Gebelik şekerim var, kahvaltıdan sonra şekerim neden 182 çıktı?

0 oy
716 göst.
6 Mart 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (296 puan) sordu

Kızlar gebelik şekerim var malesef ki.

Diyetisyene gidiyorum kahvaltıda 2 dilim çavdar ekmeği kaşar peyniri ev yapımı yoğurt roka salatalık domates krem peynir yedim. 1 saat sonra tokluk şekerim 182 çıktı :( kafayı yemek üzereyim artık ne var bunlarda ki şekerimi yükseltecek aç kalmam mı lazım bilmiyorum ki. 

Gebelik haftası 31+2

9 Cevap

0 oy
6 Mart 2023 (5,966 puan) cevapladı
Ekmek glisemik endesi yuksek besin birden firlatir sekeri ama sonucta diyetisyen ina gore hesaplayip vermistir diyeti. Yesilliklerde. Basla yemeye ekmekten baslama  ilk once sebzelerden basla 
-Reklam-
0 oy
6 Mart 2023 (678 puan) cevapladı
Ekmek canım  o şeker oranını yükseltiyor ne tür yersen ye yani. Ekmek yem emeğe çalış yumurta kaşar ceviz badem ye bebeğe de kilo aldıran şeyler bunlar şeker oranınızo da arttırmaz
6 Mart 2023 (296 puan) yorumladı
2 dilim çavdar ekmek yiyodum sadece kahvaltıda onuda birakicam o zaman mecburen napaliim..
6 Mart 2023 (678 puan) yorumladı
Ekmeğini etkisi büyük pirinç de aynı şekilde bulgur pilavı yemeyi tercih edin
0 oy
6 Mart 2023 (5 puan) cevapladı
 6.4 haftalığız Benimde açlık şekerim 117 çıktı yediklerime dikkat ediyorum kahvaltıda  bol domates salatalık normal peynir yarım dilim ekmek zeytin birkaçtane ceviz olarak yiyorum düşük çıkıyor ilk gebeliğim de de gebelik şekerim vardı bu şekilde devam etmiştim dikkat edilirse normal seviyede ilerliyor
0 oy
6 Mart 2023 (387 puan) cevapladı
Kaç kilo ile hamile kaldınız suan kaç kilosunuz 
6 Mart 2023 (296 puan) yorumladı
Tüp bebek tedavisi ile hamile kaldım,o zaman 112 kiloydum şu an 122 kiloyum 1.76 boyum. İgneler ilaçlar derken baya kilo aldım şu an diyetisyene gidiyorum zaten kilom sabit kaldı. Ama zayif arkadaslarimda var kadin 55 kilo gebelik şekeri var mesela. Bende anlamadim ki
6 Mart 2023 (387 puan) yorumladı
Benim doktorum bana şeker yüklemesi yapmadı değerlere baktı açlık tokluğuna gerek görmedi 64 ile hamile kaldım 68 kiloyum şuanda 31 +1 im ben hiç kilo almadım sadece karnım çıktı bebek aldı oysaki hiç sağlıklı beslenmiyorum ama neden ben kilo almadım anlamadım veya ödem de yok başka birsey de son aylarında kilo alırım diyorduk 8 aya girdik ne zaman almaya başlayacam bilmiyorum boyum 1.70 bu arada
0 oy
6 Mart 2023 (3,110 puan) cevapladı
Ben hiç  şekerli birşey tüketmiyorum  açlık sekerim 78 cnm 
0 oy
6 Mart 2023 (17 puan) cevapladı
Canım bende diyet yapıyorum  kepekli ekmek ye bide kaşar yeme ev yapımı yogurttada yağlı olmasın domates yumurta Salata zeytin ye bak nasıl düşüyor dene bi ben öyle düşürdüm
0 oy
6 Mart 2023 (81 puan) cevapladı
domatesin şeker oranı yüksek olabilir meyve olduğu için. ekmeğin her türlüsü şekeri yükseltir diye biliyorum ama tam buğday ekmeği daha yavaş yükseltir diye hatırlıyorum. internette glisemik indeks tabloları var onları inceleyebilirsiniz. 
0 oy
6 Mart 2023 (10 puan) cevapladı
Merhaba hem hamile hemde sağlıkçı olarak sunu söyleyeyim bende geçenlerde 112 deki arkadastan öğrendim mesela Roka seker bakımından yüksek ve seker yapma olasılığı cok yüksel oldugu için onu yememeye calıs :) hayırlı doğumlar olsun 
