17 haftalık gebeyim, sarı akıntım var, neden olabilir?

0 oy
131 göst.
18 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (523 puan) sordu
17 haftalık gebeyüm daha önce kanmam da oldu içerde kanama alanı olmuş çok şükür bir ayda bitti kahve lekem vardı oda bitti kaçgün dür hiç bişey yok 2 gündür sarı akıntı var kokusuz ağrısız kaşıntı da yok yanma da ne olabilir dün Doktora gittim herşey yolundaydı 

1 cevap

0 oy
18 Mart 2023 (91 puan) cevapladı
Bende 23 haftaligim ve hep var bende iki kere idrar tahlili yaptırdım birşey çıkmadı normal diyor doktorum sarı beyaz akintilara o yüzden canını sıkma canimm
18 Mart 2023 (523 puan) yorumladı
Daha önce bende yaptrmştm hiç bişey yoktu normal olsun da ne bilim isterstmz korkuyorum en ufak bişry de
18 Mart 2023 (91 puan) yorumladı
Bende öyle valla en ufacık şeyde insan tedirgin oluyor ilk olunca böyle galiba Allah sağ sağlim kucağımıza almamızı nassip etsin canimmmm
18 Mart 2023 (523 puan) yorumladı
Aynen canım Rabbim sağ salim kucağımıza almayı nasip etsin
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık gebelikte sarı akıntı normal mi?
17 haftalık gebelikte kokusuz, kaşıntısız ve ağrısız sarı akıntı genellikle hormonal değişimlere bağlı olarak normal kabul edilebilir. Gebelik sürecinde artan östrojen seviyesi, vajinal salgıların miktarında ve renginde doğal değişikliklere yol açabilir. Ancak akıntının rengi koyulaşırsa, kötü koku, yanma veya kaşıntı gibi belirtiler eklenirse enfeksiyon şüphesiyle mutlaka tekrar doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sarı akıntı hangi durumlarda enfeksiyon belirtisidir?
Gebelikte sarı akıntıya kaşıntı, yanma, kötü koku, idrarda sızı veya karın ağrısı eşlik ediyorsa bu durum vajinal bir enfeksiyonun habercisi olabilir. Özellikle mantar veya bakteriyel vajinoz gibi enfeksiyonlar gebelik döneminde sık görülür ve tedavi edilmeleri gerekir. Eğer akıntı peynir kesiği gibiyse veya rengi yeşile dönükse, vakit kaybetmeden uzman bir hekime muayene olunması en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sarı akıntı gelmesi bebeğe zarar verir mi?
Kokusuz ve ağrısız olan sarı akıntı tek başına bebeğe zarar vermez, genellikle fizyolojik bir süreçtir. Fakat enfeksiyon kaynaklı akıntılar zamanında tedavi edilmediğinde erken doğum riski veya amniyotik sıvı üzerinde olumsuz etkiler oluşturabilir. Bu nedenle, daha önce kanama alanı gibi riskli durumlar yaşamış gebelerin, akıntıdaki en ufak bir değişimde doktorunu bilgilendirmesi bebeğin güvenliği açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık gebelikte akıntı takibi nasıl yapılmalı?
Gebeliğin 17. haftasında akıntı takibi için günlük ped kullanarak akıntının rengini, miktarını ve kokusunu gözlemlemek yeterlidir. Akıntının dokusunda ani bir değişim, kanama ile karışık bir görüntü veya yoğun bir koku fark ettiğinizde not alarak doktorunuza bildirmeniz gerekir. İç çamaşırlarınızı pamuklu seçmek ve hijyene dikkat etmek, enfeksiyon riskini minimize etmek için atılabilecek en basit ve etkili adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önce kanama geçiren gebelerde sarı akıntı ne anlama gelir?
Daha önce kanama alanı sorunu yaşamış gebelerde, iyileşme sürecinden sonra gelen sarı akıntı genellikle dokuların kendini yenilemesi veya artan hormonların bir sonucudur. Geçmişteki kanama öykünüz, doktorunuzun sizi daha yakından takip etmesini gerektirir. Eğer akıntı ile birlikte kasık ağrısı veya lekelenme benzeri bir durum yaşanmıyorsa genellikle endişe edilecek bir durum yoktur ancak yine de doktor kontrolünü ihmal etmemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 299 göst.
0 oy
5 cevap 899 göst.

1,512,820 soru

24,674,322 cevap

367,444 kullanıcı

...