Hamileyken saç kestirsem bebeğe bir zararı olur mu?

0 oy
697 göst.
2 Mart 2023 Hamilelikte Güzellik kategorisinde (10 puan) sordu
Merhaba kızlar saçlarımı kestirmek istiyorum arastırdım sakıncası yok diyor ama batıl inanc yinede cekiniyoeum sizin bilginiz varmı
Gebelik haftası 20+5

12 Cevap

+2 oy
2 Mart 2023 (4,693 puan) cevapladı
Bu tür şeylere ufacık da olsa inanmak veya akıldan geçirmek, hurafeye fırsat vermektir. Bebeğimizin ömrü, saçlarımızın kısaltılmasına bağlı olacağı düşüncesi batıl inançtan başka bir şey değildir. O zaman tırnaklarımızı, vücudumuzda bulunan tüyleri de kesmeyelim. Böyle şeylerin aklınızı karıştırmasına izin vermeyin. Ben kestirdim, bugün yine kestireceğim. Sakıncalı olacağı aklımın ucundan bile geçmedi. Çünkü hurafelere hayatımda yer yok. 
2 Mart 2023 (1,946 puan) yorumladı
Saçla bebeğin ömrünün arasında nasıl bağlantı kuruyorlar da buna inanıyorlar akıl alır gibi değil kaşları da almasın o zaman kimse ağda falan da yaptırmasınlar koltukaltı kılları fışkırsın yerinden :D
3 Mart 2023 (458 puan) yorumladı
Çok güldüm sözüne :) Allahta seni güldürsün
-Reklam-
+1 oy
2 Mart 2023 (138 puan) cevapladı
Sac kestirdim ve boyattim.boya icin bisey diyemem kimyasal sonucta ama sac kestirmek cocugun omrunu kisaltir gibi sacma biseye inanmiyorum bebegimin omrunun ne kadar oldugunu rabbim bilir sacim degil
3 Mart 2023 (71 puan) yorumladı
Son cümle muhteşemdi
0 oy
2 Mart 2023 (114 puan) cevapladı
Su an 29 haftaligim 2 kere saç kestirdim 1 kere boyattım hiç bir şey olmadı çok şükür hepsi batıl inanç canım 
0 oy
2 Mart 2023 (255 puan) cevapladı
Elbette batıl inanç ama ben kestiremedim ne bilim 3. Hamileligim öbür ikisindede bebeklerin 40 i çıktı ben kuaföre gittim
0 oy
2 Mart 2023 (100 puan) cevapladı
30 haftalık oldum ve bı kere kestirdim bı kere boyattım valla hiçbir şey olmadı konunun bebekle bir ilgisi yok yani.
0 oy
2 Mart 2023 (18 puan) cevapladı
Saçlarımı neredeyse 4 defa kısalttım kestim yani inanma canım bu batılın yeri ne ilimde var ne bilimde böyle düşünceler seni sadece yıpratır boya falan sakıncalı evet ama kestirmek gayet normal birşey 
0 oy
2 Mart 2023 (686 puan) cevapladı
 Ay arkadaşım hiç inanma böyle şeylere. Kestiren bir sürü insan var. Ben hamilelikten önce kestirdiğim için gerek kalmadı. Öyle olmasaydı hamilelikte kestiririrdim yani. Tanrım onların ömrünü bilir. Endişe etmeyin bence 
0 oy
2 Mart 2023 (523 puan) cevapladı
Ben kestim de boyadm da dinde yeri yoksa hurafelere inanma aynaya bakınca kendimi gorunce sinir oluyordm ki ben 27 yillik hayatmda sacima boya surmedm gtrm7. Vi ayda kestm  8 .ci ayda boyadım htta cocugm 3 aylikti o zmNda tekrar boyadm o anki psikolojik durumun nasilsa oyle yap sana bebege zarar gelmediği sürece sknti yok 
0 oy
2 Mart 2023 (2,128 puan) cevapladı
Ben kestirdim, batil inanc bunlar.
0 oy
2 Mart 2023 (150 puan) cevapladı

