37 haftalık hamileyim elbisem ıslanacak kadar su geldi, normal mi?

0 oy
537 göst.
23 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (27 puan) sordu
Kızlar 37 haftalık hamileyim bir haftadır falan sürekli iç çamaşırımın ıslandıgını fark ediyordum.bunun normal oldugunu söylediler. Bugün doktor kontrolüm vardı doktor suyun iyi oldugunu söyledi sadece bebeğim biraz zayıf kalmış. Bir saat önce yerimden kalktım ve elbisemin ıslandıgını fark ettim. Yani iç çamaşırdan hatta tayttan sızıp elbisem ıslanmıştı. Bu normalmi böyle bişey yaşayan varmı. İlk gebeliğim
Gebelik haftası 37+2

5 Cevap

0 oy
23 Şubat 2023 (179 puan) cevapladı
Doktora git canım anlattığın gibiyse suyun gelmiş olabilir 
23 Şubat 2023 (27 puan) yorumladı
Bugün gittim ama herşeyin normal oldugunu söyledi. Sancım falanda öyle yok
-Reklam-
0 oy
23 Şubat 2023 (1,184 puan) cevapladı
Ben 2.çocugumda 37.1 de dediğin gibi ayağa bi kalktım birden pijamanın aşağısına kadar ıslandı banyoya gittim başka pijama giymek için daha içeri girer girmez gelmeye devam etti dedim belki idrardır tutmaya çalıştım ama tutulacak gibi değildi çantamı alıp hastaneye gittim ertesi güne kadar bekledim sancım olmayınca suni sancı ile 37+2 de doğurmuş oldum 
0 oy
23 Şubat 2023 (130 puan) cevapladı
Ben 10 gün önce doğum yaptım suyum geldi önce öyle başladı doğumum..ihmal etme o derece su geldiyse
23 Şubat 2023 (27 puan) yorumladı
Gittim bi sıkıntı olmadığı söylendi takip et sancın falan olursa direk gel dediler
23 Şubat 2023 (571 puan) yorumladı
ay nasil birsey yok ya suyin geliyor iste test yaotimi peki su mu degilmi diye  bebek susuz kalirsa sıkınti  baska bir dr daha görün bence
0 oy
23 Şubat 2023 (4,276 puan) cevapladı
Idrar   su  gelmesi  tutamiyorsun  ve sicak   olur 
23 Şubat 2023 (27 puan) yorumladı
Nasıl yani gelen su değilde idrarmı diyorsun anlamadım canım
23 Şubat 2023 (571 puan) yorumladı
canim bak takip et idrarini tutarsin ama  su tutulmuyor  elde degil tutmak  yani
0 oy
23 Şubat 2023 (571 puan) cevapladı
canim muhtamelen suyun geliyor camasirindanda sızmıs üste cikmis bir baktir susuz kalmasin enfeksiyona sebep olur yoksa

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim elbisem ıslanacak kadar su gelmesi normal mi?
37 haftalık gebelikte elbiseyi ıslatacak kadar sıvı gelmesi, amniyon sıvısı sızıntısı veya erken membran rüptürü (suyun gelmesi) belirtisi olabilir. Bu durum normal akıntıdan farklıdır ve bebeğin güvenliği için ciddiye alınmalıdır. İç çamaşırınızın dışına taşan, durduramadığınız veya istemsiz gelen her türlü ıslaklık durumunda vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız veya en yakın acil servise gitmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte su gelişi ile idrar kaçırma nasıl ayırt edilir?
İdrar kaçırma genellikle hapşırma veya öksürme gibi karın içi basıncı arttıran durumlarda olur ve idrar kokusu ile kendini belli eder. Amniyon sıvısı ise genellikle kokusuzdur, rengi şeffaf veya hafif beyazımsı olabilir ve siz kendinizi sıksanız bile akışı durduramazsınız. Eğer akıntı sürekli devam ediyor ve iç çamaşırınızı tamamen ıslatıyorsa, bu durum idrar değil, bebeğinizin içinde bulunduğu su kesesinin açılmış olabileceğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte su gelmesi belirtileri nelerdir ve ne zaman hastaneye gidilmeli?
Su gelmesi belirtileri; ani bir boşalma hissi, bacaklardan aşağı süzülen berrak bir sıvı veya iç çamaşırın sürekli nemli kalması şeklinde görülebilir. 37. haftadan sonra bu durumu fark ettiğiniz an hastaneye gitmelisiniz. Suyunuzun gelip gelmediğinden emin olamasanız bile, enfeksiyon riski ve bebeğin takibi açısından uzman kontrolü gereklidir. Hastaneye giderken herhangi bir ped veya tampon kullanmadan, durumu doktorunuza doğrudan göstermeniz tanı için en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte suyun erken gelmesi bebeğe zarar verir mi?
37. haftada suyun gelmesi, gebeliğin term (zamanında) dönemine girdiğinizi gösterir ancak su kesesinin açılması bebeği enfeksiyonlara karşı korumasız bırakabilir. Bu nedenle suyunuzun geldiğinden şüpheleniyorsanız hastaneye gitmek, doktorun bebeğin kalp atışlarını ve enfeksiyon riskini değerlendirmesini sağlar. Zamanında müdahale ile hem anne hem de bebek için riskler minimize edilir, bu yüzden durumu ihmal etmemek en kritik adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte su sızıntısı nasıl test edilir ve teşhis edilir?
Gebelikte su sızıntısı olup olmadığını anlamak için hastanelerde uygulanan en yaygın yöntem nitrazin testi veya ferning testidir. Doktorunuz, vajinal muayene sırasında sıvının pH değerini ölçerek veya mikroskop altında inceleyerek gelen sıvının amniyon sıvısı olup olmadığını kesin olarak belirler. Evde kendi başınıza anlamaya çalışmak yerine, bu testlerin yapılması için mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 291 göst.
3 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mirac.. (194 puan) sordu
0 oy
4 cevap 498 göst.
0 oy
16 cevap 1,310 göst.
22 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Büşra60 (62 puan) sordu
0 oy
4 cevap 869 göst.

1,512,202 soru

24,666,204 cevap

366,988 kullanıcı

...