38+3 haftalık doğum yaptım, doğum travmasını nasıl atlatırım?

0 oy
879 göst.
16 Mart 2023 Doğum kategorisinde (165 puan) sordu
38+ 3 te doğum yaptım kızlar. Gece aniden suyum geldi, apar topar hastaneye gittik sabah suni sancı verdiler akşam 5 te normal doğum yaptım.  Ama aşırı travma olustu bende o onlar gözümün önünden gitmiyor , bidaha dogum yapamam sanirim
Gebelik haftası Bitti

14 Cevap

0 oy
16 Mart 2023 misafir cevapladı
Geçmiş olsun canım Allah analı babalı büyütsün çok mu acı çektin canım ayy bnde çok korkuyorum 
16 Mart 2023 (417 puan) yorumladı
İnan bana sezeryanda daha cok agrin oluyomus .bende normal dogum yaptim sadece dikis agrisini cekiyosun ve ben 25gun dikis agrisi cektim birde bende enfeksiyon var idrar yolunda daha gec iyilesti o yuzden ama yinede normal dogum en sagliklisi bence
16 Mart 2023 misafir yorumladı
Canım demek her şekilde de insan zorluk cekiyo ama seninde iylesmen bayağı zmn almış bnmde merak ettiğim konu afedersin hani alttan niye o kadar çok dikiş atiyolar çok mu yirtiliyor hani yada kesiyolar
17 Mart 2023 (417 puan) yorumladı
Benim kendi sancim olmadigi icin acilmam pek olmadi yatis verildiginde 2 cm acikligim vardi aksama kadr suni sanci verdiler 4 cm acilmam oldu baktilar olmuyo en son dogum hizlansin diye suyumu patlattilar doguma 5cm aciklik  ile girdim ben dogumda da 5 tane dikiş atildi . Yani evet acilma olmadigi icin kesik atiyolar kesik atilmasinin sebebide dogum aninda cocugun kafasi perine bolgesini yirtmasin diyeymis. keske kendi sancimla dogum yapsaydim daha kolay olurdu ama nasip boyleymis bebegimi sag saglim kucagima aldim onemli olan o:)
17 Mart 2023 misafir yorumladı
Ah canım çok zorluklar yasamissin çok şükür sende bebekde iyisinizya unutmaya çalış o anları illaki insan etkilenir ama ne yapasin çok şükür herşeye rağmen canım kusura bakma seni yoruyorum ama suyunu nasıl patlattılar peki alttan mi nasıl oluyo
17 Mart 2023 (417 puan) yorumladı
Yormak ne demek canim tas attimda kolum mu yoruldu:) acilmama baktilar en son 3 4 cm di
boyle bi pipet gibi cubuk gibi bisey aldi eline ince yassi bisey .acikliga bakilan yere dikkatli bi sekilde el yardimiyla ilerletti suyu patlatti hic hissetmedim bile inan ki :) geldi gecti hepsi çok şükür
-Reklam-
0 oy
16 Mart 2023 (184 puan) cevapladı
Cok gecmis olsun cnmm niye cok mu zordu anlatirmisin
0 oy
16 Mart 2023 (749 puan) cevapladı
Öncelikle gecmiş olsun gözünüz aydın . Merak etme hepsini unutursun bende bidaha yapmam diyorum bak 3.ye yapcm  nasipse hemde bir normal bir sezaryen oldum. Emin ol normal yaptıgın için çok şanslısın canım 
0 oy
16 Mart 2023 (844 puan) cevapladı

