çok düşük bir ihtimal aslında ama doktorlar bunu çok yüksek ihtimal bebek down sendromluymus  gibi değerlendiriyor. Sizinle aynı değerlerde olan 145 hamile kadından sadece birinin bebeği down sendromlu doğuyor aslinda
0 oy
15 Şubat 2023 (540 puan) cevapladı
Merhaba,  çok geçmiş olsun. Kaygılarını çok iyi anlıyorum. Ben en baştan istememiştim 3lu tarama testini hatta doktorum istemefigime dair kağıt imzalanmıştır. Ve zaten söyle dedi doktorum: aldirmayi planlamiyorsaniz, eğer ki her durumda bu çocuğu istiyorsanız hiç kendinizi bu testlerle yorup süreci zehir etmeyin... biz de Allah'tan geleni kabul ettik. Ama ben içimde zerre şüphe duymadimve öyle dua ettim ki... özellikle ezan vakti sürekli salavat getirip dualar ettim. Nur topu gibi bir bebeğim oldu. Şimdi 11 aylik:) ben 39 yaşımda hamile kaldım. Eğer o testleri yaptirsaydim kesin Down sendromu riski yüksek derlerdi. İçini ferah tut bolca dua et. Allah gonlundekini yasatsin inşallah. Bu arada yas kaç?
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Amin inşallah Allah razı olsun 30 yaşına gireceğim ilk gebeliğim
0 oy
15 Şubat 2023 (79 puan) cevapladı
Benimde ikili tarama testi normal ama ense kalınlığı çıktı bu sebeple down sendromlu dediler ama ben testlerin doğruluğuna güvenmediğim için aldırış etmedim açıkçası cuma günü detaylı ultrasona giricem aldırmak gibi bı düşüncem olduğundan değil kendimi biraz daha iyi hissetmek için 
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Bende detaylı ultrason a karar verdim hakkımızda hayırlısı olsun inşallah
15 Şubat 2023 (79 puan) yorumladı
Amin insAllah. Aynı durumun içerisindeyiz benim tavsiyem asla olumsuz düşünmeyin. Ne gelirse Rabbimden o ayrı bir konu. Ama çoğu kişide bu konuda yanilmislar ben böyle düşünüyorum he Rabbim öyle bir evlat nasip ettiysede başım gözüm üstüne. İyi düşünün iyi şeyler olsun
0 oy
15 Şubat 2023 (170 puan) cevapladı
Benim anlamadan dediler Downey sendromlu diye inegolde oturuyordu buraya sevk ettiler aynısını dediler Allah'tandır ne gelirse dedi doğurdu şimdi çok sağlıklı o yüzden korkma inşallah bir sey yoltur
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
İnşallah teşekkür ederim
0 oy
15 Şubat 2023 (1,078 puan) cevapladı
Hiç korkma cnm inan benim ilk bebeğimde de hep yüksek çıkmıştı hamileliği kendime zehir etmiştim çok üzülüyorrdum bebeğimi doğumdan sonra tansyonda dolayı kaybettim ama down sendromu falan değildi sakın üzülme dua et hayırlısıyla sağlıklı Bir şekilde rabim kucağına almayı nasip etsin inşallah 
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Başınız sağolsun çok üzüldüm. Teşekkür ederim moral verdiğiniz için amin inşallah
0 oy
15 Şubat 2023 (686 puan) cevapladı
 Canım benim kaç insana bu ihtimalin söylendiğini ve çocuklarının sağlıklı olduğunu duydum. Hayırlısı ile inşallah sağlıkla gelsin. Allahtan umut kesilmez. Bu testler gördüğüm kadarı ile çok yanıltıcı. İçin rahat edecekse hamileliğin boyunca üzülmemen için diyorum, dna testleri var. Onlar %99 kesin sonuç veriyormuş. Ondan yaptır istersen. Tek aklıma hu geliyor. Allahım evladınızı sağlıkla getirsin inşallah,hatta tüm evlatlarımızı 
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Evet benim çevremde de çoğu kişiye demişler bunu. O yüzden içim rahatladı çok sağolun amin inşallah teşekkür ederim
0 oy
15 Şubat 2023 (7 puan) cevapladı
Merhaba seninle aynı durumu yaşayan biri olarak sana söyleyeceklerim rahatlatacak seni. Benim 2 li testimde bişi çıkmadı ama 3 lü de aynı seninki gibi risk grubdaydım down sendromu pozitif çıktı çok üzüldüm. Ama Allah tan gelene yapacak bir şey yok dedim kesinlikle aldırmayı hiç düşünmedim sonuç öyle olsa bile. Ama hamilelik boyunca da aceba diye beklemek de istemedim amniyosentez yaptırdım hiç bi sıkıntı olmadı çok şükür sonuçlarım da çıktı temiz şu an 25. Haftaya gircem normal kontroller harici gitmiyorum herşey yolunda detaylı ultrasona da girdim orda da bişi çıkmadı. Sana tavsiyem canını sıkma aldırmak gibi bi düşüncen yoksa eğer test bile yaptırma detaylı ultrason bu tür rahatsızlıkları göremiyor malesef. Sende benim gibi emin olmak istersen içini rahatlatmak için amniyosentez yaptırabilirsin ben hiç bi yan etki görmedim kişiden kişiye değişir tabi bu durum ama riski çok düşük Kayseri de yaptırdım ben burda yaşadığım için Eminim bulunduğun yerde iyi doktorlar vardır. Perinatoloji uzmanı tarafından yapılan bi işlem 1 dk sürmüyor diyebilirm. İnşallah sağ salim al kucagına bebeğini. 