0 oy
6 Mart 2023 (322 puan) cevapladı
Bol bol su icmelisin bence. Yemekten sonrada uzanma oturma imkanın varsa yurus yap bence.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerim varken kahvaltıda 182 tokluk şekeri neden çıkar?
Gebelik şekerinde tokluk kan şekerinin 182 mg/dL çıkması, tüketilen karbonhidrat miktarının vücudun insülin direnciyle başa çıkma kapasitesini aştığını gösterir. İki dilim çavdar ekmeği gibi kompleks karbonhidratlar bile bazı bireylerde sabah saatlerinde insülin direnci nedeniyle kan şekerini hızla yükseltebilir. Özellikle sabah saatlerinde kortizol hormonunun yüksek olması, vücudun insülin cevabını zorlaştırarak tokluk şekerinin beklenenden yüksek çıkmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde kahvaltıda ekmek tüketimi nasıl dengelenmeli?
Gebelik şekerinde kahvaltıda ekmek tüketimi, porsiyon kontrolü ve protein eşleşmesi ile dengelenmelidir. Çavdar ekmeği sağlıklı bir seçenek olsa da, glisemik yükü azaltmak için ekmek miktarını tek dilime indirmek ve mutlaka yumurta gibi kaliteli bir protein kaynağı eklemek kan şekerinin daha stabil kalmasını sağlar. Peynir ve yoğurt tek başına yeterli olmayabilir; protein ve sağlıklı yağlar karbonhidratın kana karışma hızını yavaşlatarak ani yükselişleri önler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde tokluk şekeri kaç olmalı?
Gebelik şekerinde (gestasyonel diyabet) öğünlerden 1 saat sonra ölçülen tokluk kan şekerinin genellikle 140 mg/dL'nin altında olması hedeflenir. 182 mg/dL gibi değerler hedeflenen sınırın oldukça üzerindedir ve bu durumun düzenli olarak tekrarlaması durumunda mutlaka takip eden kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşülmelidir. Doktorunuz insülin direncinizi yönetmek için diyet listenizde düzenleme yapabilir veya medikal tedaviye geçişi değerlendirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde aç kalmak kan şekerini düşürür mü?
Gebelik şekerinde aç kalmak veya öğün atlamak kesinlikle önerilmez; aksine bu durum kan şekerinde dengesizliklere ve keton oluşumuna yol açabilir. Vücut aç kaldığında enerji ihtiyacını karşılamak için depolanmış yağları yakmaya başlar, bu da kan şekerini daha kontrolsüz bir şekilde yükseltebilir. Önemli olan aç kalmak değil, kan şekerini ani yükseltmeyecek şekilde az ve sık aralıklarla, karbonhidrat ve proteini doğru oranda tüketmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde kahvaltı sonrası şeker yükselmesini önlemek için ne yapmalı?
Kahvaltı sonrası şeker yükselmesini önlemek için yemekten hemen sonra 10-15 dakikalık hafif tempolu yürüyüşler yapmak insülin duyarlılığını artırarak şekerin düşmesine yardımcı olur. Ayrıca karbonhidrat alımını bir öğünde yoğunlaştırmak yerine gün içine yaymak ve glisemik indeksi düşük sebzeleri porsiyonun büyük bir kısmına dahil etmek etkilidir. Eğer diyet ve hareketle değerler 140 mg/dL altına inmiyorsa, hekiminiz kan şekeri regülasyonu için daha spesifik bir beslenme planı oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 1,152 göst.
0 oy
11 cevap 766 göst.
0 oy
2 cevap 222 göst.

1,512,321 soru

24,667,730 cevap

367,080 kullanıcı

...