Bende öyle diyodum 2.ciye hamileyim :D ama doğum hikâyesini burda okuyan bir

Sürü anne var korkuyolar biraz yumuşatıp anlatsan çok daha iyi olurdu kuzum

0 oy
16 Mart 2023 (156 puan) cevapladı
Yani geçmiş olsun gözün aydın sağlıkla büyüt ama şu yazdığın cümleler gerçekten itici  ve korkutucu. Seninki xormolmuş olabilir mesela benimkide kolaydı , insanları diğer anneleri korktursun kuzum kadın kadına destek olmalı 
16 Mart 2023 (749 puan) yorumladı
Size çok katılıyorum bende ikinci çocuğumu sezaryen ler doğumuştum. Yanım da bir kadın daha vardı sezaryenli maşllah tıkır tıkır yürüyordu. Normal doğum yaptıgımda da ben tıkır tıkır yürüdüm hemen doğum sonrası çok rahatım. Herkesin doğumu farklı olabiliyor
16 Mart 2023 (165 puan) yorumladı
Cümle itici mi , olanı söylüyorum. Herkes kolay kolay dedi dedi , sonra bu durumla karşılaşınca insanın psikolojisi bozuluyor.  Çocuk çıktıktan sonra kuş gibi hafifleliyorsun lafı mesela yalan yani . Sonrası da daha kötü ı içini temizliyorlar dikiş karnına bastırma bir ton mesele
16 Mart 2023 (156 puan) yorumladı
Yavrum işte anlatmak istediğim o senin şansına ebeler hemşireler sana kaba davranmışlar ama herkesin doğumu snein gibi olmaz , senin biraz bünyemden birazda denk geldiğim drlar yüzünden öyle olmuş diğer gebe hanımlar bende bunu yaşsrım korkusuyla kendilerini strese sokarlar mesela iç temizleme meselesi ben hiç çevremde duyöadıö ğzerin3 çullandıklsrını bende doğum yaptım yaşamadım
0 oy
16 Mart 2023 (127 puan) cevapladı
Bende seninle aynı gündeyim Allahım bana da nasip etsin inşallah.  Gözünayfıj kardeşim
0 oy
16 Mart 2023 (616 puan) cevapladı
Maşallah rabbim analı babalı büyütsün inşallah canım darısı bıze inşallah 
0 oy
16 Mart 2023 (28 puan) cevapladı

Gözün aydın. Allah analı babalı büyüsün inşallah


0 oy
16 Mart 2023 (269 puan) cevapladı
Ben o travmayi yasayali 15 sene oldu ve bidaha çocuk dusunememiştim şimdi gene hamileyim ☺️ busefer sezeryani deniyecem bakalım. O olduğunda kolaymi oda değildir illaki ama gel anlat bana. 

Doğum gerçekten olağanüstü bı olay bı mucize insan resmen yeniden doğuyor ve bunu anlatmakla asla kimse anlayamaz zorlugunuda guzelliginide o yüzden bence herkes yaşamalı bir kerede olsa 
0 oy
16 Mart 2023 (417 puan) cevapladı
Gecmis olsun canim Allah anali babali buyutsun bende suni sanci ile dogum yaptim ama bende su gelmesi veya kanama falan olmadi kontrole gittim doktorum yatis verdi sancilarim cok cikmis nst de beni zorlayan sadece aksama kadr suni sanci cekmekti dogum en kolay kismiydi :)
0 oy
16 Mart 2023 (212 puan) cevapladı
Rabbim saglikli sihatli büyütsün insalalh gözünüz aydın. Bende 38 +0 bugün dogumdan önce belirtiniz varmı idi hiç suyun gelmesi hariç. Benim de bir cm acilmam var a bir haftadır bekliyorum 
16 Mart 2023 (165 puan) yorumladı
Çok sık tuvalete çıkıyordum.  Büyük tuvalete. O gün de öyle oldu , zaten suni sancı verince ishal oldum kustum sürekli
0 oy
16 Mart 2023 (878 puan) cevapladı
39+2 de doğum yaptım öğlen 1 den gece 23:54 e kadar sancidan geberdim resmen.Cok zor hemde çok.
0 oy
16 Mart 2023 (490 puan) cevapladı
Cak acele etmissiniz benim ilk gebeligimde de ilj suyum geldi ama gitmedim 6 7 saat kadr evde sancilarimi cwktim 5 dakikaya dusunce hemn hastaneye gittim. Gittigim gibide direk dogum yaptim keske biraz bekleseydiniz sicak bi banyo yapsaydiniz öyle gitseydiniz
16 Mart 2023 (165 puan) yorumladı
Acele etmedim, şu gelince doktorum hemen gel dedi zaten ilçede yaşıyorum 2 saatte anca vardım,  2 cm açılmıştı gidene kadar
0 oy
16 Mart 2023 (106 puan) cevapladı

Merak ediyorum çok bende 38 haftaligim senin suyun gelmeden önce sancin falan oluyomuydu o gece ?