15 Şubat 2023 (110 puan) yorumladı
Dediğiniz test sakıncalı diyorlar karından sıvı alınması hem düşük riski hem bebeğe hasar verebiliyormuş . Diğer kan testi de beş bin lira vardır ne olursa olsun aldırmak gibi bir düşüncem yok
0 oy
15 Şubat 2023 (72 puan) cevapladı
Benim görümcem için de aynı şeyi söylemişler oğlu gayet sağlıklı doğdu ama hamilelik süreci çok kötü geçti bu yüzden.. bende şuan ikinci oğluma hamileyim ilk bebeğim de hıc bir test yaptırmadım hundada doktor ense kalınlığı bütün kemiği vs herşey yolunda ne gelirse Allah tan dedim aldirmayacagim için yaptırması istemiyorum dedim 
0 oy
15 Şubat 2023 (23 puan) cevapladı
Bnm kızımada  oyle dediler  çocuğum normal doğdu alalım filan dediler bn  aldırmam dedim  sağlıklı bir kızım var şimdi 3 yaşında simdi2 ciye hamileyim
0 oy
15 Şubat 2023 (15 puan) cevapladı
Bu testler her zaman doğru sonucu vermiyo bana da dediler içimiz rahat olsun diye nipty test yaptırdık sonuç temiz çıktı umarım sizde de bir şey çıkmaz
0 oy
15 Şubat 2023 (20 puan) cevapladı
 Çok geçmiş olsn ama inanmayın  benmde bebeğime öyle söylediler çok şükür sağlıklı doğdu rabbim ne veirrse bi an olsn aldırmayı düşünmedim ne verirse odur basim gözüm  üstüne duanızı edin rabbim en güzelini nasip eyler inş  şu an hamileym  ne bir ikili test ne şeker yükleme ne renkli  ultrason hiç bir tanesini yaptırmadım bundada  hepsi yanıltmaca sadece doğuma kadar psikolojin bozuluyo acaba sagliklimi acaba birşey varmı birşey olacakmı ve bunda böyle bi karar aldım yaptirmadim
0 oy
15 Şubat 2023 (36 puan) cevapladı
Canm benm oğlum içinde öyle dediler ama inan sapa sağlam doğdu hiç üzme kendini başka doktora da görün derim ben öyle yaptim
0 oy
15 Şubat 2023 (36 puan) cevapladı
Canm benm oğlum içinde öyle dediler ama inan sapa sağlam doğdu hiç üzme kendini başka doktora da görün derim ben öyle yaptim sıvı alalım dediler istemedim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Üçlü tarama testinde 145'te 1 risk sonucu ne anlama geliyor?
Üçlü tarama testinde 145'te 1 çıkan sonuç, istatistiksel olarak tarama pozitif kabul edilen bir risk değeridir ancak bu bir tanı değildir. Bu sonuç, bebekte Down sendromu olma ihtimalinin 145'te 1 oranında olduğunu gösterir, yani 144 sağlıklı bebek olasılığına karşılık gelir. Tarama testleri sadece bir risk belirleme aracıdır ve kesin sonuç vermez; düşük riskli gruptan daha yüksek bir risk taşıdığınızı ifade eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Üçlü test sonucu riskli çıkan anneler hangi ileri tetkikleri yaptırabilir?
Üçlü test sonucunun riskli çıkması durumunda, kesin tanıya ulaşmak için girişimsel veya girişimsel olmayan ileri tetkik yöntemlerine başvurulabilir. Girişimsel yöntemler arasında amniyosentez veya CVS (koryon villus örneklemesi) bulunur ve bunlar bebeğin genetik yapısını doğrudan inceleyerek %99,9 kesinlikte sonuç verir. Girişimsel olmayan yöntem ise anne kanından bakılan NIPT (fetal DNA) testidir; bu test yüksek doğruluk oranına sahip olup düşük riski taşımayan güvenli bir tarama seçeneğidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Üçlü test neden kesin tanı koydurmaz ve sadece risk belirler?
Üçlü test, anneden alınan kan örneğindeki belirli hormon seviyeleri ile ultrason bulgularını birleştiren bir tarama yöntemidir ve sadece olasılık hesaplar. Bu testin amacı, tüm hamileler arasında hangi bebeklerin daha ayrıntılı genetik incelemeye ihtiyaç duyduğunu tespit etmektir. Testin duyarlılığı sınırlıdır; bu nedenle sonuç yüksek riskli gelse bile, bebeklerin büyük çoğunluğu sağlıklı doğmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Down sendromu tarama testleri gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Üçlü tarama testi, gebeliğin 16. ile 20. haftaları arasında yapılması önerilen bir işlemdir ancak en ideal sonuçlar genellikle 16-18. haftalar arasında alınır. Bu zaman aralığı, kandaki AFP, hCG ve estriol değerlerinin bebeğin gelişimiyle uyumlu olarak en doğru şekilde yorumlanabilmesi için kritiktir. Eğer bu süre kaçırıldıysa veya sonuçlar riskli geldiyse, doktorunuz daha ileri dönemlerde detaylı ultrason ve genetik danışmanlık süreçlerini planlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testinde yüksek risk çıkması durumunda süreç nasıl ilerler?
Tarama testinde yüksek risk çıkması durumunda ilk adım, perinatoloji uzmanı tarafından yapılan detaylı bir ultrason incelemesidir. Uzman doktor, bebekte Down sendromuna işaret edebilecek fiziksel belirteçleri (ense kalınlığı, burun kemiği gibi) kontrol eder. Bu muayene sonrasında, aileye genetik danışmanlık verilerek NIPT testi veya kesin tanı için amniyosentez gibi seçenekler hakkında bilgilendirme yapılır ve sürecin nasıl yönetileceği aile ile birlikte kararlaştırılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...