27 haftalık hamileyim, şekerim düşmüyor ne yapmalıyım?

0 oy
236 göst.
21 Şubat 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (504 puan) sordu
27 haftalık oldum 24 de şeker yüklemesi yüksek çıktı bu hafta doktorum açlık tokluk baktı tokluk yine yüksek diyet ve yürüyüş de yapıyorum tavsiye edeceğiniz birşey var mi insülin kullanmak zorunda kalcam yoksa 
Gebelik haftası 27+1

3 Cevap

0 oy
21 Şubat 2023 (64 puan) cevapladı
Bol su içeceksin canim... Sebze ve kuru nakliyat ağırlıklı beslen yağlı  tuzlu şekerli Hamur işinden uzak dur ... Yemeği yedikten hemen sonra evde yürüyüş yap ve suyu çok iç bendede vardi hatta yattim ben hastanede su ve yürüyüş birde sofradan tika başa kalkma biraz boş olsun miden az ye geçer 
21 Şubat 2023 (504 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım:)
-Reklam-
0 oy
21 Şubat 2023 (339 puan) cevapladı
Benim de son 3 ay kala şekerimi kontrol altına almakla geçti. İnsülin kullanmadım neyseki. Pirinç, makarna, ekmek bunların hep tam tahıllı olanını yedim. Tatlıları tamamen kestim. Meyveleri de iki öğün arası bir kaç dilim şeklinde yedim. Bunların hepsi şekeri çıkaran şeyler. Diyetisyenim bana miktar belirten broşür vermişti. Karbonhidrat içerikli yiyeceklerin gramı falan yazıyordu. İlk zamanlar aç kalıyordum ama alıştım sonra. Yeşillik ve sebzeleri istediğiniz kadar yiyin. Mor lahana ve yeşillik karıştırıp ton balığı ile yiyiyordum. Hiç şekerimi yükseltmedi. Günde6 defa şekerimi evde ölçüyordum. 
21 Şubat 2023 (2,345 puan) yorumladı
Ton balığı gebelikte zararlı değil mi ben öyle biliyorum cunku
21 Şubat 2023 (339 puan) yorumladı
Yurtdışında yaşıyorum. Burada ton balığı su gibi tüketiliyor. Hiç yememem konusunda doktordan uyarı almadım gerçekten. Konserve olarak yiyiyorum.
21 Şubat 2023 (504 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım ben dikkat ediyorum ama daha çok etmem gerekecek anlaşılan
0 oy
21 Şubat 2023 (2,157 puan) cevapladı

Ben de yarın vereceğim aclik ve tokluk olması gereken nedir peki ? 

21 Şubat 2023 (504 puan) yorumladı
Benim açlık 98 çıktı sınır 110 tokluk da sınır 120

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

27 haftalık hamileyken tokluk şekeri yüksek çıkarsa ne yapmalıyım?
Tokluk şekerinin yüksek seyretmesi durumunda öncelikle doktorunuzun belirlediği porsiyon kontrolüne ve karbonhidrat değişim listesine harfiyen uymalısınız. Beyaz un, şekerli gıdalar ve paketli atıştırmalıklardan tamamen uzak durarak glisemik indeksi düşük olan tam tahıllar, posalı sebzeler ve kaliteli protein kaynaklarına yönelmek kan şekerini dengelemede en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte diyet ve yürüyüşe rağmen şeker düşmüyorsa insülin şart mı?
Diyet ve düzenli fiziksel aktiviteye rağmen kan şekeri değerleri hedeflenen aralıkta seyretmiyorsa, doktorunuz bebeğin sağlığı için insülin tedavisine başlamayı tercih edebilir. İnsülin kullanımı bir başarısızlık değil, vücudun o anki ihtiyacını karşılayarak bebeği yüksek şekerin olumsuz etkilerinden korumak için uygulanan tıbbi bir destek tedavisidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerini düşürmek için yürüyüş ne zaman yapılmalı?
Kan şekerini en etkili şekilde dengelemek için yürüyüşlerinizi ana öğünlerden yaklaşık 30 ila 45 dakika sonra yapmanız önerilir. Yemekten hemen sonra yapılan 15-20 dakikalık hafif tempolu yürüyüşler, kasların glikozu kullanmasını sağlayarak yemek sonrası oluşan ani şeker yükselmelerini büyük oranda baskılamaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan şekerini dengede tutan besinler nelerdir?
Kan şekerini dengede tutmak için öğünlerinizde mutlaka protein, sağlıklı yağlar ve kompleks karbonhidratları bir arada bulundurmalısınız. Yoğurt, kefir, yumurta, çiğ badem, ceviz gibi besinler kan şekerinin hızla yükselmesini engellerken; yeşil yapraklı sebzeler ve lif oranı yüksek baklagiller tokluk süresini uzatarak insülin direncinin yönetilmesine katkı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri olanlar için ideal bir öğün planı nasıl olmalı?
İdeal bir öğün planı, kan şekerini dalgalandırmamak için az az ve sık aralıklarla beslenmeyi temel almalıdır. 3 ana öğün ve 2-3 ara öğün düzeni oluşturarak her öğünde glisemik indeksi düşük karbonhidratlar ile mutlaka protein kaynağı tüketmek, kan şekerinizin gün boyu daha stabil seyretmesini sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 382 göst.
13 Temmuz 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 06EDA (335 puan) sordu
0 oy
3 cevap 469 göst.
0 oy
0 cevap 147 göst.
19 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde esragcr (467 puan) sordu

1,512,191 soru

24,666,113 cevap

366,983 kullanıcı

...