15 haftalık hamileyim karnımda kalp atışı hissediyorum, normal mi?

0 oy
181 göst.
25 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (17 puan) sordu
15+1deyim. 1 2 haftadır karnımda kalp atışı hissediyorum. Bebek mi yoksa kendi kalp atışımı mı hissediyorum bilemiyorum sizde oluyor mu öyle şeyler? 

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

15 haftalık hamileyken karnımda kalp atışı hissetmem normal mi?
15 haftalık hamilelikte karnınızda hissettiğiniz ritmik hareketler genellikle bebeğin kalp atışı değil, karın bölgesinden geçen büyük ana damarların (aort) nabzıdır. Gebelikle birlikte vücuttaki kan hacmi arttığı için bu damarlardaki nabız atışları dışarıdan daha belirgin hissedilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karnımdaki kalp atışı bebeğimin hareketi olabilir mi?
15. haftada bebeğin hareketleri genellikle çok hafif seğirmeler veya kelebek kanadı çırpınması şeklinde hissedilir, ancak düzenli bir kalp atışı gibi algılanmaz. Eğer hissettiğiniz şey ritmik ve saniyelerce devam eden bir atımsa, bu büyük ihtimalle sizin kendi aort damarınızın nabzıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın bölgesinde nabız atması neden olur?
Hamilelikte karın bölgesinde nabız atması, büyüyen uterusun karın içindeki ana atardamara baskı yapması ve artan kan hacmi nedeniyle damarlardaki akışın daha güçlü hissedilmesinden kaynaklanır. Bu oldukça yaygın ve sağlıklı bir durumdur, genellikle ciddi bir tıbbi soruna işaret etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin kalp atışını dışarıdan ne zaman duyabilirim?
Bebeğinizin kalp atışını bir stetoskop veya dışarıdan bir cihazla net olarak duymak genellikle 20. haftadan sonra mümkün olur. 15. haftada hissettiğiniz ritmik atışlar kendi nabzınızla karıştırılmaya çok müsaittir, bu nedenle endişelenecek bir durum yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karnımda sürekli kalp atışı hissediyorum ne yapmalıyım?
Karnınızda hissettiğiniz bu nabız atışlarını azaltmak için yatış pozisyonunuzu değiştirmeyi deneyebilirsiniz; sırtüstü yatmak yerine sol yanınıza yatmak ana damar üzerindeki baskıyı hafifletebilir. Eğer bu hisse şiddetli ağrı veya başka fiziksel şikayetler eşlik etmiyorsa, rutin kontrollerinizde doktorunuza danışmanız yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 713 göst.
10 Nisan 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde tugceakcer1234 (4,021 puan) sordu
0 oy
1 cevap 170 göst.

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...