16 Mart 2023 (165 puan) yorumladı
Evet sancim vardı ama düzenli değildi bazen saatte 1 bazen 30 dk da bir oluyordu . Dayanilmayacak gibi degildi
16 Mart 2023 (106 puan) yorumladı
Bisey daha sorucam bebek cok haraketlimiydi o akşam  böyle haraketleri seni rahatsız ediyomuydu yani çok haraketliyse haraketleri nasildi bilgi verirmisin:))

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sonrası travma duygusu ile nasıl başa çıkabilirim?
Doğum sonrası travma hissi, doğum sürecinde yaşanan zorluklar nedeniyle pek çok annenin karşılaştığı psikolojik bir durumdur. Öncelikle bu hislerin normal olduğunu kabul etmeli ve bir uzmandan profesyonel destek almayı düşünmelisiniz. Yaşananları güvendiğiniz biriyle paylaşmak, duygularınızı yazıya dökmek veya doğum sonrası destek gruplarına katılmak iyileşme sürecini hızlandırabilir. Kendinize zaman tanıyın; bu süreçte bebeğinizle bağ kurmaya odaklanırken kendi duygusal sağlığınızı da önceliklendirin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38+3 haftalık doğumda suni sancı süreci ne kadar sürer?
38+3 haftalık gebelikte suni sancı süreci, annenin vücudunun sancıya verdiği tepkiye ve rahim ağzındaki açıklığa bağlı olarak kişiden kişiye büyük farklılıklar gösterir. Genellikle suni sancı uygulamasından sonra aktif doğum süreci birkaç saat içinde başlar ancak toplam süre ilk doğumlarda 8 ila 12 saat, sonraki doğumlarda ise daha kısa sürebilir. Tıbbi ekip, bu süreçte kalp atışlarını ve sancı sıklığını sürekli izleyerek süreci yönetir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum sonrası tekrar doğum yapma korkusu neden olur?
Normal doğum sonrası hissedilen tekrar doğum yapma korkusu, genellikle doğum anında yaşanan yoğun fiziksel acı, kontrol kaybı veya travmatik bir deneyimin bir sonucudur. Bu korku, doğumun uzun sürmesi, müdahaleli doğum yapılması veya beklenen desteğin alınamaması gibi faktörlerle tetiklenebilir. Doğum sonrası yaşanan bu kaygı, bedenin ve zihnin yaşadığı büyük değişime verdiği doğal bir tepkidir ve zamanla duyulan güven arttıkça azalma eğilimi gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum travması belirtileri nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Doğum travması belirtileri arasında doğum anının sürekli göz önüne gelmesi, uykusuzluk, yoğun kaygı, bebeğe karşı yabancılaşma hissi ve sürekli tetikte olma hali yer alır. Eğer bu belirtiler doğumdan sonraki birkaç hafta içinde azalmak yerine şiddetleniyorsa veya günlük yaşamınızı sürdürmenizi engelliyorsa bir psikolog veya psikiyatriste başvurmanız gerekir. Erken müdahale, doğum sonrası depresyon veya travma sonrası stres bozukluğu riskini azaltmak için büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suyu erken gelen gebelerde doğum süreci nasıl ilerler?
Suyu erken gelen gebelerde süreç, bebeğin ve annenin sağlık durumuna göre doktor tarafından belirlenir. Eğer kendiliğinden sancı başlamazsa, enfeksiyon riskini önlemek amacıyla genellikle 12 ile 24 saat içerisinde suni sancı ile doğum başlatılır. Bu süreçte düzenli olarak enfeksiyon takibi yapılır, annenin ateşi ve bebeğin kalp atışları yakından izlenir. Amaç, hem anne hem de bebek için en güvenli ve sağlıklı doğum ortamını oluşturmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 949 göst.
0 oy
25 cevap 3,250 göst.
0 oy
2 cevap 392 göst.
7 Kasım 2022 Doğum kategorisinde Esmergnydn64 (37 puan) sordu
0 oy
2 cevap 305 göst.
30 Haziran 2023 Doğum kategorisinde Esilaabuse (197 puan) sordu

1,512,235 soru

24,666,676 cevap

367,035 kullanıcı

...