29+3 haftalığız valla daha 2 gün önce kestim :D

0 oy
2 Mart 2023 (868 puan) cevapladı
Iki kez kestim. 2 kez boyadim. Ustelik tüp bebekle gebe kalmis biriyim yani okdr zorlukla. Inan bunlarn hc asli yok yok omru kisalir yok soyle yok boyle. Ozeldeki doktor 3 aydam snra boyayablirsin havali yerde dedi sakncasi yok zararlindye bir kuralda yok kanatlanmamis birsey. Gende dogal bir boyayla boyayn isterseniz. Ama kestrmek sakncli dgl
0 oy
3 Mart 2023 (105 puan) cevapladı
Valla boyatmada diyolar ben hem boyadım hemde kaç kere kestim hepsi batıl inanç canım bişeyde olmadı kestir bişey olmaz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken saç kestirmek bebeğe zarar verir mi?
Hamileyken saç kestirmenin bebeğin sağlığı üzerinde herhangi bir olumsuz etkisi veya tıbbi bir sakıncası bulunmamaktadır. Saç kesimi sadece dış görünüşle ilgili fiziksel bir işlemdir ve bebeğin gelişim süreciyle hiçbir biyolojik bağı yoktur. Bilimsel olarak gebelik döneminde kuaföre gitmek veya saç kestirmek tamamen güvenli kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte saç kestirmek neden batıl inanç olarak görülür?
Hamilelikte saç kestirmenin bebeğin ömrünü kısaltacağı veya zekasını etkileyeceği gibi inanışlar, tamamen kültürel birer batıl inançtır ve hiçbir bilimsel temele dayanmamaktadır. Geçmişten gelen bu tür söylentiler, anne adaylarını psikolojik olarak etkileyebilse de tıp dünyasında saç kesiminin bebek üzerinde herhangi bir fiziksel veya ruhsal etkisi olduğu kanıtlanmamıştır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken saç boyatmak mı yoksa kestirmek mi daha risklidir?
Hamileyken saç kestirmek tamamen risksizdir ancak saç boyatmak kimyasal içerikler nedeniyle ilk trimesterden sonra ve bitkisel içerikli ürünlerle önerilmektedir. Saç kesimi sırasında herhangi bir kimyasala maruz kalınmadığı için boya işleminin aksine saç kestirmenin gebelik üzerinde hiçbir kısıtlaması yoktur. Bu nedenle saçınızı gönül rahatlığıyla kestirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kuaföre gitmek anne için neden faydalıdır?
Hamilelik sürecinde bakımlı hissetmek, anne adayının özgüvenini artırarak ruh sağlığını olumlu yönde destekler. Gebeliğin getirdiği yorgunluk ve değişimlerle başa çıkarken saç kestirmek gibi kişisel bakım rutinleri, annenin kendini daha iyi ve mutlu hissetmesine yardımcı olur. Fiziksel bir sakıncası olmadığı sürece bu tür bakımlar gebelik konforunu artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte saç kesimi için en uygun zaman ne zamandır?
Hamileliğin her döneminde saç kestirilebilir, belirli bir zaman kısıtlaması yoktur. Özellikle gebeliğin ilerleyen aylarında kuaför koltuğunda uzun süre hareketsiz kalmak zorlayıcı olabileceği için, rahat edebileceğiniz ve kısa sürecek bir randevu planlamanız yeterlidir. Gebeliğin herhangi bir haftasında saçınızı kestirmenizde hiçbir sakınca bulunmamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 10,228 göst.
0 oy
1 cevap 268 göst.
0 oy
8 cevap 541 göst.
0 oy
14 cevap 1,010 göst.
8 Haziran 2024 Hamilelikte Güzellik kategorisinde Pnarysr (58 puan) sordu

1,512,182 soru

24,666,006 cevap

366,978 kullanıcı

...