35 haftalık hamileyim, günde 4-5 soda içmek zararlı mı?

0 oy
335 göst.
25 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (23 puan) sordu
Kizlar ben 35+3 um ve sodayi cok tüketiyorum 4 5 tane günlük sizde oldumu zararlimi
Gebelik haftası 35+3

6 Cevap

+1 oy
25 Şubat 2023 (167 puan) cevapladı
Bence herşeyin fazlası zarar ya o kadar da çok fazla bence 1 tane iç yeterli 
-Reklam-
+1 oy
25 Şubat 2023 (557 puan) cevapladı
Doktor bana günde 1 tane zorunlu kılmıştı magnezyum için, ama 2 den fazla içme demişti bence çok içiyorsun. Ayrıca sade içmelisin meyveliler de zararlı
0 oy
25 Şubat 2023 (55 puan) cevapladı
4 5 çok fazla, 1 koli nerydeysee.

Doktor magnezyum zengini günde 1 dedi bana geçen hafta. Kızılay erzincan içiyorum şu an. Diğerlerininde daha zenginse mangezyum içeriği onalara da bakabilirsin. 
0 oy
25 Şubat 2023 (991 puan) cevapladı
Valla günde bir tane öneriliyor ben haftada üç tane anca içerim hers yin fazlası zarar
0 oy
25 Şubat 2023 (231 puan) cevapladı
Canim bana doktor gunde bir çay bardagi ic dedi. Sen cok fazla iciyosun zarari olabilir
0 oy
25 Şubat 2023 (468 puan) cevapladı
Günde 2 iç en fazla bence herşeyin fazlası zararlı. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin son aylarında günde 4-5 tane soda içmek zararlı mı?
Günde 4-5 şişe soda tüketimi, içeriğindeki yüksek sodyum miktarı nedeniyle hamilelikte önerilmemektedir. Aşırı sodyum alımı özellikle 35. haftadan sonra vücutta ödem oluşumunu artırabilir ve tansiyonu yükseltebilir; bu nedenle günlük tüketimi 1 veya en fazla 2 şişe ile sınırlandırmak daha sağlıklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte fazla soda tüketimi tansiyonu nasıl etkiler?
Sodaların büyük çoğunluğu yüksek miktarda sodyum içerir ve bu durum hamilelikte kan basıncının yükselmesine neden olabilir. Gebeliğin son dönemlerinde tansiyon takibi kritik olduğu için, yüksek sodyumlu maden suları yerine sodyum oranı düşük olanları tercih etmek veya tüketimi kısıtlamak tansiyon dengesini korumaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte maden suyu tüketirken nelere dikkat edilmeli?
Hamilelikte maden suyu içerken en önemli nokta ürünün etiketindeki sodyum ve mineral değerlerine bakmaktır. Sade ve doğal maden sularını tercih etmeli, şekerli veya aromalı sodalardan kaçınmalısınız; ayrıca günlük toplam sıvı alımınızın büyük kısmını suyun oluşturduğundan emin olmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte soda içmek mide yanmasına iyi gelir mi?
Maden suyu içeriğindeki bikarbonat sayesinde mide asidini nötralize ederek geçici bir rahatlama sağlayabilir. Ancak sodanın içindeki gaz mideyi şişirebileceği için gebeliğin son aylarında reflü ve mide yanması şikayetlerini bazen artırabilir; bu yüzden yavaş ve az miktarda içilmesi tavsiye edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Günde kaç şişe maden suyu hamileler için güvenli?
Hamilelikte uzmanlar genellikle günde 1 ile 2 şişe maden suyu tüketimini güvenli sınır olarak kabul ederler. 4-5 şişe gibi yüksek miktarlar, vücudun gereğinden fazla mineral ve sodyum almasına neden olarak böbrekleri yorabilir ve ödem gibi gebelik şikayetlerini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,350 soru

24,668,064 cevap

367,107 kullanıcı

...