2'li taramam orta riskli çıktı, 3'lü tarama yaptırmalı mıyım?

0 oy
290 göst.
25 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (14 puan) sordu
Merhaba hanımlar ben 2li taramamı yaptırdım  orta risk çıktı ve DNA testi  olan nifty testini de yaptırdım allahıma binlerce kez şükürler olsun ki temiz geldi şimdi 16 17 .haftalarda 3lü tarama deniyor acaba yaptırmam  gerekli mi ?  
Gebelik haftası 14

5 Cevap

+2 oy
25 Şubat 2023 (401 puan) cevapladı
İlk çocuğum da yaptirmadim şuan hamileyim yine yaptirmayacam down sendromu için yapılıyor bazen yanlış çıkabiliyor hamilelik yeterince yorucu ve hassas bı donem bide test sonucu yanlış çıkarsa falan diye yaptirmadim uzun bı süreç o yüzden kesinliği olmayan hiçbir test ile kendime bu süreci zehir etmek istemiyorum .
-Reklam-
0 oy
25 Şubat 2023 (3,110 puan) cevapladı
Ben ikili tarama testi temiz çıkınca  doktorum istemedi   
0 oy
25 Şubat 2023 (81 puan) cevapladı
yaptırırsanız daha iyi olur. bu testlerin %100 doğru sonuç vermediğini doktorlar da söylüyor riskleri söylüyor. ortada risk varsa bilip ona göre hazırlık yapmak, eğitim almak bana daha doğru geliyor. eğer %100 sonuç almak isterseniz amniyon sıvısından örnek alınıyor sanırım ama onun da riskleri var. detaylı ultrasonda da yapısal bozukluklar varsa çıkıyor. 
0 oy
25 Şubat 2023 (15 puan) cevapladı
Nipty test yaptırdıysanız bence 3lüye hiç gerek.Nipty testin doğruluk oranı yüzde 99 ama 2li 3 lü test in geçerliliği baya düşük
0 oy
25 Şubat 2023 (810 puan) cevapladı
Ben 2li esim yaptir dedi diye yaptirdim .  hastaliklar varmi diye bakiliyo tedaviside yok dawn senduromunun falan bu haftalarda aldirilmiyo bebek buyudugu icin o yüzden ben sadece 21 de ayrintili ultrason yaptircam Allah izin verirse. Dokorlar yaptirin diyor genelde.
25 Şubat 2023 (14 puan) yorumladı
Evet ayrıntılı ultrason bende yaptırıcam 20. Haftadan sonra onuda perinatoloji bölümü uzmanı yapıyormuş üniversite hastanesinden var sadece acaba randevu süreci nasıl olacak bende araştırma içindeyim çünkü perimatoloji bölümüne sevk kadın doğumdan yapılınca açılıyor almak için
27 Şubat 2023 (810 puan) yorumladı
Ben 12 ci haftamda gittim egitim arastirma hastanesinden aldim 21 haftama randevu verdiler. 4 cü ayda gidicem. Erkenden randevunu al randevu bulunmuyor. Ben ikiliye devlette bulqmadim özelde yaptirdim. Esimin ısrariyla.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Nifty testi temiz gelirse 3'lü tarama yaptırmalı mıyım?
Nifty gibi yüksek doğruluk oranına sahip DNA testleri, tarama testlerinden farklı olarak tanısal sürece yakın sonuçlar verir. Eğer Nifty testiniz temiz çıktıysa, doktorunuz aksini önermediği sürece genellikle 3'lü tarama testine gerek duyulmaz çünkü Nifty testi, 3'lü taramanın bakabildiği kromozomal riskleri çok daha yüksek bir hassasiyetle taramıştır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2'li tarama orta riskli çıkınca ne yapmalıyım?
2'li tarama testinde orta risk çıkması, bebeğinizin mutlaka hasta olduğu anlamına gelmez; sadece ileri tetkik gerektiren bir grup içinde olduğunuzu gösterir. Bu durumda genellikle Nifty veya benzeri hücre dışı DNA testleri önerilir. DNA testiniz temiz geldiyse, bu testin güvenilirliği 2'li taramaya göre çok daha yüksek olduğu için genellikle ek bir tarama testine ihtiyaç kalmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nifty testi ile 3'lü tarama arasındaki farklar nelerdir?
Nifty testi, annenin kanındaki bebeğe ait DNA parçalarını analiz eden %99'un üzerinde doğruluk oranına sahip bir tarama yöntemidir. 3'lü tarama testi ise anne kanındaki hormon değerlerine ve ultrason bulgularına dayanan istatistiksel bir risk hesaplama yöntemidir. DNA testi yaptırmış bir anne için 3'lü tarama, sağladığı veri açısından çok daha düşük bir hassasiyete sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16-17. haftalarda 3'lü tarama testi ne zaman yapılır?
3'lü tarama testi, gebeliğin 16. ile 20. haftaları arasında, ideal olarak ise 16-18. haftalar arasında yapılmaktadır. Ancak bu testin yapılması zorunlu bir süreç değildir. Özellikle daha ileri teknolojiye sahip DNA tarama testlerini (Nifty vb.) yaptıran anne adaylarında, doktorlar genellikle bu testin sağladığı ek bir klinik fayda olmadığını belirterek testi atlamayı tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testleri temiz çıkarsa başka test gerekir mi?
Tarama testleri (2'li, 3'lü veya 4'lü) temiz çıksa bile, gebelik takibinin en önemli aşaması 18-23. haftalar arasında yapılan detaylı fetal ultrason incelemesidir. Detaylı ultrason, bebeğin organ gelişimini ve yapısal durumunu incelediği için kromozom tarama testlerinden farklı bir amaç taşır ve tüm gebeliklerde mutlaka yapılması önerilen bir kontrol sürecidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,202 soru

24,666,230 cevap

366,990 kullanıcı

...