39+3 haftalık gebeyim, ayaklarım çok şişti ne yapmalıyım?

0 oy
168 göst.
9 Mart 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (48 puan) sordu
Kızlar ayaklarım davul gibi oldu je yapsam geçmiyor doğum habercisi midir bu 39+3 olduk 
Gebelik haftası 39+3

1 cevap

0 oy
9 Mart 2023 (952 puan) cevapladı
Tuzu tüketmemeye calis canim. Sadece tuzu degil turşu gibi tuzlu seyleride. Suyu bol iç, harekette şart tabi biraz rahatlarsin bunlara dikkat edersen. Son haftalarda ellerde ayaklarda şişlik oluyo malesef
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte ayak şişmesi doğumun habercisi mi?
39 haftalık gebelikte ayaklarda şişme her zaman doğumun habercisi değildir ancak vücudun artan sıvı yükü ve bebeğin baskısıyla sık karşılaşılan bir durumdur. Doğumun gerçek habercileri genellikle düzenli gelen kasılmalar, su gelmesi veya nişan gelmesidir. Ayak şişliği ise gebeliğin son dönemlerinde damarlar üzerindeki baskıdan kaynaklanan ödemden dolayı yaşanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayak şişmesi ne zaman tehlikeli olur?
Gebelikte ayak şişmesi aniden ortaya çıkıyorsa, tek taraflıysa, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu veya yüksek tansiyon ile beraber seyrediyorsa mutlaka doktora başvurulmalıdır. Bu belirtiler gebelik zehirlenmesi olarak bilinen preeklampsi riskine işaret edebilir. Özellikle şişliğin el ve yüze de yayılması durumunda vakit kaybetmeden tıbbi destek alınması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişmesi nasıl geçer veya hafifletilir?
Hamilelikte ayak şişmesini hafifletmek için dinlenirken ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutarak 15-20 dakika bekletmeniz kan dolaşımını rahatlatacaktır. Uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalı, gün içinde sol yanınıza yatarak dinlenmeye özen göstermelisiniz. Ayrıca tuz tüketimini sınırlamak ve günlük yeterli miktarda su içmek vücuttaki ödemin atılmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayak şişliği için ne zaman doktora gidilmeli?
Ayaklardaki şişlik sabah uyandığınızda geçmiyor, gün boyu artıyor ve parmakla bastırdığınızda derin bir çukur oluşuyorsa doktorunuza danışmalısınız. Şişliğin yanı sıra ani kilo artışı veya idrarda azalma gibi durumlar da gebelik takibinde önemli uyarıcı belirtilerdir. Doktorunuz preeklampsi taraması için tansiyon ölçümü ve idrar tahlili yaparak durumunuzu değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39+3 haftalık gebelikte ayak şişliği neden olur?
39+3 haftalık gebelikte ayak şişliği, bebeğin büyümesiyle birlikte alt ana toplardamara uygulanan baskı sonucu kanın kalbe geri dönüşünün yavaşlamasından kaynaklanır. Vücudun gebelik süresince depoladığı fazla sıvı, yerçekiminin etkisiyle en alt nokta olan ayaklarda toplanır. Bu durum genellikle doğumdan kısa bir süre sonra vücuttaki fazla sıvının atılmasıyla kendiliğinden düzelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 514 göst.
0 oy
3 cevap 456 göst.
0 oy
1 cevap 412 göst.
29 Nisan 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Bltg256 (24 puan) sordu
0 oy
7 cevap 470 göst.
9 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yureklifiliz (113 puan) sordu

1,512,206 soru

24,666,250 cevap

366,991 kullanıcı

...